Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

Itt a minden eddiginél átfogóbb téligumi-teszt!

Budapest, 2018. november 26. – Az Autonavigátor és a nonstopgumi csapata már hét éve megbízhatóan szállítja a gumiteszteket. Idén minden eddiginél több, 25+1 abroncsot vettek górcső alá, hogy kiderüljön, melyik a legjobb választás, és melyik megoldást felejtsük el örökre. A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

Fotó: Katona Mátyás – Autonavigator.hu

Amit nem teszteltek, az szinte nincs is

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

Nincs meglepetés: télies körülmények között nincs alternatívája a téli guminak

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

Kijelenthetjük: jégen csakis a jó minőségű téli gumitól kaphatunk elfogadható féktávot!

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

A téli gumi életet menthet, a használt nyárit felejtsük el!

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője.

A teszt részletes eredményei itt, a fotók pedig itt érhetők el. Az összesített eredmények alábbo képen láthatók.


A Használtautó.hu-ról

A Használtautó.hu – Magyarország járműpiaca – a hazai használt és új járművek, értékesítésének legjelentősebb piactere, ahol a legszélesebb kínálatban érhetőek el különféle eladó járművek.

Adatbázisában új és újszerű autók mellett a hazai használtautó-kereskedelemben részt vevő gépjárművek több mint 80 százaléka megtalálható, így egyedülálló betekintést nyújt a magyar használtautó-piacon zajló folyamatokba.

A Használtautó.hu korszerű eljárásokkal biztosítja, hogy felületén egy időben meghirdetett, több mint 175 ezer jármű naprakész, szűrt adatbázisban, utólag is elemezhető tartalommal jelenjen meg.

A szolgáltatást átlagosan napi 200 ezren használják.

Forrás: DeepInsight Creative

Kiemelt kép: Katona Mátyás – Autonavigator.hu

 

(Ezt a cikket 62 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?