A Dunlop bemutatja új közúti tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját

Dunlop Tread Max SP 446

Nagy futásteljesítmény, alacsony fogyasztás, távolsági és helyközi, illetve nyári és téli felhasználás – a legfontosabb pedig: kiváló teljesítmény bármilyen útviszonyokra

A Dunlop bemutatja vadonatúj tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját, amely a korábbinál is kiválóbb teljesítményt nyújt bármilyen útviszonyokra.  Az új közúti termékcsalád az SP346 kormányzott abroncsból, az SP446 húzó abroncsból, illetve az SP246 pótkocsiabroncsból áll. Ezek az abroncsok nemcsak 10%-kal nagyobb futásteljesítményt[1] és jobb üzemanyag-fogyasztást kínálnak az elődökhöz képest[2], hanem téli felhasználhatóságot is. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek a téli abroncsokra vonatozó legszigorúbb EU-s követelményeknek is, így a 3-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF – 3 Hegycsúcs-Hópihe) jelzés megjelenik a kormányzott és húzó abroncsokon, míg az M+S jelzés az összes abroncson látható. A Dunlop közúti abroncsok, amelyek távolsági és helyközi felhasználásra is alkalmasak nyári vagy akár téli környezetben is, megnyugtató megoldást kínálnak a flottaüzemeltetőknek, hiszen a tehergépkocsik így bármilyen kihívásra készen állnak.

Fotó: Dunlop
Fotó: Dunlop

Az új Dunlop prémium tehergépkocsi-abroncsokat közúti szállítmányozásban aktív flottaüzemeltetőknek kínáljuk akár 10%-kal nagyobb futásteljesítménnyel[3] és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. Az új Dunlop közúti termékcsaládnak köszönhetően a mobilitás téli útviszonyok között is fenntartható. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek az Európai Unió által meghatározott, a kormányzott és húzó téli abroncsokkal szemben támasztott szigorú 3PMSF követelményeknek, illetve az összes abroncson feltüntetett M+S jelöléshez szükséges követelményeknek. Ezen felül a téli abroncsokra vonatkozó előírások minden európai országban teljesíthetők, mivel a kormányzott és hajtott kerekekre szerelhető abroncsok M+S besorolásúak, illetve 3PMSF homologizáltak.

Az új Dunlop termékcsalád minden eddiginél nagyobb futásteljesítményt, alacsonyabb fogyasztást kínál, valamint távolsági és helyközi felhasználást téli útviszonyok között is” – mondta Michel Rzonzef, a Goodyear EMEA régiójának piacaiért felelős kereskedelmi alelnöke. „Ezek az abroncsok megnyugtató megoldást jelentenek azon flottaüzemeltetők számára, akik a jó futásteljesítményt és az alacsony fogyasztást keresik egy abroncsban, biztosítva ezzel az alacsony teljes életút költségeket. A téli felhasználhatóság pedig újabb bónusz, amelynek köszönhetően nem fog ki a tehergépkocsikon a kiszámíthatatlan téli időjárás. Az SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra készen állnak.”

Dunlop SP346 kormányzott abroncs

Az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs nagyobb futásteljesítményt és jobb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint elődje, az SP344, illetve a különböző útviszonyok között is jobb kezelhetőséget kínál.  Az innovatív futófelület-mintázat által nyújtott teljesítmény lehetővé teszi a tehergépkocsi téli abroncsokra vonatkozó szigorú 3PMSF EU homologizációs és az M+S jelölési követelményeknek való megfelelést. Az SP344 abroncs lamelláinál mélyebb kialakítású lamellák növelik a futófelületi blokkok flexibilitását, így javítva a hótömörítést. A lamellák kialakítása és elhelyezkedése az alacsony kopást, a téli útviszonyok közötti jó teljesítményt és a nedves úton való kiváló tapadást szolgálja. Ezen az abroncson a kopási karakterisztika úgy került kialakításra, hogy a futófelület mintázata a teljes élettartam során megmaradjon, amíg az abroncs készen nem áll az újrafutózásra.  A gépjárművek optimális kihasználása érdekében, ahol nagyobb teherbíró képességre van szükség, az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs egyes méretekben elérhető nagy teherbírású High Load verzióban is.  A kormányzott abroncsok segítenek kompenzálni az első tengelyre jutó nagyobb terhelést az Euro VI követelményeknek való megfeleléshez szükséges extra berendezéseknek köszönhetően.

Dunlop SP446 húzó abroncs

A kormányzott abroncshoz hasonlóan a Dunlop SP446 húzó abroncs is nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást biztosít elődjéhez, az SP444-hez képest.  Továbbá kiváló tapadást nyújt a különböző útviszonyok között.  A jó teljesítmény kulcsa az esőcsepp alakú lamella-alap. A speciális, esőcsepp alakú kialakítás segít a M+S és 3PMSF követelmények teljesítésében, illetve csökkenti a lamella alapja körül jelentkező igénybevételt.  A lamella kialakításából származó további előny az abroncs robusztussága regionális felhasználási körülmények között. A futófelület blokkjainak mérete, illetve a mintaárok szélessége úgy került kialakításra, hogy elossza a futófelület merevségét és nagyobb futásteljesítményt és nedves körülmények között jobb tapadást biztosítson.

Egy másik kiemelkedő tulajdonság a dupla rétegű technológia (Dual Layer Technology).  A futófelület külső rétege ellenáll a kopásnak, míg a belső réteg csökkenti a gördülési ellenállást, köszönhetően az alacsony hiszterézisnek. Az alacsony gördülési ellenállás a futófelület teljes élettartama alatt nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást eredményez.  A V-alakú futófelület-mintázat szintén a nagyobb futásteljesítményt, illetve az alacsony zajszintet segíti elő. Ez lehetővé teszi, hogy a blokkok fokozatosan lépjenek be a nyomvonalra, ami csökkenti a külső zajokat. A szélesebb futófelület és a nagyobb üres-teli mintaarány még tovább javítja a futásteljesítményt. Ez a két tulajdonság együttesen nagyobb gumimennyiséget eredményez anélkül, hogy megváltoztatná a futófelületi blokkok merevségét.  Az összekötő bordák tovább növelik a merevséget, mivel csökkentik a futófelület blokkjainak csúszását a nyomvonalon történő áthaladáskor. Az SP346 kormányzott abroncshoz hasonlóan az SP446 húzó abroncs is kiemelkedő tapadást biztosít élettartama végéig, amíg készen nem áll az újrafutózásra.

Dunlop SP246 pótkocsiabroncs

Az új, M+S jelöléssel ellátott Dunlop SP246 pótkocsiabroncs, amely az új SP346 és SP446 abroncsokat egészíti ki, még ebben az évben kapható lesz. 385/55R22.5 160 (158) és 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load) verziókban lesz elérhető, és 10 tonnás tengelyenkénti terhelést tesz lehetővé, így a flottaüzemeltetők kihasználhatják a nagyobb hasznos súly, így a nagyobb hatékonyság előnyeit.

Dunlop TreadMax Premium újrafutózott abroncsok

A Dunlop abroncsok mind újrafutózhatók és újravághatók, így a flottaüzemeltetők ezekkel az opciókkal csökkenthetik üzemeltetési költségeiket. Az új abroncsok bevezetésével együtt a prémium Dunlop TreadMax SP446 melegen újrafutózott abroncsai is piacra kerülnek, míg a Dunlop TreadMax SP246 még idén kapható lesz.

A Dunlop új közúti abroncs-termékcsaládja és a melegen újrafutózott TreadMax abroncsok kiváló választást jelentenek azon távolsági és helyközi szállítmányozó vállalatok számára, akik optimalizálni szeretnék teljes életút költségeiket (TCO). A gazdaságossági és üzemeltetési előnyökkel, valamint a sokoldalúsággal – beleértve a téli felhasználhatóságot is – az új Dunlop SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra felkészítik a flottát.

Méretek és elérhetőség

Dunlop SP346 kormányzott abroncs Kapható Dunlop SP446 húzó abroncs Kapható
315/80R22.5 156/150L (154/150M) május 315/80R22.5 156/150L (154/150M) május
315/70R22.5 156/150L High Load június 315/70R22.5 154/150L (152/148M) június
295/80R22.5 154/149M High Load július 295/80R22.5 152/148M július
385/65R22.5 160K (158L) július 315/60R22.5 152/148L augusztus
295/60R22.5 150/147K (149/146L) augusztus 295/60R22.5 150/147K (149/146L) augusztus

 A Dunlop:

A Dunlop a világ egyik vezető abroncsgyártója, amely személygépjárművekre, haszonjárművekre és motorkerékpárokra, illetve terepre és ipari felhasználásra szánt járművekre is fejleszt, gyárt és értékesít abroncsokat. További információk a Dunlopról: www.dunlop-tires.com.


[1] A Goodyear GIC*L által a 315/80R22.5 méretű abroncson végzett számítások és tesztek azt mutatják, hogy az SP346 kormányzott abroncs 5%-kal magasabb futásteljesítménnyel bír az SP344 kormányzott abroncshoz képest, míg az új SP446 húzó abroncs akár 10%-kal nagyobb futásteljesítményre is képes a SP444 húzó abronccsal szemben.

[2] Az új abroncsok a Dunlop SP344, SP444 és SP244 abroncsokat váltják le.

[3] A Goodyear GIC*L által a 315/80R22.5 méretű abroncson végzett számítások és tesztek azt mutatják, hogy az SP346 kormányzott abroncs 5%-kal magasabb futásteljesítménnyel bír az SP344 kormányzott abroncshoz képest, míg az új SP446 húzó abroncs akár 10%-kal nagyobb futásteljesítményre is képes a SP444 húzó abronccsal szemben.

Forrás: Weber Shandwick

 

(Ezt a cikket 126 alkalommal tekintették meg.)