Európai startupból globális játékos – A FlixBus az Amerikai Egyesült Államokban terjeszkedne

Forrás: FlixBus

Európa vezető távolsági buszszolgáltatója az Amerikai Egyesült Államokban történő piacra lépést tervezi. 26 európai ország után a FlixBus az USA-ban is alkalmazni szeretné különleges üzleti modelljét. Mindeközben a zöld hálózat Magyarországon és Európa-szerte is tovább nő.

Forrás: FlixBus

A FlixBus európai startupként szeretné célba venni a Szilícium-völgyet. André Schwämmlein, a FlixBus alapítója és ügyvezető igazgatója elmondta: „Az Amerikai Egyesült Államok mobilitási piaca változóban van és komoly lehetőségeket rejt – a közösségi közlekedés és a fenntartható utazás egyre fontosabbá válik. A FlixBus szeretne az átalakuló piac része lenni, hogy az amerikai utasoknak is kedvező árú, környezetbarát közlekedési alternatívát nyújthasson.”

Európában a FlixBus már évek óta okos mobilitási lehetőséget biztosít egyedülálló üzleti modelljének köszönhetően. Ennek lényege a helyi kis-és középvállalkozásokkal való együttműködés, ami a lokális gazdaságokat is támogatja. A cég berlini, müncheni, párizsi, zágrábi, milánói, amszterdami, stockholmi, aarhusi, prágai és budapesti irodája mellett most Los Angelesben is megkezdi a tevékenységét. Egy kisebb csapat már a városban van, tagjai az egyesült államokbeli központ kialakításáért felelnek.

Magyarországon és Európában is folyamatos a fejlődés: további járatsűrítés 2018-ban

A FlixBus 2017 szeptemberében Budapesten is irodát nyitott, a helyi csapat feladata a regionális üzletfejlesztés elősegítése. 2018-ban a vállalat tovább sűríti a járatokat a fővárosból a legnépszerűbb célállomások irányába, például Bécsbe, illetve tervben van további kelet-európai piacok bevonása is a hálózatba.

„Okos és zöld mobilitási lehetőséget szeretnénk biztosítani mindenkinek. 2018-ban számos csatlakozás megnövelt járatszámmal fog üzemelni, új turisztikai desztinációkat, vidéki térségeket is integrálunk a hálózatunkba. Csak egy jól működő európai szolgáltatással a hátunk mögött lehetünk sikeresek az USA-ban.” – tette hozzá André Schwämmlein.


A FlixBus egy európai mobilitási szolgáltató, amely 2013 óta kínál alternatív, kényelmes, megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget. A intelligens hálózatfejlesztésnek és legkorszerűbb technológiai háttérnek köszönhetően a FlixBus Európa legkiterjedtebb távolsági buszhálózatát alakította ki napi 200.000 járattal, amelyek 1.200 célállomást és 26 országot kötnek össze.

A Németországban alapított startup helyi kis- és középvállalkozásokkal együttműködve ötvözi a minőséget és a tapasztalatot. A berlini, müncheni, párizsi, zágrábi, milánói és koppenhágai irodákban dolgozó FlixBus csapat a következőkért felel: hálózatfejlesztés, ügyfélszolgálat, minőségellenőrzés, marketing, sales, jegyárusítás, árazás, üzletfejlesztés és technológiai fejlesztés. Regionális buszpartnereink – amelyek sokszor családi vállalkozások több generációnyi sikerrel hátuk mögött – felelősek a mindennapi járatok és a FlixBus járművek üzemeltetéséért, a legmagasabb kényelmi és biztonsági követelményeknek megfelelően. Így tehát az innováció, a vállalkozási szellem és az erős, nemzetközi mobilitási márka egységet alkot a hagyományos kkv-szektor tapasztalatával. A FlixBus nemzetközileg is egyedülálló üzleti modellt használva szállít több millió utast Európa-szerte és kínál több ezer munkahelyet az iparágban.

Forrás: FlixBus Hungary Kft.

 

(Ezt a cikket 239 alkalommal tekintették meg.)