Aktuális Hírek Kiemelt hírek Külföld Márkahírek Pótkocsi Schwarzmüller Vezércikk

Schwarzmüller – 29 POWER LINER kerül Lengyelországba

Lengyelországban, a harmadik legnagyobb európai pótkocsipiacon is jól halad az új Schwarzmüller-járművek bevezetése a távolsági forgalomba. Az első nagy megbízás az ország egyik nagy logisztikai vállalkozásától érkezett. A KOIMEX 29 járművet rendel. Erről adott tájékoztatást a Schwarzmüller ügyvezetője Roland Hartwig április 12-én hétfőn a vállalat székhelyén az ausztriai Schärding melletti Hanzing in Freinbergben.

Roland Hartwig 2016 óta vezeti a vállalatot és erősíti a lengyelországi növekedést. – Forrás: Schwarzmüller

A KOIMEX egy fiatal vállalkozás, 2000-ben alapították Swiebodzinben és egyre speciálisabb feladatokat lát el a logisztika területén. Üzleti területei az élelmiszeripari ellátási láncok és a veszélyes áruk. A vállalat az autóiparnak és a gépiparnak is dolgozik. A vállalat jelenleg 290 db saját tehergépjárművet üzemeltet, továbbá 200 db alvállalkozói szerelvénnyel rendelkezik. A KOIMEX mintegy 500 alkalmazottat foglalkoztat. „Már régóta elköteleződtünk a Schwarzmüller járművei mellett, mert eleget tesznek minőségi elvárásainknak. Az új POWER LINE is meggyőzött bennünket”, hangsúlyozta Jawusz Kowalczyk ügyvezető igazgató.

Két járműtípusból összesen 29 síkplatós félpótkocsit rendelt a KOIMEX: 11 POWER LINE Mega és 18 POWER LINE Cargo félpótkocsit. A magasabb rakodóterű Mega félpótkocsikat az autóipari megbízásokra optimalizáltuk. Ezzel szemben a Cargo típus a gépjárműcsalád „generalistája”. „Mindkét típus teljesíti a POWER LINE mottóját: kisebb tömeg, nagyobb teljesítmény. A könnyű karosszéria önmagában még kevés a minőségi elvárásainkhoz” hangsúlyozta Roland Hartwig ügyvezető igazgató.

Réspiaci termékek a nagyobb termelékenységért

A POWER LINE sok tekintetben más, mint a standard gépjárművek. Az alváznyakat 150-ről 125 milliméterre csökkentettük, aminek köszönhetően nő a rakodótér belső magassága és a raktérfogat. A targonca-tengelyterhelés 1.700 kilogrammal magasabb, hogy nagyobb targoncákkal rövidebb idő alatt lehessen elvégezni a rakodást. A könnyű alvázzal a normál építésű pótkocsikkal szemben 800 kilogrammal kisebb az önsúly. A fuvaronkénti nagyobb befogadóképesség nem csak a nyereségességhez járul hozzá, hanem a kevesebb fuvarnak köszönhetően csökken a CO2-kibocsátás is. „A KOIMEX-et meggyőzték ezek az előnyök és nagyon tudatosan döntöttek az új koncepció mellett”, hangsúlyozta Hartwig.

A lengyel KOIMEX logisztikai szolgáltató cég 29 új POWER LINE járművet rendelt. A „Kisebb tömeg, nagyobb teljesítmény.” koncepció győzte meg őket. Forrás: Schwarzmüller

Lengyelország: Új növekedési történet a terv

Ennek a lengyelországi történetnek nagy súlya van a Schwarzmüllernél, ugyanis az ország piaca aktuálisan a figyelem középpontjában áll, ahol a vállalat szeretné jelentősen növelni az árbevételt. Az osztrák prémiumgyártónak jelenleg öt százalék piaci részesedése van. A cél néhány éven belül ennek a megduplázása, ahogyan az Németországban nemrég sikerült is. „Lengyelország nagyon fejlett piac. A mi nagyobb termelékenységet biztosító réspiaci termékeink iránt is nő a kereslet. Számunkra, mint Európa legnagyobb réspiaci szállítója számára ez optimális környezet”, mondta Hartwig. A Varsó melletti Blonieban már ősszel új ügyvezető került pozícióba Dobrzynska Bluj személyében és jelentősen bővítették az értékesítést is. A szerződéses szervizpartneri hálózat szisztematikus kiépítésével a karbantartási-, javítási- és alkatrészellátási szolgáltatásokat is biztosítja a Schwarzmüller.

Forrás: Schwarzmüller

(Ezt a cikket 34 alkalommal tekintették meg.)