Januártól Csehországban az 1. kategóriájú utakon is fizetnek útdíjat a teherautók

2020. január 1-jétől a 3,5 tonnát meghaladó járművek autópályadíjait további 868 kilométerrel bővítik ki Csehországban az 1. kategóriába tartozó utakkal. Például az I/20 Pilsen és České Budějovice között, az I/3 Benešovból Tábor felé, az I/35 Hradec Královéből Olomouc felé és az I/43 Svitavyból Brnoba szintén díjköteles. Az egyes szakaszok megtalálhatók a táblázatban és a csatolt térképen.

Nagyítható!

A meglévő 234 kilométer helyett 2020 januártól összesen már 1122 kilométeren kell útdíjat fizetni Csehországban. A díjköteles autópályák kilométereinek száma szintén növekszik – Lipník nad Bečvou és Předmostím közötti D1-es autópálya 13,9 kilométerrel, az Úsilný és Veselí nad Lužnicí közötti D3-os autópálya 21 kilométerrel. A módosítás hatálybalépése után összesen 1 307 kilométer autópályán kell fizetni.

Az autópályadíjak használatáról szóló rendelet módosítása az I. kategóriájó utak 37 szakaszán vezet be útdíjat (mind az eredeti, mind az újonnan fizetős utakon), azaz olyan utakon, amelyeket nemzetközi és belföldi távolsági szállításra használnak. A díjszabás kiterjesztésével az állami költségvetés bevétele 1 – 1,5 milliárd cseh koronával fog növekedni, amelyet a közúti infrastruktúra megújítására és fejlesztésére kell fordítani.

Jelenleg több mint 344 ezer jármű van regisztrálva az útdíjrendszerben, ami a várható 458 ezer jármű 75% -a. Az üzemeltetési tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a fennmaradó körülbelül 114 ezer sofőr fokozatosan érkezik Csehországba az elkövetkező hetekben és hónapokban. A járművezetők OBU-kat használnak már 247 ezer járműben. A cseh fuvarozók több mint 95% -a már regisztrált.
 
A 2020. január 1-jétől hatályos új fizetős utak listája

Nem. Szakasz Hossz (km)
1/3 Mirošovice – Mezno 43,5
1/4 Praha – Jíloviště 5,2
1/6 Bošov – Karlovy Vary 29,7
1/7 Panenský Týnec – Smolnice (37-41 volt) 4,0
1/7 Spořice – Chomutov (78-82. Volt) 3,4
1/11 Hradec Králové, Kukleny – Hradec Králové 2,7
1/11 Ropice – Mosty u Jablunkova 28,6
1/11 Krásné Pole – Ostrava 8,7
1/12 Praha – Kolín 32,5
1/16 Mladá Boleslav – Úlibice 37,0
1/19 Oltyně – Čekanice 10,0
1/19 Tábor – Pelhřimov 34,0
1/20 Plzeň – České Budějovice 112,5
1/26 Plzeň – Folmava 51,7
1/30 Lovosice – Ústí nad Labem 14,4
1/33 Plotiště nad Labem – Náchod 29,0
1/34 České Budějovice – Jindřichův Hradec 40,7
1/34 Jarošov nad Nežárkou – Havlíčkův Brod 55,6
1/35 Bílý Kostel nad Nisou – Ohrazenice 35,0
1/35 Turnov – Jičín 13,8
1/35 Úlibice – Hradec Králové 30,2
1/35 Hradec Králové – Mohelnice 89,3
1/35 Křelov – Olomouc 2,9
1/37 Hradec Králové – Pardubice 17,3
1/38 Jestřebí – Mladá Boleslav 31,1
1/38 Poděbrady – Jihlava 86,9
1/43 Brno – Svitavy 44,8
1/46 Olomouc, Slavonín – Olomouc, centrum 0,9
1/47 Kroměříž – Hulín 3,4
1/47 Přerov – Bělotín 22,7
1/48 Bělotín – Rychaltice 37,3
1/50 Holubice – Rovné 86,1
1/52 Brno – Rajhrad 5,9
1/52 Pohořelice – Mikulov 22,3
1/55 Přerov – Hulín 11,4
1/58 Skotnice – Krmelín 10,3
1/63 Bystřany – Řehlovice 7,5

Forrás: MYTO CZ

Illusztrációs kiemelt kép: H. Szabó Sándor (1953-2017) felvétele

 

(Ezt a cikket 126 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?