Új abroncsprototípus az üzemanyag-hatékony DAF tehergépkocsikon

A Goodyear „A” gördülési ellenállású tehergépkocsi-abroncsai

A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusát, a SUPER FUELMAX-ot szeptemberben, a 2016-os hannoveri IAA Haszongépjármű-kiállításon mutatták be a nagyközönségnek. A kormányzott és húzó abroncsok prototípusai „A” besorolású EU-s abroncscímkével rendelkeznek üzemanyag-hatékonyság szempontjából. Ezekkel az abroncsokkal volt felszerelve az egyik DAF kiállítóstandnál bemutatott tehergépkocsi is, ami azért is figyelemreméltó, mert a DAF járműveit tekintik a legkiemelkedőbbnek üzemanyag-hatékonyság terén.

GOODYEAR SUPER FUELMAX D
GOODYEAR SUPER FUELMAX D

A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusai a SUPER FUELMAX S kormányzott abroncs 385/55R22.5 méretben, illetve a SUPER FUELMAX D húzó abroncs 315/70R22.5 méretben. A termékek a nagy sikernek örvendő, alacsony gördülési ellenállású Goodyear FUELMAX termékcsalád továbbfejlesztett változatai. Az IAA-n az említett abroncsok egy DAF XF 4×2-es, üzemanyag-hatékonyság szempontjából optimalizált nyergesvontatóra vannak felszerelve. A húzó abroncs nemcsak „A” EU-s abroncscímke-besorolású, hanem kiemelkedő gördülési ellenállása miatt kivételes, de téli abroncsként a „3 hegycsúcs és hópehely” szimbólum követelményeinek is megfelel. A rendkívüli üzemanyag-hatékonyságú abroncsprototípusok is tükrözik a Goodyear elkötelezettségét, hogy olyan innovatív termékeket fejlesszen ki, amelyek alacsony üzemanyag-fogyasztásuk révén csökkentik a flották üzemeltetési költségeit – ez ugyanis kulcsfontosságú költségtényező a flottaüzemeltetők számára.

„Az új Goodyear SUPER FUELMAX abroncsprototípus innovatív szállítási megoldások iránti elkötelezettségünket tükrözi” – mondta el Benjamin Willot, a Goodyear EMEA régió haszongépjármű-abroncs részlegének marketingigazgatója. „Az EU-s abroncscímke-rendszer mindössze 3 teljesítményjellemzőt értékel, mi azonban minden új abroncsunkat -piaci bevezetésük előtt – 50 teljesítménytényező alapján bíráljuk el szigorú szabályok szerint. A SUPER FUELMAX „A” gördülési ellenállású abroncs jól tükrözi elköteleződésünket az iránt, hogy innovatív, üzemanyag-hatékony tehergépkocsi-abroncsokat állítsunk elő ügyfeleink számára, miközben a többi teljesítményjellemző terén sem kötünk kompromisszumot.”

Mind a kormányzott, mind a húzó abroncsokon használt futókeverék egy újonnan kifejlesztett, szilika-alapú összetételre épül. Az anyagfeldolgozás és a vulkanizálás folyamatának ötvözésével a szilika olyan elegyet alkot a polimer hálózattal, amely révén tovább csökkenthető a gördülési ellenállás, ugyanakkor biztosított marad a futókeverék hosszú élettartama.

SUPER FUELMAX S
SUPER FUELMAX S

A SUPER FUELMAX S kormányzott abroncsok futófelületi mintázata az IntelliMax Groove Technológia szerint került kialakításra, mely már korábban is sokszor bizonyított. Ezáltal ugyanis kiküszöbölhető az abroncs megcsúszása, különösen a kanyarokban. Ezt a hatást tovább erősítik a rejtett esőcsepp alakú mintaárkok, melyek az abroncs úttal való érintkezésekor bezáródnak. A bordák csökkentik egymás elmozdulását, és fokozzák a futókeverék keménységét.

A SUPER FUELMAX D húzó abroncs futófelületi blokkjai is új kialakítást kaptak, hogy a blokkok nagyobb keménységet biztosíthassanak. Az alacsony gördülési ellenállású futókeverékkel ötvözve az abroncs kialakítása határozottan jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez a jelenlegi FUELMAX D-hez képest. A termék újragondolása tovább csökkentette a gördülési ellenállást, miközben a többi teljesítményjellemző kiegyensúlyozott maradt. A központi, illetve köztes bordákat az IntelliMax Rib Technológia szerint alakították ki, annak érdekében, hogy az alacsony gördülési ellenállás, magas futásteljesítmény és általános kopás tekintetében keményebb futókeveréket alkossanak az összekapcsolódó elemek segítségével.

A Goodyear volt az első gumiabroncsgyártó, amely olyan abroncsot dobott piacra, ami eleget tett az EU-s abroncscímke besorolás „A” értékéhez tartozó követelményeknek gördülési ellenállás kategóriában. Ez volt a 385/55R22.5 LHT II pótkocsiabroncs. Jelenleg a Goodyear a 385/55R22.5 és 435/50R19.5 méretben elérhető Goodyear FUELMAX T-t kínálja „A” üzemanyag-hatékonyságú teherautó pótkocsiabroncsként. A SUPER FUELMAX kormányzott és húzó abroncsprototípusokkal a Goodyear vásárlói szabadon válogathatnak az „A” gördülési ellenállású abroncsok közül, akár kormányzott, akár meghajtott vagy épp vontatott tengelyre keresnek abroncsokat.


A Goodyearről

A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 66 000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát.

A Goodyear Dunlop Europe haszongépjárművekre, helyi és távolsági autóbuszokra gyártott gumiabroncs-típuscsaládja több mint 400 különböző terméket tartalmaz több mint 55 méretben.  A világ számos vezető haszongépjármű-gyártója, köztük a DAF, az Iveco, a MAN, a Mercedes-Benz, a Renault Trucks, a Scania és a Volvo Trucks is Goodyear gumiabroncsokat szerel alapfelszerelésként járműveire.  A Goodyear az összes nagy pótkocsigyártónak is szállít gumiabroncsokat. A TruckForce szervizhálózatot, a 24 órás ServiceLine országúti segélyszolgálatot és a FleetOnlineSolutions internetes menedzsmentrendszert, valamint a Goodyear Retread Technologiest magába foglaló Fleet First szolgáltatásával a Goodyear kínálja az iparág legátfogóbb, célorientált szolgáltatásait.

A Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információért keresse fel a www.truck.goodyear.eu weboldalt.

Forrás: Weber Shandwick

 

(Ezt a cikket 49 alkalommal tekintették meg.)