A teherautó sofőr számomra ugyanolyan fontossággal bír, mint az üzleti partnerem

Ahogyan a volt kamionsofőr André Kisker a saját szállítmányozási cégét vezeti

Egy álom a fuvarozói szakmáról

Manapság még lehetséges, a szállítmányozási ágazatban álmokat megvalósítani és egy saját vállalkozást indítani? André Kisker a H&K Transporte tulajdonosa öt évvel ezelőtt, annyit mondott volna csak: “Persze, hogy lehetséges.” De az ide vezető út korántsem volt könnyű.

Forrás: TimoCom

A 2018-as IAA haszongépjármű kiállításon Hannoverben a volt kamionsofőr, aki mára cégvezető lett az üzlettársával együtt a hatodik kamionját vásárolta meg. Viszont nem mindig volt ennyire rózsás a helyzet. Kisker Úr már a cég bezárásán gondolkodott, amikor 2017 nyarán egy munkavállalója ártatlan elszenvedője lett egy balesetnek és csak nagy szerencse árán maradt életben: “Érzelmileg és pszichésen is megterhelő időszak volt az. Az ember folyamatosan a munkatársa életéért aggódik és persze felelősnek érzi magát a történtek miatt. A helyettesítés pedig nem volt megoldható és ez mellett még a napi üzletmenettel is foglalkozni kell.”

Megbecsülés, mint jutalom

A céglapító szerint egy vállalkozás biztos alapja a munkavállalók felé tanúsított megbecsülés. A szállítmányozási ágazatban jártas cégvezető jól tudja, hogy a legnagyobb kihívást a szakmai munkaerő toborzása és megtartása jelenti. “Jelenleg 45.000 teherautó sofőr hiányzik Németországból. És akik még most jelen is vannak , hamarosan nyugdíjba vonulnak majd. Utánpótlás pedig nincs. A feletteseket nem érdekli a munkavállalók szükséglete. Pedig egy kamionsofőr ugyanolyan fontos, mint egy üzleti partner. Ha ő elégedetlen, akkor nem lesz minőségi a szállítás.” Ezért Kisker Úrnál és a H&K Transporte cégnél a kellemes hangulatú munkahely és a családias viszony mindenképpen alap: “Meghallgatjuk a munkavállalóinkat és megkérdezzük, hogy milyen volt a munkahét, hogy érzik magukat és milyennek találták a megbízásokat és a túrákat.” Kisker Úr csapata technikailag is fel van szerelve. Minden “családtag”, aki a próbaidő után marad, egyénileg alakíthatja ki a kamionját. Ennek az előnye:  nagyobb kötelességtudat a jármű és a vezetési mód felett – és mindenek előtt több bizalom a cég iránt is.

Siker vagy csődeljárás?

A nemrég alapított vállalkozás tulajdonosa azt tanácsolja, hogy egy cégalapítás előtt mindenképpen gondoljuk át: “Legyünk felkészülve sok tőkével és magas költségekre számítsunk. A könnyed kezdést persze a saját tőkével és nyereséggel nyugodtan tovább lehet tervezni.” Nyilvánvaló, hogy nem 20 drága tehergépjármű megvásárlásával kell kezdjük: “Több rakományt mozgatunk, mint amennyi járművünk van. A nagyvállalatok kiszolgálásához mindig csak TIMOCOM ügyfelekkel dolgozzunk együtt.

A jövőbeli növekedést egyenlőre nehéz dolognak látja: “A kereslet és a kínálat a legnagyobb gond. Minden nap azon agyalunk, hogy hogyan tudnánk jobb és jobb szakmai személyzetet munkába állítani.” Azok az akadályok, amiket egy ilyen foglalkozás megkövetel, azokon változtatni nem tudunk. Viszont egy jobb hírnév, a munkavállalók felé tanúsított tisztelet és egy racionális fizetés – mind segítség ehhez. Csak sajnos előbb a társadalmunkat kéne más gondolkodásmódra biztatni.

További információk a TIMOCOM-ról: www.timocom.hu

Forrás: TimoCom

 

(Ezt a cikket 226 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?