Hírek Járműtechnika Kiemelt hírek Környezetbarát Márkahírek Mercedes-Benz Újdonságok

Már az idén indul az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása

A Mercedes-Benz Trucks az idén elérhetővé teszi kisszériában a világ legelső teljesen elektromos, nagy teherbírású teherautóját. A 25 tonna össztömegű és akár 200 km-es hatótávú Urban eTruck 2016-os premierjét követően a Nemzetközi Haszongépjármű Kiállításon az első járművek már az idei évben megérkeznek az ügyfelekhez.

Mercedes-Benz Urban eTruck – Forrás: Daimler

Stefan Buchner, a Mercedes-Benz Truck vezetője így nyilatkozott: “A 2016. szeptemberi világpremiert követően a Nemzetközi Haszongépjármű Kiállításon kiemelkedő fogadtatásra lelt a modell. Jelenleg 20 potenciális ügyféllel tárgyalunk a szállítányozástól az ételkihordáson át egészen a logisztikai szektorig. A kis szériával megtesszük a következő lépést a sorozatgyártás felé. 2020-ra már piacra szeretnénk dobni a nagyszériás generációt.”

“Zéró károsanyag-kibocsátás, suttogó csend és 12,8 tonnás terhelhetőség: az Urban eTruck lenyűgözően gazdaságos és környezetkímélő koncepciót tár elénk. A jármű kezdetben kis darabszámban érkezik meg németországi ügyfelekhez – és később Európa-szerte. A modellt valós szállítási feladatokhoz használják majd. A cél az, hogy valós alkalmazás közben, különböző kívánalmaknak megfelelően dolgozzanak a járművek, hogy az elektromos teherautó koncepcióját és rendszerkonfigurációját még jobban optimalizáljuk az ügyfelekkel közösen. A tesztek váltott műszakban, az akkumulátorok aktív töltését és a hatótáv-menedzsmentet kihasználva történnek majd.”

Mercedes-Benz Urban eTruck – Forrás: Daimler

Stefan Buchner így folytatja: “A jövő technológiai kihívásait illetően új mércéket kell felállítanunk a szektorban, például az elektromos és önvezető járművek, valamint a kapcsolódás tekintetében. 2017 számunkra a valóra váltás éve lesz: lépésről lépésre fejlesztjük a járműveket és a rendszereket, hogy elérjük a piaci érettség legmagasabb fokát.”

Annak érdekében, hogy lefedjék a különböző felhasználási lehetőségeket, a 18 és 25 tonnás modellek hűtős és zárt felépítménnyel, valamint platform járműként is elérhetők lesznek. A járműveket tizenkét hónapra, egy speciális töltővel együtt adják át az ügyfeleknek, amely figyelembe veszi a teherautók fokozott igénybevételét, és a felhasználást a Mercedes-Benz Trucks közúti tesztelő részlege is támogatja. Az egyéves időszak alatt a különböző használati profilokat és alkalmazási területeket rögzítik a megszerzett tudással együtt, majd összehasonlítják az elvásárokkal.

Az Urban eTruck a Daimler Trucks átfogó elektromos kezdeményezésének a részét alkotja. A Fuso eCanter könnyű elektromos haszongépjármű globális kisszériája szintén 2017-ben indul útnak. Körülbelül 150 járművet adnak át kiválasztott európai, japán és amerikai ügyfeleknek. A Daimler Trucks világszerte feltérképezi az elektromos teherautók széles alkalmazási lehetőségeit.

Fokozódó urbanizáció és hatékonyabb akkumulátor-technológia kövezi ki az utat a teljesen elektromos teherautók előtt

Jobb levegőminőség, alacsonyabb zajszint és belépési korlátozások – mára mindegyik fontos jelszóvá vált a világ nagyvárosaiban. Egyre több terméket kell kiszállítani egyre több ember számára városi környezetben – a lehető legalacsonyabb károsanyag-, és zaj-kibocsátás mellett. Ezért a jövőben teljesen elektromos teherautók látják majd el az embereket az agglomerációban mindennapos dolgokkal.

A gyors technológiai fejlődés is támogatja ezt a trendet: a Daimler Trucks várakozásai szerint a teljesen elektromos teherautók akkumulátorainak ára 1997 és 2025 között 2,5-szörös értékkel csökken – 500 euró/kWh-ról 200 euró/kWh-ra. Ugyanakkor az elérhető akkumulátorok energiasűrűsége ugyanezen időszak alatt éppen ennyit nő majd 80 Wh/kg-ról 200 Wh/kg-ra.

Forrás: Daimler

 

(Ezt a cikket 69 alkalommal tekintették meg.)