Bemutatók Busz hírek Hírek Iveco Kiállítások Kiemelt hírek Külföld Márkahírek Rendezvények

Új EVADYS: sokoldalúnak született. Nyereségesnek épült.

A 2016. november 22. és 24. között megrendezett CZECHBUSEXPO kiállításon az IVECO BUS standjának sztárja az új EVADYS távolsági autóbusz volt, amely legfőbb tulajdonságaiként páratlan sokoldalúságot és üzemeltetési nyereségességet kínál. A CROSSWAY és a MAGELYS között helyezkedik el, kiegészítve az IVECO BUS távolsági buszainak kínálatát.

Forrás: Danubetruck
Forrás: Danubetruck

Az új EVADYS típust kifejezetten arra tervezték, hogy megfeleljen a regionális és belföldi menetrend szerinti járatok, valamint a helyi és közepes távolságú turista-különjáratok iránti egyre növekvő igénynek – ez pedig csúcsminőségű „városközi/kiránduló” tulajdonságokat követel meg.

Lényegében tehát az új EVADYS típus ideális az olyan sok megállással tűzdelt járatokra, amelyekre a turistabuszok kevésbé alkalmasak, de kellően hosszúak ahhoz, hogy kiváló teljesítményt és utaskényelmet igényeljenek.

Az új EVADYS az IVECO BUS csehországi, Vysoké Myto városában található üzemében készül, ahol most egészítették ki ezzel a típussal a termékpalettát a CROSSWAY mellett, amelyből a 2006-os bevezetése óta már több mint 28 ezer példány gördült le a gyártósorról. Az új EVADYS a vegyes felhasználású városközi/kiránduló buszok felső szegmensét egészíti ki, amely nagyobb teljesítményt, kényelmet és csomagtér-kapacitást igényel.

Elismert felmenői révén az új EVADYS méretei megegyeznek a CROSSWAY paramétereivel: kétféle hosszúság (12 m és 12,96 m), 2,55 m szélesség és 3,46 m magasság (légkondicionálóval) jellemzi. Továbbá ugyanolyan előnyös tulajdonságokat kínál a kezelhetőség, a vezetőtér ergonómiája, az aktív és passzív biztonsági rendszerek (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02), valamint a megbízhatóság terén. Az új EVADYS emellett még nagyobb kényelmet nyújt javított aerodinamikája és a zaj-, illetve rezgésszintet csökkentő kettős tömegű lendkereke (DMF) révén – amit nagyra becsülnek a kategóriájában. A hosszú élettartamot biztosító, hatékony kataforézises korrózióvédelmi kezeléssel együtt mindezek az előnyök kiváló értéktartást garantálnak.

Az új EVADYS még erősebb és sokoldalúbb motorjához – amely a Cursor 9 erőforrás 400 lóerős változatán alapul – kézi, robotizált vagy automatikus sebességváltó is választható.

Az új EVADYS a talajhoz képest 1142 mm magasra növelt padlószintjével közepes távolságú buszként ideálisan helyezkedik el az IVECO BUS kínálatában, a normál padlószintű, városközi CROSSWAY (860 mm) és a Magelys HD magaspadlós turistabusz (1400 mm) között.

Az új EVADYS csomagtere átlagosan 3 m3-rel nagyobb, mint a CROSSWAY típusé. A csomagtérfedelek pedig a párhuzamos síkú nyitásuk (pantográfos) és a központi zár révén még inkább felhasználóbarát kialakításúak.

Az új EVADYS kényelmével is kimagaslik, szériafelszerelése többek között a dupla üvegezés és a hatékonyabb hőszigetelés, extraként pedig jobb minőségű ülések (Spacio modell) is rendelhetők. Szintén az alapfelszereltség részei az egyéni levegőbefúvók, a rejtett LED-es világítás az utastérben és az elektromosan fűthető vezetőoldali ablak. Az extrafelszerelések között műszerfalba épített hűtőrekesz, kávéfőző, minikonyha, videoképernyők, USB-csatlakozók és Wi-Fi is szerepel.

Háromféle ajtó áll rendelkezésre a különböző üléselrendezési igényeknek megfelelően: egyszárnyú középső ajtó, ha középre WC kerül, kétszárnyú középső ajtó kerekesszék-lift beépítéséhez és egyszárnyú hátsó ajtó, amely maximális, rekordméretű, 10,2 m3-es csomagtér kialakítását teszi lehetővé a tengelyek között. Ez az utastér 1,8 köbméteres csomagtartópolcaival együtt összességében 12 m3-es csomagkapacitást eredményez (a 12,96 m hosszú modell esetében).

Mintegy 15 különböző üléselrendezés közül lehet választani, ami ideálisan sokoldalú busszá teszi az új EVADYS típust.

A CROSSWAY génjeivel és a MAGELYS élményével rendelkező egyedüli típusként a piacon az új EVADYS a sokoldalú üzemeltethetőség igazi bajnoka a hétköznapokon és a hétvégéken egyaránt – erősebb, kényelmesebb és nagyobb csomagterű, mint egy hagyományos városközi távolsági busz, ugyanakkor kompaktabb, könnyebben megközelíthető és kisebb tömegű, ezáltal üzemanyag-takarékosabb, mint egy magaspadlós turistabusz, miközben nagyobb a hasznos teherbírása.

Az új EVADYS hajtásáról a 400 lóerős Cursor 9 motor gondoskodik, vagyis ugyanakkora teljesítményű, mint a MAGELYS. Ennél a motornál a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és ezáltal a nagyhőmérsékletű kényszerregeneráció kockázatának mellőzésével az egyedülálló HI-SCR-technológia maximalizálja az erőforrás teljesítményét, miközben csökkenti a károsanyag-kibocsátást, kímélve a környezetet. A Cursor 9 üzemeltetők által is elismerten kisebb üzemanyag-fogyasztása a hosszabb karbantartási intervallumokkal együtt hozzájárul a rendkívül vonzó teljes birtoklási költséghez (TCO) – amely a legjobb a kategóriájában.

A CZECHBUSEXPO kiállításon az IVECO BUS magyarországi importőrét, a DanubeTruck Magyarország Kft.-t Lukács Gyula autóbuszüzletág-vezető képviselete (a képen jobb oldalon, baloldalon: Roman Koblasa, az IVECO BUS termékmenedzsere). A DanubeTruck szakmai hozzáértése, megbízhatósága és ügyfélközpontúsága nagy hatékonyságot, kiváló színvonalú kiszolgálást, valamint gyors reagálást biztosít ügyfeleinek a szállítási feladataik megoldásához. A DanubeTruck Magyarország Kft. idén útjára indított autóbusz-üzletágának célja a magyarországi autóbuszpiac átalakítása az IVECO BUS márka bevezetésével, valamint hasonló piaci részesedés elérése, mint más európai országokban.


IVECO BUS

Az IVECO BUS a CNH Industrial N.V. egyik márkája. A New York-i és a milánói tőzsdén is jegyzett CNH Industrial N.V. a termelési eszközök egyik világméretű vezető gyártója.
A közösségi közlekedés terén jelentős szereplőnek számító és az európai vezető buszgyártók közé tartozó IVECO BUS olyan járművek széles választékának tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik, amelyek a közösségi és a magánüzemeltetők minden igényének megfelelnek:

• iskolabuszok, városközi és turistabuszok (CROSSWAY és MAGELYS)
• szóló és csuklós városi buszok, beleértve a BRT-alkalmazásra való változatokat is, az olyan tiszta technológiák élenjárójaként, mint a CNG- és a hibridhajtás (URBANWAY és CREALIS)
• minibuszok mindenféle személyszállítási feladatra (DAILY)
• különböző alvázak felépítményezők számára.

Az IVECO BUS több mint 5000 főt foglalkoztat két gyártóegységében, a franciaországi Annonay és a csehországi Vysoké Myto városában. Mindkét gyár bronzérmet kapott 2013-ban a WCM (World Class Manufacturing) szerinti auditálásuk után, amely a gyártási folyamatoknak a világ legszigorúbb szabványai szerinti irányítását biztosító nemzetközi módszertan.

Az IVECO BUS és az IVECO kiterjedt szervizhálózata a világ minden részén támogatást biztosít, ahol csak IVECO BUS járművek dolgoznak.

Forrás: Danubetruck

 

(Ezt a cikket 47 alkalommal tekintették meg.)