Ford: Európában is megjelenik a Chariot transzfer-szolgáltatás

Miután már az USA több piacán is népszerűvé vált, a Chariot most Londonban is megjelenik, hogy az itt élők is könnyebben oldhassák meg napi ingázásukat.

A Chariot praktikus megoldást kínál azoknak a városlakóknak, akik olyan környékeken élnek, ahonnan nehezen jutnak el a tömegközlekedés megállóiba. A transzfer-szolgáltatás segítségével kényelmesebben oldhatják meg utazásuk első és utolsó kilométereit, így könnyen elérhetik a legközelebbi közlekedési csomópontokat és metróállomásokat.

A szolgáltatás ezen a héten kezd működni Londonban, ahol a Chariot négy útvonalat is kialakít, hasznosan egészítve ki a nagyváros tömegközlekedési hálózatát.

“Bármilyen jó is London tömegközlekedése, sokan akadnak, akik számára még mindig nehézséget jelent a mindennapos ingázás. Nekik kínál a Chariot kiszámítható, biztonságos és megfizethető utazási lehetőséget,” nyilatkozta Sarah‑Jayne Williams, a Ford Smart Mobility európai igazgatója.

A négy londoni útvonalat az egyes körzetek részletes kielemzése alapján úgy alakították ki, hogy a sűrűn lakott környékeken élők kényelmesen bekapcsolódhassanak a közlekedési hálózatokba. Az útvonalak összeköttetést teremtenek néhány gyorsan benépesedő környék és hat londoni tömegközlekedési központ (Clapham Junction, North Greenwich, Abbey Wood, Kennington, Vauxhall, Battersea Park) között, ahonnan már könnyen elérik a Victoria Line, a Northern Line, a London Overground és a National Rail vasúttársaságok vonatait, sőt a Thames River Boat Services hajójáratait és az Emirates Cable Car társaság drótköteles siklóját is.

Február 14-ig az utasok ingyenesen, érkezési sorrendben használhatják a szolgáltatást, ha az alkalmazás ‘fizetés’ ablakába beírják a HELLOLDN kódot. Később a havi bérlettel egy utazás 1,60 fontba, vonaljeggyel pedig 2,40 fontba kerül majd.

A járművek a következő útvonalakon közlekednek:

  • A Battersea Bullet a nemrégiben megnyitott Battersea Erőmű környékét és a Nine Elms körzetet köti össze azokkal városrészekkel, ahonnan már jó a csatlakozás a Victoria Line és a Northern Line vasútvonalakhoz Vauxhall és Kennington felé
  • A Wandsworth Wanderer az új fejlesztésű városrészekben (pl. a Wandsworth-ben felépített Riverside negyedben) élőket köti össze a Clapham pályaudvarral, ahol már elérik a National Rail, a London Overground és a Gatwick Express járatait
  • A Nuxley Navigator az egyre népszerűbb Belvedere és Nuxley Village lakónegyedeket köti össze az Abbey Wood állomással és a London Bridge felé induló National Rail járatokkal, valamint az Elizabeth Line járataival
  • A Shooters Hill Shot a greenwichi Royal Borough negyedet köti össze az Észak- Greenwich metróállomással, ahonnan már könnyen el lehet jutni a Canary Wharf negyedbe és London belvárosába, valamint az ExCeL központba és a Városi Reptérre, sőt olyan nevezetességek is elérhetők innen, mint az O2

A csúcsidőben óránként akár hat transzfer is indulhat a 14 üzemanyag-takarékos minibusszal. A 14 üléses személyszállítók a londoni autóbusz-sávokat használhatják, és WiFi-vel, légkondicionálással és a plafon alá épített poggyásztartókkal teszik kényelmesebbé az utazást. Egyes járatok kerekesszékek fogadására is alkalmasak, és a profi sofőrök külön képzést kaptak arra, hogy a speciális igényű utasok segítségére lehessenek.

A Chariot egy okostelefonos alkalmazással érhető el, amivel a felhasználók megkereshetik a hozzájuk legközelebb eső útvonalat és a legközelebbi tömegközlekedési csomópontokat. Az alkalmazás ezután megmutatja a helyet, ahol a felhasználó a könnyen felszállhat a járatra. Az utasok ugyancsak az alkalmazáson keresztül foglalhatják le helyüket a hétfőtől péntekig közlekedő transzfer-járatokra.

Az ingázók kiszolgálása mellett a Chariot a londoni vállalati megrendelőkben rejlő lehetőségeket is vizsgálja, amellett pedig akkreditálta magát a Létminimum Alapítványnál is. Ez azt jelenti, hogy a Chariot minden munkatársa – legyen az a cég alkalmazottja vagy egy szerződéses harmadik fél munkatársa – legalább 10,20 fontos órabért kap, ami jóval magasabb a hivatalosan megállapított minimálbérnél.

London már a hatodik olyan város, ahol a Chariot szolgáltatása működik; a cég már jelen van az amerikai San Francisco-ban, New York-ban, Seattle-ben, Columbusban és Austinban. 

A Chariot szolgáltatása az olyan nagyvárosi problémákat is enyhítheti, mint a közlekedési torlódások vagy a levegőminőség romlása, ráadásul praktikusan tölti ki a közlekedési rendszerek hézagait. A vállalat jelenleg 108 útvonalat üzemeltet naponta, és azt tervezi, hogy tevékenységét további városokra terjeszti ki az USA-ban és világszerte.

“A világ nagyvárosai egyre gyakrabban szembesülnek a közlekedési dugókkal és a környezetvédelmi problémákkal,” vélekedett Marcy Klevorn, a Ford Mobility elnöke. “A Ford a mobilitási megoldások fejlesztésével segít enyhíteni ezeket a gondokat – jó példa erre a Chariot –, s e megoldásokat kifejezetten a különböző városokban élő ingázók helyi igényeihez igazítjuk, hogy segítsünk nekik utazásuk első és utolsó kilométerein.”


A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company szolgáltatásairól, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.

Forrás és fotók: Ford

 

(Ezt a cikket 27 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?