A Goodyear intelligens prototípusabroncsa optimális kapcsolatot biztosít az autógumi és a flottaüzemeltetők között

A Goodyear a 2018-as Genfi Autószalonon bemutatta intelligens prototípusabroncsának legújabb fejlesztéseit, amelyek egy komplett abroncsinformációs rendszert alkotnak. Az abroncsból, érzékelőkből és felhőalapú algoritmusokból álló megoldás elemei egymással együttműködve, egy mobilalkalmazáson keresztül valós időben kommunikálnak a flottaüzemeltetőkkel.

Forrás: Goodyear

„A megosztott mobilitás népszerűségének növekedését látva azt tapasztalhatjuk, hogy az elkövetkező években bizonyos alkalmazási területeken jelentősen növekedni fog az egy járműre eső megtett kilométerek száma” – mondta Chris Delaney, a Goodyear EMEA régiójának elnöke. „A megosztott flották üzemeltetői számára elsődlegesen az a fontos, hogy az ügyfélélmény és az üzleti modell érdekeit is szem előtt tartva, proaktívan lehessen intézni az abroncsok szervizelését is.”

A Goodyear intelligens prototípusabroncsa folyamatos kapcsolatot és valós idejű adatmegosztást biztosít, hogy a biztonságosabb és költséghatékonyabb közlekedés és az üzemidő maximalizálása érdekében optimálisan lehessen használni az abroncsokat.

A Goodyear intelligens abroncsába épített érzékelők a járműtől és a harmadik féltől kapott információkkal kiegészülve valós idejű adatokkal látják el a Goodyear saját fejlesztésű algoritmusait, melyeknek köszönhetően az abroncsazonosítókra és az abroncsok állapotára vonatkozó információk – beleértve a kopással és az abroncs hőmérsékletével, illetve nyomásával kapcsolatos adatokat is – folyamatosan frissülnek és válnak elérhetővé a flottaüzemeltetőknél.

A Goodyear intelligens abroncsába épített érzékelő – Forrás: Goodyear

„Az abroncs teljesítményére és kopására vonatkozó információk valós időben nyújtanak visszajelzést az élettartamot növelő szerviz szükségességéről, valamint az üzemanyag-hatékonyságról és az abroncs teljesítménytényezőiről” – tette hozzá Delaney. „Ez a proaktív karbantartási lehetőség segíti a flottaüzemeltetőket abban, hogy pontosan azonosíthassák és elvégezhessék az abroncsokhoz kapcsolódó és esetleg szervizelést igénylő feladatokat, még mielőtt azok problémát okoznának.”

A költségcsökkentésre és a felhasználók kényelmének fokozására irányuló igények következtében a megosztott mobilitás szerepe folyamatosan növekszik. A globálisan megtett kilométerekre vetítve a megosztott kilométerek száma 4% volt 2015-ben. Ez a szám 2030-ra várhatóan meg fogja haladni a 25%-ot.[1]

„A mobilitás arculatának fejlődésével együtt a fogyasztói és flottaüzemeltetői igények is alakulni fognak” – mondta Delaney. „A Goodyear igyekszik előre ráérezni arra, hogy mik lesznek azok a termékek, szolgáltatások és lehetőségek, amelyek biztosítják a felhasználók és flottaüzemeltetők igényeinek is megfelelő mobilitást.”

[1] https://www.morganstanley.com/ideas/car-of-future-is-autonomous-electric-shared-mobility


A Goodyear

A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 64 000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 48 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát. A Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információkért keresse fel a https://www.goodyear.eu weboldalt.

Forrás és fotók: Weber Shandwick – Goodyear

 

(Ezt a cikket 14 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?