Július végéig jelentkezhetnek a magyar szállítmányozási cégek a vezető kamiongyártókkal szembeni kártérítésükért

Több ezer kamion esetében kiderült Magyarországon is, hogy egy illegális/jogellenes árfixációs megállapodás tárgyaivá váltak a  Daimler/Mercedes-Benz, MAN, Scania, Iveco, DAF és Volvo/Renault gyártók jóvoltából. Magyar szállítmányozó, fuvarozó, logisztikai vállalatoknak és cégeknek most lehetősége nyílik a kártérítési igényeik érvényesítésére, azzal a feltétellel, hogy csatlakoznak a keresethez, amely teljesen ingyenesen megtehető.

Illusztráció – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A kamionkartell 1997 óta működött és okozott több milliárdos károkat többek között a Magyarországi piacnak is. Az illegális tevékenysége a kartellnek egy árfixációs megállapodás volt, amely az adott kamionok árát 5-20%-kal megemelte a vevők tudta nélkül az Európai Uniós területeken. Az ügy az EU-s kamionok 95%-át öleli fel. Az Európai Bizottság közel 3 milliárd eurós büntetést szabott ki a fent említett kamion gyártó és forgalmazó cégekre, amelynek nagysága történelmi jelentőségű volt.

Az Európai Bizottság ezen lépése megnyitotta a kaput a magyar cégek számára is, hogy kártérítési igényüket érvényesíteni tudják a gyártókkal szemben a megemelt árak miatt. Észtországban közel 4000 kamiont már regisztráltak. A FinancialRight GmbH jelentései és számításai szerint akár 10.000 eurós nagyságot is elérhet egy kamionra jutó kár nagysága. Továbbá a 2004 óta vásárolt kamionok esetében még nagyobb figyelmet kell fordítani a magas kamatok miatt.

Cégek és szállítmányozási csoportok egyesülnek a kartell ellen

Több mint 150.000 kamiont regisztráltak már a keresethez, amelyet a német székhelyű FinancialRight GmbH bonyolít le a kartell ellen, amely több mint 6000 céget képvisel az ügyben 15 Európai Uniós országból. A kamionkartell bűncselekménye nagyon sok céget és vállalkozót károsított meg az ő tudtuk nélkül, ezért ilyen nagy az érdeklődés valamint a keresethez való csatlakozás.

Az Európai Unió történelmének legnagyobb pere, amely eléri a 100 milliárd eurót

Ez a per az egyik legnagyobb, tekintve a kárt és a megkárosított cégeket és vállalatokat. A per iránt való érdeklődés egyre csak nő, ugyanis bárki részt tud venni, függetlenül a kamionszámtól és a perköltségtől.

Az amerikai “sikerdíj” modell elvén alapul a kereset, amely meggátolja, hogy a csatlakozók pénzügyi kiadásokba bocsátkozzanak a perköltséget illetőleg, tehát akik csatlakoznak nem veszíthetnek semmit.

A magyar piac az egyik legtöbbet károsult a kamionkartell miatt

Az Európai Bizottság által kiszabott büntetés minden európai bíróságra kötelező. Továbbá a kártérítési igény iránti jogukkal azok a magyar cégek és vállalkozók élhetnek, akik 2004 és 2016 között vásároltak vagy lízingeltek új tehergépjárműveket.

Sven Bode a FinancialRight GmbH elnöke nyilatkozta, hogy a számításaik és a lefuttatott analízis alapján a magyarországi piac az egyik legjobban károsult. Ezért kiemelt figyelmet fordítanak a Magyarországról regisztrált és még nem regisztrált károsultakra.

Számítások alapján csak Magyarországon több ezer kamiont érint az árfixációs megállapodás. Már sok magyarországi vállalat és cég csatlakozott, azonban felmérések alapján még mindig nem teljes károsulti oldal. Ahogyan Ronald Wasilewski a FinancialRight GmbH vezető munkatársa is fogalmazott: “A legtöbb magyarországi vállalat és cég még nem lett tájékoztatva a kártérítési lehetőségeikről”.

A jelentkezés nagyon egyszerű, hiszen az egyetlen dolog, amit tennie kell Önnek, hogy elküldi a tehergépjármű vételi vagy a lízingszerződésről szóló dokumentumát. Ezen az oldalon tudja megtenni https://truck-damages.com/stf/hu/ és csatlakozni a többi károsulthoz. Fontos, hogy időben tegye meg, hiszen az igény benyújtásának határideje július végén véget ér. Továbbá ez az utolsó év, amikor még csatlakozni tud a kártérítési igényével a kamionkartell ellen.

További részletek: FinancialRight GmbH

 

(Ezt a cikket 21083 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?