Hírek Hyundai Kiemelt hírek Környezetbarát Külföld Szállítmányozás Vezércikk

A GEBRÜDER WEISS TESZTELI ELSŐ HIDROGÉN-TEHERAUTÓJÁT

Évente akár 80 tonna CO2 megtakarítás / Wolfram Senger-Weiss: “Legyünk a fenntartható megoldások élmezőnyében”

A hidrogén-teherautó átadásakor a svájci Rothenburgban (balról): Marc Freymüller, a Hyundai Hydrogen Mobility AG vezérigazgatója, Peter Waldenberger, a vállalati adminisztrációs támogatás vezetője és Oskar Kramer, a svájci vezető (mindkettő Gebrüder Weiss). (Forrás: Gebrüder Weiss / Stefan Peter)

A Hidrogénüzemű teherautó január 25-én csatlakozott a Gebrüder Weiss flottához. A svájci Altenrhein telephelyre érkező Hyundai XCIENT Fuel Cell modellt, dízel helyett, úgynevezett „zöld hidrogénnel” üzemeltetik. Ez a haszongépjármű mintegy 80 tonna CO2-kibocsátást takaríthat meg évente. „A koronajárvány kissé kiszorította az éghajlatváltozás kihívásait a fő hírekből, azonban a logisztikai iparban, intenzív munka folyik a gyártókkal, az alternatív hajtásformák kidolgozásán. Az első hidrogén-teherautó használatával a Gebrüder Weiss ismét bebizonyítja, hogy az élen jár a fenntartható megoldásokban. Szeretnénk tapasztalatokat szerezni ezzel a technológiával annak érdekében, hogy felkészüljünk a lehetséges átfogó gyakorlati felhasználásra ”- mondja Wolfram Senger-Weiss,

A Hyundai XCIENT Fuel Cell egy 36 tonnás teherautó, amelyet körülbelül 25 tonna áru szállítására terveztek. A teherautó hatótávolsága nagyjából 600 kilométer. A teherautót 350 kilowattos villanymotor hajtja, amelyet a víz és az oxigén kémiai reakcióján keresztül táplál árammal. A kipufogócsőből nem jön ki szennyező anyag, csak vízgőz. A svájci hidrogén töltőállomás-hálózat kiépítése folyamatban van, de már egész Kelet-Svájcban használható. A Gebrüder Weissnél a hidrogén-teherautó elsősorban a megújuló energiák szektorából érkező megrendelők számára lesz úton.

A gyártó szerint 2000 ilyen hidrogén-teherautót kell gyártani és szállítani 2021 végéig. „Büszkék vagyunk arra, hogy az elsők között kaptuk ezeket a járműveket világszerte. A H2 teherautót érdekes alternatívának tekintjük a meglévő hajtástechnológiák szempontjából, és megfelelő infrastruktúrával a jövőben, Ausztriában és Németország déli részén tervezzük használni ”- mondja Wolfram Senger-Weiss.

A hidrogén-teherautót, körülbelül 25 tonna áru szállítására tervezték. A hatótávolsága nagyjából 600 kilométer. (Forrás: Gebrüder Weiss / Stefan Peter)

A Gebrüder Weiss számára a hidrogén-teherautó használata újabb lépés a környezetbarát hajtástechnika kipróbálása felé a mindennapi logisztikában. A logisztikai vállalatnak Ausztriában, Németországban és Szerbiában van már több gázüzemű kamionja, valamint Bécs és Graz térségében teljesen elektromos járművei is dolgoznak. A Gebrüder Weiss a H2 Mobility Switzerland szövetség tagja. Ez a szervezet megtervezte és megvalósította a világ első ökoszisztémáját a hidrogén meghajtás gyakorlati alkalmazásához.

Forrás: Gebrüder Weiss

 

(Ezt a cikket 47 alkalommal tekintették meg.)