Iveco – Fenntarthatóan az építőiparban is

Az Intermat 2018 építőipari szakkiállítás Párizsban, Macron elnök felhívására a fuvarozási ágazat alternatív hajtási módokra való átállításának jegyében zajlott. Az IVECO ennek megfelelően a gázüzemű (CNG) járművek rendkívül változatos palettájával érkezett az idei Intermatra a DAILY NP-től a STRALIS X-WAY NP-ig.

Macron elnök március 22-én Brüsszelben az Európai Bizottságnak a fenntartható növekedés finanszírozásáról szóló konferenciáján fontos kinyilatkoztatást tett: „Ez egy határozott elkötelezettséget is jelent az iránt, hogy az elektromos és hidrogénhajtású járművek széles körű elterjesztése, valamint a nehéz-tehergépkocsik gázüzeműre való átállítása révén átalakítsuk a közlekedési ágazatot.” Erre a felhívásra válaszolva az IVECO a sűrített földgázzal (CNG) hajtott építőipari tehergépkocsik átfogó kínálatát vonultatja fel a CASE standján.

A STRALIS X-WAY könnyűterepes tehergépkocsi is elérhető gázüzemű kivitelben

A standon a figyelem középpontjában az elsősorban az építőipar logisztikai, azaz anyagszállítási feladataira kifejlesztett STRALIS X-WAY NP modell áll. Ez tökéletesen megfelel a Grand Paris városfejlesztési projekt óriási építőipari fuvarozási igényeinek kiszolgálására, hiszen gázüzemű motorjának köszönhetően jól összhangban áll Párizsnak a levegőminőség javítását célzó törekvéseivel.

Sőt, egy elektromos hajtású betonkeverő-felépítménnyel ellátott STRALIS X-WAY NP is megtekinthető a standon, amely rendkívül csendesen és tisztán üzemel, így ideális megoldást kínál a városi építkezésekhez. Ráadásul akár nyolc köbméter betont is kiszállíthat a tengelyterhelési határértékek túllépése nélkül.

Persze a STRALIS X-WAY nemcsak az építőiparban állja meg kiválóan a helyét, hanem a hulladék-újrahasznosítási ágazatban is. Ezt hangsúlyozza a kiállított horgos konténeremelős modell, amely kiváló manőverezőképességével, kompakt méreteivel, nagy szabad hasmagasságával, változatos hajtásképleteivel és nagy hasznos teherbírásával ideális a hulladékszállítási feladatokhoz. Hulladékból előállított biometánnal üzemelve pedig akár 95 százalékkal kisebb szén-dioxid-terhelést nyújt a dízelekhez képest.

A DAILY Blue Power modellek közül a gázüzemű változat különösen jól megfelel városi építőipari feladatokhoz

A 2018-as Év Kishaszonjárműve díjjal kitüntetett DAILY Blue Power szintén tökéletesen igazodik az idei Intermat tematikájához, hiszen tisztán elektromos hajtással, gázüzemű kivitelben és a 2020-ban életbe lépő RDE károsanyag-kibocsátási normát már most teljesítő dízelmotorral is rendelkezésre áll.

A gázüzemű változat különösen előnyös megoldást jelent az építőipar számára a belvárosi építkezésekhez, ugyanis a városokban sorra vezetik be a szigorú forgalomkorlátozási és károsanyag-kibocsátási intézkedéseket, amelyek kiszorítják a dízelmotoros járműveket. Ráadásul most már a CNG-üzemű DAILY is választható a HI-MATIC nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. Egy ilyen modellt is megtekinthetnek az érdeklődők a kiállításon, méghozzá 7,2 tonna össztömeggel, 4,9 tonna hasznos teherbírással és akár 6,4 méter felépítményezési hosszal.

A TRAKKER akár a bányaiparban is megállja a helyét

Mindezek mellett egy bányaipari TRAKKER és egy Astra HD9 86.50 8×6 Euro VI billencs is várja a látogatókat a standon. Ez utóbbi újdonsága a teljesen automatikus sebességváltó, amely szélsőséges terepkörülmények és terhelések esetén is kiváló teljesítőképességet biztosít a járműnek. Az IVECO építőipari és kommunális felhasználásra kínált teherautói tehát nemcsak legendásan masszív felépítésükkel és kiváló termelékenységükkel tűnnek ki, hanem alternatív hajtási módjaik révén csendes, tiszta és gazdaságos, azaz városbarát üzemelésükkel is.

Forrás és fotók: Danubetruck Magyarország Kft. – Driver Club Magazin

 

(Ezt a cikket 17 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?