Az Uber felfüggeszti szolgáltatását Budapesten

Fekete Zoltán

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója sajtótájékoztatót tart a budapesti Akvárium Klubban 2016. július 13-án. Bejelentette, hogy a közösségi személyszállító cég felfüggeszti a szolgáltatást Budapesten július 24-én, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Az Uber 2014. november 12-én indult el Magyarországon. 609 nappal, és 160 ezer felhasználóval később az Uber arra kényszerül, hogy felfüggessze szolgáltatását Budapesten, köszönhetően annak az újonnan életbe lépő jogszabálynak, amely ellehetetleníti, hogy magyar vállalkozó autósok – hiába van engedélyük, és fizetnek tisztességesen adót – pénzkeresésre használhassák a tulajdonukban lévő gépjárművüket.

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója sajtótájékoztatót tart a budapesti Akvárium Klubban 2016. július 13-án. Bejelentette, hogy a közösségi személyszállító cég felfüggeszti a szolgáltatást Budapesten július 24-én, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. MTI Fotó: Balogh Zoltán
Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója sajtótájékoztatót tart a budapesti Akvárium Klubban 2016. július 13-án. Bejelentette, hogy a közösségi személyszállító cég felfüggeszti a szolgáltatást Budapesten július 24-én, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Július 24-én 12 órakor a vállalat UberX szolgáltatását felfüggeszti, így fővárosiak és turisták tízezrei maradnak olcsó, készpénzmentes, kiváló minőségű utazási alternatíva nélkül.

Július 24. után a magyar utasok már csak külföldön használhatják az Uber alkalmazásukat. Az Uber úgy szeretné megköszönni 10 ezer leghűségesebb magyar felhasználójának az elmúlt 20 hónapot, hogy ajándékba ad nekik egy ingyen utazást az Európai Unió 21 országának valamelyikében.   

Az új jogi szabályozás elsősorban az autós partnereinkre nézve jelent kockázatot, annak ellenére, hogy minden hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az ő érdekükben, az ő védelmükben döntöttünk úgy: felfüggesztjük az autók rendelésének lehetőségét. Azt kell mondjam, nem rajtunk múlott. Már az első pillanattól kerestük a döntéshozókkal való párbeszéd lehetőségét. Nyilvánvaló volt, hogy nincs megfelelő jogszabály, amely az Uberhez hasonló innovatív szolgáltatásokat, a sharing economy szereplőit szabályozná. Ami szabályozás van, azt még arra a korszakra szabták, amikor nemhogy okostelefon, még telefon sem nagyon volt Magyarországon. Mi többször is jeleztük hajlandóságunkat arra, hogy segítsük egy modern jogszabály megalkotását. De erre nem volt igény. Végül olyan jogszabály született, amely bünteti az innovációt, hátrányos a versenyre és a fogyasztóra, és előnytelen az államnak. Nem maradt más választásunk.” – jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.

Az utasok többször is támogatásukról biztosították az Ubert, többek között abban a petícióban, amelyet több mint 30 ezren írtak alá. A közös utazás emlékére az Uber elindította a www.ubergeneration.org honlapot, ahol bemutatják, mit jelentett az elmúlt 20 hónap az utasok, az autós partnerek és a főváros számára.

Forrás: FLOW PR

(Ezt a cikket 67 alkalommal tekintették meg.)