TIMOCOM: erősen végződött az utolsó negyedév a transzportszektor számára

Fuvartöbblet az európai fuvarpiacon

A TIMOCOM fuvarpiaci barométere továbbra is magas keresletet mutat Európában a szabad raktérkapacitások iránt / A hiányzó teherautó sofőrök továbbra is lassítják a növekedést / A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek

“A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek, hiszen a fuvarkapacitások továbbra is szűkösek maradnak”, jelzi Gburek.

Az európai fuvarpiacra a jelek szerint az utolsó negyedév nemzetközi kereskedelmi konfliktusai és azok borús kilátásaira sem hatottak. “A transzportszektor egy szokásosan erős záró negyedévet mondhat magáénak”, mondja Gunnar Gburek, a TIMOCOM szóvivője a fuvarpiaci barométer számadatai alapján.

Ezzel a mérőeszközzel állapítja meg az IT-Cég minden negyedévben a fuvarajánlat- és kereslet alakulását a TIMOCOM Smart Logistics System fuvarbörzéjéből. Napi 750.000 nemzetközi raktér- és szállítmányajánlattal és több, mint 127.000 felhasználóval a legnagyobb fuvarbörze Európában a közúti áruszállítás területén.

A fuvarkapacitások 2019-ben is szűkösek maradnak

A negyedik negyedév összesített adatai alapján egyértelműen megállapítható, hogy a TIMOCOM-ra feltett fuvarajánlat-kérések száma a fuvarpiacon lévő, szabad járműkapacitáshoz viszonyítva kétharmados többletet mutat. Átlagosan októbertől decemberig tartó időintervallumban 71 fuvarajánlat jut 29 raktérajánlatra a fuvarbörzén.

Ez az eredmény alátámasztja a változatlanul aránytalan viszonyt a magas fuvarmennyiség és a rendelkezésre álló teherkapacitások között a fuvarpiacon. “A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek, hiszen a fuvarkapacitások továbbra is szűkösek maradnak”, jelzi Gburek. Enyhülés nem várható: A sofőrhiány Németországban tovább élesedik és ez egy erősödő rizikófaktora a gazdaságnak.

Forrás: TimoCom

 

(Ezt a cikket 41 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?