IAA – Hannover: A DAF Transport Efficiency filozófiát hangsúlyozó termékújítások

Forrás: DAF

„DAF Transport Efficiency” – a DAF alaptémája a szeptember 22. és 29. között Hannoverben megrendezésre kerülő 2016-os haszongépjármű szakkiállításnak (IAA). A DAF Trucks piacvezető termékeinek és szolgáltatásainak teljes választékát sorakoztatja fel annak bemutatására, hogy a leghatékonyabb, teljes körű szállítmányozási megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek a legmagasabb kilométerenkénti haszonnal. Az új és innovatív DAF Connect flottakezelő rendszer a flotta és a járművezető teljesítményét optimalizálja, valamint a logisztikai hatékonyságot növeli. A népszerű LF és CF áruterítő tehergépkocsikba szerelt megbízható és hatékony PACCAR PX-5 és PX-7 motorok újításai szintén a maximális hatékonyságot szolgálják. A DAF büszkén tárja az érdeklődők elé a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás, a legalacsonyabb üzemeltetési költségek és a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás terén kapott örökségét, és a kutatási-fejlesztési részleg egyik kísérleti tehergépkocsijának bemutatásával ezúttal is tanúságot tesz elkötelezettségéről az iránt, hogy továbbra is piacvezető maradjon a károsanyag-kibocsátás és a gazdaságos üzemanyag-használat tekintetében.

A DAF stand kiemelkedő helyen, a kiállítási komplexum 17-es számú csarnokában található meg. 2 500 m2 területen mutatja be a teljes termékválasztékot, amely új dimenziókat teremt a minőség, az alacsony üzemeltetési költségek és a teljesítmény terén. A kiállított DAF tehergépkocsik között szerepel az áruterítésre szolgáló LF, a sokoldalú, az alkalmazások széles köréhez használható CF, valamint a vállalat nehéz- és hosszú távú fuvarozásra gyártott „zászlóshajója”, az XF típus is.

A PACCAR Financial, a PacLease, a PACCAR Parts, a TRP és a DAF MultiSupport javítási és karbantartási szerződések kiemelt helyet kap a DAF IAA standján, ezzel is hangsúlyozva, hogy a DAF, 1000 értékesítőjével és márkakereskedőjével együtt, kimagasló minőségű szolgáltatásokat is biztosít az élvonalbeli termékek mellett.

DAF-IAA-stand-map

DAF Connect flottakezelő rendszer

Az IAA kiállításon a DAF bemutatja a DAF Connectet is, innovatív flottakezelő rendszerét, melynek segítségével az üzemeltető valós idejű információkat kaphat járműveinek és járművezetőinek teljesítményéről. Az ügyfél igényei és kívánalmai szerint konfigurálható, online műszerfalon jól láthatóan jelennek meg a jármű helyzetére, az üzemanyag-fogyasztásra, a futásteljesítményre, a flotta kihasználtsági szintjére és az alapjárati időre vonatkozó adatok.

A felhasználóbarát műszerfal úgy is beállítható, hogy átfogó üzemanyag-jelentéseket szolgáltasson az aktuális és a korábbi adatok alapján, sőt még a járművek és a járművezetők összehasonlítására is van lehetőség. A Live Fleet nézet funkció a flotta helyzetével kapcsolatos összes szükséges információt megadja az optimális tervezés érdekében, a megtett távolságokat, valamint a jármű és a járművezető vezetési idejét is beleértve. Az üzemeltetők önállóan meghatározott riasztásokat kapnak minden olyan alkalommal, amikor eltérések tapasztalhatók a sebesség, az útvonal, a helyzet és az üzemanyag-fogyasztás terén, hogy azonnal javíthassák a flotta teljesítményét.

DAF-Connect-640
A DAF Connect abban támogatja a szállítmányozási üzemeltetőket, hogy optimalizálhassák a járművek kihasználtságát, csökkenthessék az üzemeltetési költségeket, és növelhessék a logisztikai hatékonyságot, amely az ideális javítási és karbantartási program megtervezését és a DAF képviselői által a DAF Connect segítségével készített, személyre szabott tanácsadást is magában foglalja. „A DAF Connecttel új korszak nyílik ügyfeleink a lehető legnagyobb kilométerenkénti haszon elérésére irányuló támogatásában” – nyilatkozta Richard Zink, a DAF Trucks marketing és értékesítési igazgatója.

A 2016. negyedik negyedévében megjelenő DAF Connect egyértelműen kitűnik minőségét, működési sebességét, felhasználóbarát jellemzőit és az egyes járművek teljesítménybeli összehasonlításának lehetőségét tekintve. „Kategóriavezető és független flottakezelési adatszolgáltatókkal karöltve egy olyan nyílt platformot hozunk forgalomba, amely nagyon fontos újítás lesz a vegyes flották illetve az olyan flották számára, amelyek már beruháztak a flottakezelő rendszerekbe” – tette hozzá Richard Zink.

Optimalizált PACCAR PX-5 és PX-7 motorok DAF LF és CF járművekhez

A DAF Transport Efficiency filozófia keretében a DAF újításokat vezet be a PACCAR PX motorokkal szerelt sikeres DAF LF és CF áruterítő tehergépkocsikon is. Az alacsonyabb fordulatszámon elérhető nagyobb nyomaték a járművezető kényelméhez és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz is hozzájárul, különösen az új, gyorsabb hajtásláncokkal kombinálva. Ezek együttesen akár 300 ford/perccel is csökkenthetik a motor fordulatszámát 85 km/órás sebességtartás mellett. A hajtáslánc optimalizálásával akár 4%-kal is növelhető az üzemanyag-hatékonyság.

DAF-LF-320
Az új szoftvernek és az optimalizált hő- és légkezelésnek köszönhetően a hatékony és megbízható 4,5 literes PACCAR PX-5, valamint a 6,7 literes PACCAR PX-7 motor nyomatéka közel 12 százalékkal megnőtt. A DAF LF sorozatú járművekbe szerelt 4 hengeres PACCAR PX-5 motor legnagyobb nyomatéka 1200 – 1500 ford/perc fordulatszámon már eléri a 850 Nm-t, a DAF LF és CF sorozatú járművekbe szerelt PACCAR PX-7 motoré pedig 1100 – 1700 ford/perc fordulatszámon az 1200 Nm értéket.

Továbbra is fókuszban a DAF Transport Efficiency

A DAF IAA standján kiemelt helyet kap a DAF kutatási és fejlesztési részlegének egyik kísérleti tehergépkocsija, ezzel is hangsúlyozva azt a célunkat, hogy tovább erősítsük piacvezető helyünket az üzemanyag-hatékonyság és a CO2-kibocsátás csökkentése terén.
„A jövőben további üzemanyag-megtakarítási és CO2-kibocsátás csökkentési lehetőségeket kívánunk elérni azért, mert ez a helyes megközelítés, valamint azért, mert felelősséggel tartozunk a jövő nemzedékeivel szemben” – fogalmazta meg Ron Borsboom, a DAF termékfejlesztési igazgatója. „A kutatási és fejlesztési részleg kísérleti tehergépkocsija jól mutatja, hogy ígéretes technológiák, például hibrid és elektromos működési elvek fejlesztésén dolgozunk, emellett pedig például az elhasznált hő hasznosítását, valamint a prediktív, kapcsolt és kollaboratív vezetést is vizsgáljuk, amint azt sikeresen demonstráltuk is az idei év első felében megrendezett European Truck Platooning Challenge (Európai Tehergépkocsi-konvojozási Kihívás) rendezvényen.”

DAF-EcoTwin-Challenge-20160322-02_low
Ron Borsboom hangsúlyozta, hogy az elmúlt évtizedben a hosszú távú fuvarozásra gyártott tehergépkocsik átlagos üzemanyag-fogyasztását, és ezáltal CO2-kibocsátását is 14%-kal sikerült csökkenteni. „Természetesen további lépéseket is tehetünk, többek között az Európai Parlament által megszavazott, járműtömegre és méretekre vonatkozó új törvények segítségével. A továbbfejlesztett aerodinamika szintén az üzemanyag-fogyasztás, és ezáltal a CO2-kibocsátás csökkenését eredményezi. Ezzel párhuzamosan meg kell ragadnunk a lehetőséget arra is, hogy a járművezető látóterét is növeljük, valamint további rakodóhelyeket alakítsunk ki a kísérleti tehergépkocsin bemutatott, jövőbeli üzemanyag-takarékos technológiák elhelyezésére. Minél hamarabb kiderülnek az új határok, annál hamarabb befektethet a DAF olyan megoldásokba, amelyek a CO2-kibocsátás további csökkentését, valamint a biztonság további növelését eredményezhetik. Készen állunk arra, hogy megfeleljünk ennek a kihívásnak.”

20 év a PACCAR vállalat részeként
A DAF Trucks pontosan 20 évvel ezelőtt vált a világ egyik legnagyobb tehergépkocsi gyártó vállalatának a PACCAR-nak a részévé. Ezzel útjára indult egy sikertörténet. Az elmúlt két évtized számos lenyűgöző beruházása között szerepel többek között az Eindhovenben létrejött vadonatúj motortesztelő központ, amely még tovább erősíti a DAF piacvezető helyzetét a környezetbarát, megbízható és rendkívül hatékony motorok fejlesztésében, valamint a Magyarországon és Eindhovenben létesült PACCAR elosztóközpont, amelyek az ügyfelek elsőrangú alkatrészellátását hivatottak biztosítani. A belga Westerlóban egy teljesen új fülkefényező üzem épül, amely 2017-ben esedékes megnyitásakor a maga nemében a legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb létesítmény lesz.

Európában a DAF lett a leggyorsabban fejlődő és legsikeresebb tehergépkocsi-gyártó. A nehézfuvarozási szegmensben piaci részesedésünk az 1996-os 9 százalékról az idei év első felében 16 százalékra nőtt, a nehézvontatók szegmensében pedig piacvezető helyre kerültünk. A DAF sikerei azonban Európán kívülre is elérnek. Különösen előkelő helyen állunk a világ olyan részein, például Dél-Amerikában, Oroszországban, Afrikában és Ázsiában, ahol az európai tehergépkocsi koncepció uralja a piacot, és ahol a DAF tehergépkocsik minőségét és hatékonyságát széles körben elismerik. Izraelben a DAF a piacvezető tehergépkocsi gyártó, Tajvanon pedig az európai gyártók közül az első helyen áll. A DAF Oroszországban és Törökországban is megnyitotta saját értékesítési leányvállalatait, Brazíliában pedig egy vadonatúj DAF gyár épült.

„Egyre több üzemeltető ismeri fel a DAF tehergépkocsik kiváló minőségét és hatékonyságát” – magyarázta Preston Feight, a DAF Trucks elnöke. „1996-ban a DAF körülbelül 25 000 tehergépkocsit gyártott, mely szám a tavalyi évben több mint duplájára nőtt. Nagyszerű tehergépkocsi és szolgáltatási programunknak, valamint szakszerű és önálló márkakereskedőink kiterjedt hálózatának köszönhetően a DAF eltökélten dolgozik azért, hogy világszerte még tovább bővíthesse üzleti érdekeltségeit.

A következő járművek lesznek kiállítva a DAF standnál a 17-es csarnokban (standszám: B20):

LF 150   4×2 merev felépítésű jármű Day Cab fülkével – csendes változat
LF 210   4×2 merev felépítésű jármű Day Cab fülkével
LF 290   4×2 merev felépítésű jármű meghosszabbított fülkével

CF 320   6×2 merev felépítésű jármű Day Cab fülkével és VDL horgos emelőrendszerrel
CF 440   4×2 vontató Space Cab fülkével – csendes változat
CF 440   6×4 merev felépítésű jármű Day Cab fülkével és Meiller billenőplatós karosszériával

XF 440   4×2 vontató Space Cab fülkével – csendes változat
XF 440   6×2 merev felépítésű jármű Space Cab fülkével és BDF leszerelhető karosszériával
XF 460   4×2 vontató Super Space Cab fülkével  – 91 cm-es alacsony padlós kivitel
XF 510           4×2 vontató Super Space Cab fülkével
XF 510           4×2 vontató Super Space Cab fülkével – különleges IAA kiadás

XF kísérleti tehergépkocsi

Forrás: DAF │ DAF Hungary Kft.

(Ezt a cikket 170 alkalommal tekintették meg.)