A németországi Ulmban fogják gyártani a Nikola TRE-t

Az IVECO márkát is birtokló CNH Industrial és a Nikola Motor Company bejelentette, hogy az Európai Közös Vállalaton keresztül fogja gyártani a Nikola TRE-t a németországi Ulmben, az IVECO gyártóüzemében.

Forrás: Nikola

Ennek a stratégiai és exkluzív nehéz tehergépkocsi-partnerségnek köszönhetően a CNH Industrial 250 millió dolláros részesedést szerzett Nikola-ban, mint a D sorozat vezető befektetője. A CNH Industrial 2019 szeptemberében kötött partnerség bejelentését követően decemberben gyorsan követte a Nikola TRE – akkumulátoros elektromos járművek (BEV) – nehéz tehergépkocsi bemutatása, amely az első lépés az elektromos üzemanyagcellás (FCEV) modell felé.

Manapság az Ulmi telephely az IVECO alvázmérnöki központja, ideális helyen a Baden-Württemberg régió szívében, amely igyekszik az üzemanyagcellák mobilitásának vezető központjává válni képzett munkaerő és kutatólaboratóriumok révén. A régió jelentős beruházást fordított az erős autóiparral rendelkező térség kutatási és fejlesztési projektjeinek finanszírozására, stratégiai projektpartneri kapcsolatokkal, azaz az Ulmi-létesítmény előnyös lesz a legfontosabb beszállítók közvetlen közelében.

Ezenkívül a német szövetségi kormány nemrégiben kiadta a nemzeti hidrogénstratégiájának tervezetét, amelynek célja a vállalatok úttörő szerepének kiterjesztése a hidrogéntechnológiában. Ebben a stratégiában összesen két milliárd eurót vállal a hidrogéninnovációs program finanszírozására, ideértve a szükséges terjesztési infrastruktúra fejlesztését.

“A NIKOLA-val közös európai vállalkozásunk és a mai bejelentés valódi bizonyíték arra, hogy a nulla kibocsátású hosszú távú szállítás valósággá válik, és kézzelfogható környezeti előnyöket eredményez Európa távolsági fuvarozói és polgárai számára” – mondta Hubertus Mühlhäuser, a CNH Industrial vezérigazgató-helyettese. “Az a döntés, hogy a Nikola TRE-t Ulmba építik, amely a nehéz tehergépjárművek mérnöki kiválóságának központja, hangsúlyozza a telephely stratégiai elhelyezkedését Németország üzemanyagcellás technológiai klaszterének központjában.” – mondta.

A projekt első szakaszában 40 millió eurót fektet be a közös vállalkozás a gyártóüzem korszerűsítésére, amely a jármű végső összeszerelésére összpontosít. A gyártás megkezdése 2021 első negyedévében várható, a Nikola TRE szállításai ugyanabban az évben kezdődnek.

„A Nikola TRE bizonyítja, hogy a legfejlettebb nyerges vontató a világon. Ma és a jövőben is szabványt fog állítani a nulla kibocsátású nyerges vontatók piacán” – mondta Trevor Milton, a Nikola Motor Company vezérigazgatója. „A TRE gyártásának Ulm városában történő forgalomba hozatalára vonatkozó döntés megfelelő példája annak, hogyan lehet munkahelyeket létrehozni, előmozdítani az innovációt, biztosítani a biztonságot az új nulla kibocsátású alkatrész-beszállítók számára, és példát mutatni más gyári beszállítók számára. A világ készen áll a nulla kibocsátású árufuvarozásra. A Nikola és az IVECO közötti közös vállalkozás lesz az első, amely ezt megvalósítja. Alig várom, hogy az első járművek kiguruljanak a gyárból. ”

Forrás: Nikola

Az első modellek az elektromos 4×2 és 6×2 csuklós teherautók lesznek, moduláris és méretezhető akkumulátorokkal, legfeljebb 720 kWh kapacitással, és olyan elektromos erőátvitellel, amely akár 480 kW folyamatos teljesítményt nyújt.

A jelenleg fejlesztés alatt álló Nikola TRE az új IVECO S-WAY platformon alapul, és integrálja a Nikola teherautó-technológiáját, kezelőszerveit és információs szórakoztató rendszerét. A tesztelés várhatóan 2020 közepén kezdődik a prototípusokkal, amelyeket idén szeptemberben mutatnak be a németországi Hannoverben, az IAA 2020 haszonjármű-kiállításon.

„Azáltal, hogy a beszállítás a spanyolországi Valladolidban (Madrid) található, aranyszínvonalú gyártási telephelyünkre támaszkodik – ahol az IVECO S-Way készül – felgyorsíthatjuk a Nikola TRE végső összeszerelését, erőátviteli integrációját és csúcsminőségű testreszabását a 2021-es piaci bevezetésre”- mondta Gerrit Marx, a CNH Industrial kereskedelmi és speciális járművek elnöke.

Ez a közös vállalkozás részét képezi a Nikola-val kialakított szélesebb körű partnerségnek, amelynek célja az ipari átalakulás felgyorsítása Észak-Amerikában és Európában a 8. osztályba tartozó nehéz tehergépjárművek kibocsátás-semlegessége felé, az üzemanyagcellás technológia elfogadása révén. Az együttműködés elsősorban arra irányul, hogy kihasználják az egyes partnerek szakértelmét, hogy sikeresen telepítsék a nulla kibocsátású nehéz tehergépjárműveket, és egy teljesen új üzleti modell segítségével fellendítsék az ipart.

Forrás: Nikola Motor Company

 

(Ezt a cikket 208 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?