A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát

150716-Scania2

az R-szériának és egyben a Scania kínálatának is csúcsmodellje a Scania R730 Euro6, V8.

A Scania az első olyan cég, amely a kommunikációs nagyvállalat, az Ericsson 5G technológiáját teszteli. A svéd vállalat az Ericsson Kutatási Központtal együttműködve igyekszik feltárni az 5G hálózat hasznát a közlekedési kommunikációban. Ez a technológia kiemelt szerephez jut majd az önvezető és az összekapcsolt járművek tesztelése során.

A Scania és az Ericsson közösen tesztelik az 5G mobil technológiát - Forrás: Scania
A Scania és az Ericsson közösen tesztelik az 5G mobil technológiát – Forrás: Scania

A Scania K+F létesítménybe három csúcstechnológiájú mobil bázisállomást telepítettek és a teszthálózatot folyamatosan frissítik a még kidolgozás alatt álló új fejlesztésekkel. Anders Ställberg, a Scania Városi Mobilizációs projekt vezetője elmondta: „Az új teszthálózat az 5G komponensekkel kiváló minőségű mobil hálózati szolgáltatást tesz lehetővé, alacsony késleltetéssel és nagy sávszélességgel, melyen az összetett adatok nagyon gyorsan és megbízhatóan átvihetők, így a legmegfelelőbben használható az önvezető kamionok működtetésénél.” Az 5G sokkal inkább támogatott a 4G hálózatoknál – legfőképp a gépek közötti kommunikációban.

A Scaniánál az alacsony késleltetés az 5G kapcsolatokban azt jelenti, hogy az új technológia a járművek fékezési rendszerében használható vagy az egymás közötti információáramlás közben, ahol a sebesség és a megbízhatóság elengedhetetlen. Ez a technika az információátvitel megbízhatóságának és gyorsaságának javítására használható, így segíti a két vagy több összekapcsolt jármű összehangolt működtetését. Ahol korábban WLAN technológiát használtak, ott ezzel szemben az 5G technológia alternatív megoldást kínál garantált várakozási idővel és sávszélességgel.

Az új technikai megoldás hasonlóképpen kulcsszerepet játszhat az önvezető járműrendszer tesztelésében is, ahol amellett, hogy folyamatosan frissül a térkép, a központi szerveren tárolt információk elérhetővé válnak a rendszer további járművei számára is. Mind a két fél, a Scania és az Ericsson is úgy véli, hogy az 5G kísérletek egyértelműen bizonyítják a technológia használhatóságát. Mindez lehetőséget teremt a Scania számára, hogy továbbfejlessze a képességeit az Ericssonnál végzett aktuális projektjeivel, míg ezzel párhuzamosan a Scania biztosítja, hogy a kommunikációs cég egy jól működő, gyakorlati környezetben tesztelje a technológiát.

A kutatás célja, hogy a többi vállalatnak is megmutassa, hogy iparáguk szempontjából ez a technológia lehetővé teszi és támogatja a digitális adatátvitelt. Ami a jövőt illeti, ezek a vizsgálódások nem korlátozódhatnak csupán a Scania központjára, Södertäljéra, a svéd járműipari vállalat hozzáférést kap majd az 5G hálózathoz az Ericsson székhelyében is. Tény, hogy az Ericsson 5G hálózatát a svéd Kista településen már előzetesen tesztelték egy kisebb próbaüzem során, amikor is önvezető buszokat használtak az áprilisi svéd Kista Mobilitási Hét alatt. A település azért is érdekes, mert ez lesz a helyszíne a Scania automatizált városi közlekedés projektjének.


A Scaniáról

A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 44 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2015-ös évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 94,8 milliárd svéd koronát, míg üzemi eredménye 9,6 milliárd svéd koronát tett ki.

Forrás: Scania

(Ezt a cikket 47 alkalommal tekintették meg.)