Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

A Continental technológiai vállalat bejelentette, hogy az új Jeep® Wrangler-höz fogja beszállítani az FCA US LLC eTorque mildhibrid rendszerét. A Continental iparágon belül úttörőnek számító, folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive technológiája támogatja az eTorque rendszert, így hozzájárul a SUV legendás teljesítményéhez, miközben javítja az üzemanyag-hatékonyságot is.

Forrás: Continental Hungaria Kft. – One On One Kommunikáció

Andreas Wolf, a Continental Powertrain vezérigazgatója szerint „a villamosítás kulcsfontosságú a jövő mobilitásának szempontjából. A belső égésű motorok és a villamosítás kiegészítik egymást, amikor a hatékonyságról, azaz alacsonyabb CO2 kibocsátásról és üzemanyag-fogyasztásról, valamint az emisszióról van szó. És persze ne feledjük el az elektromos 48-volt berendezés által nyújtott vezetési élményt sem.”

„A Jeep Wrangler egy ikonnak számít az iparágon belül, köszönhetően annak, hogy minden terepen jól teljesít. A Continental ezúttal is elsőként lép a fejlődés útjára, köszönhetően a 48-volt Eco Drive-ja által működtetett eTorque rendszernek.” – tette hozzá Kregg Wiggins, az észak-amerikai Continental Powertrain alelnöke.

Javuló üzemanyag-gazdálkodás és vezetési kényelem

A Continental kompakt 48-volt Eco Drive technológiája és integrált teljesítményelektronikája kiegészíti az eTorque által nyújtott előnyöket, így javul az üzemanyag-gazdálkodás, az önindítás válaszideje, és a teljes start-stop funkcionalitás, miközben a zajszint csökken.

Az Eco Drive akár 120 Nm forgatónyomatékot is képes a hajtóműbe juttatni a motor elülső kiegészítő hajtóművén keresztül. Így az önindítás kevesebb, mint 0,5 másodpercet vesz igénybe.

A 14,3 kg-os Jeep verzió segíti a regeneratív fékezés maximalizálását is, úgy, hogy eközben 4,1 kW/L-lel piacvezetőnek számít a teljesítménysűrűség tekintetében.

Továbbá a technológia lehetővé teszi, hogy a forgatónyomaték több, mint kétszer olyan gyorsan jusson el a kerekekhez, mint ahogyan azt a hagyományos 12 voltos indító tenné lehetővé. Emellett indításkor a folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive gyorsabban pörgeti a motort, így az eTorque előnyei még jobban érzékelhetők.

Teljesítmény, kompromisszumok nélkül

 „Amikor a csapatunk elkezdett dolgozni a Jeep Wrangler-nek tervezett Continental 48-volt Eco Drive technológiával, tudtuk, hogy ez egy hihetetlen élményt fog nyújtani a sofőröknek.” – mondta Beyza Sarioglu, az észak-amerikai Continental Hybrid and Electric Vehicle üzletágának vezetője. „A javuló üzemanyag-gazdálkodás mellett az eTorque technológia a jármű teljesítményét is segíti, különösen extrém körülmények között.”

A Continental Eco Drive rendszerének folyadékhűtése és invertere hibátlan és magas szintű teljesítményt eredményez magas környezeti hőmérsékleten is.

Sokoldalú technológia többféle alkalmazásmódhoz

“A Continental budapesti csapata büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek, és a termék 2018-as bevezetése óta immár a második vevőjének, az FCA csoportnak is szállíthatja ezt a csúcstechnológiás terméket.”- nyilatkozott Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.

A Continental 48-volt Eco Drive egy moduláris koncepción alapul. Ennek köszönhetően a Continental technológiája skálázható, annak érdekében, hogy teljesítse a különböző járműkategóriák – köztük a kompakt Renault Scénic diesel, az Audi A8 sedan, és a nagyteljesítményű Jeep Wrangler SUV – által felállított teljesítmény-követelményeket. Továbbá a vásárlók a vadonatúj eTorque technológiát a 2019 Ram 1500-ben is élvezhetik, amely rákerült a Wards 2019 10 legjobb motorját összegyűjtő listájára a 3,6 literes Pentastar V6 motorjával.

Forrás és kiemelt kép: Continental Hungaria Kft. – One On One Kommunikáció

 

(Ezt a cikket 22 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?