hungaroring-aszfalt-celvonal-20160414

A Hungaroring harminc év után új aszfaltborítást kapott, amelyet csütörtökön nagy médiaérdeklődés közepette avattak fel. A kopóréteget (vagyis az aszfaltcsík felső 3-5 centiméterét) cserélték le az ősz óta zajló munkálatok során.

A még szűz rajtrács az újraaszfaltozást követően. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
A még szűz rajtrács az újraaszfaltozást követően. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

Összesen (a boxutcával együtt) 57.000 négyzetméteren aszfaltoztak, a munkálatok során 5500 tonna aszfaltot használtak fel, 7500 darab vízelvezető szegélyt és 2400 darab rázókő-elemet építettek be, 3962 méteren cserélték le a szegélykövet és 454 méteren a szalagkorlátot.

Az újrabetonozott és újraaszfaltozott boxutcában parkol az új Safety és Medical Car. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Az újrabetonozott és újraaszfaltozott boxutcában parkol az új Safety és Medical Car. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

Nem meglepő tehát, hogy Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója legelőször a társaság műszaki osztályának (Richter Gábornak, Kovács Jánosnak és Trabalka Tamásnak) mondott köszönetet, amelynek tagjai folyamatosan felügyelték, hogy minden a szabályoknak megfelelően épüljön, s amelynek munkáját nagyban segítette a precíz műszaki ellenőrzés és tervezés.

Az újraaszfaltozott buxutca kijárat. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Az újraaszfaltozott buxutca kijárat. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A szabályok ugyanis nagyon szigorúak voltak, s nagyon szigorúan ellenőrizték is a betartásukat, ám a végeredmény „első osztályú munka” – legalábbis így fogalmazott a múlt héten Charlie Whiting, a Formula–1 állandó versenyigazgatója, a Nemzetközi Automobil-szövetség technikai főnöke.

„Elsõ osztályú munkát végeztek a Hungaroringen, a pálya jobb és biztonságosabb lett. A munkát gyönyörûen végezték el, s bár nem értek az aszfaltozáshoz, úgy gondolom, amint felgumizzák, a pálya tökéletes lesz a versenyre. Apró változtatásokat kértem a pályabejárás során, de egyik sem számottevõ – elégedett vagyok” – mondta Charlie Whiting. - Forrás: Hungaroring Sport Zrt.
„Első osztályú munkát végeztek a Hungaroringen, a pálya jobb és biztonságosabb lett. A munkát gyönyörűen végezték el, s bár nem értek az aszfaltozáshoz, úgy gondolom, amint felgumizzák, a pálya tökéletes lesz a versenyre. Apró változtatásokat kértem a pályabejárás során, de egyik sem számottevő – elégedett vagyok” – mondta Charlie Whiting. – Forrás: Hungaroring Sport Zrt.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt öt évből négyet nyereséggel zárt a társaság, ennek köszönhetően újra tudtuk aszfaltozni a Hungaroring pályacsíkját. Fontos, és szükséges első lépése volt ez a felújítási munkálatoknak, amit évek óta ígértünk, s most meg is valósítottuk. A túraautó-világbajnokság mezőnye teszteli először az új aszfaltot, és remélem, Michelisz Norbi az első gyári hondás évében is ki tudja majd használni a hazai pálya előnyét” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki ezután az idei év további nagy nemzetközi eseményeiről ejtett néhány szót.

Gyulai Zsolt (Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgató), Dr. Seszták Miklós (Nemzeti fejlesztési miniszter) és Eppel János (a Porsche Hungaria ügyvezetõ igazgatója) sajtótájékoztatója. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Gyulai Zsolt (Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgató), Dr. Seszták Miklós (Nemzeti fejlesztési miniszter) és Eppel János (a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója) sajtótájékoztatója. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A sajtótájékoztatón levetítettek egy filmet, amelyen Michelisz Norbert, a világbajnok Rob Huff, és az idén márkát váltó Tom Chilton beszélt arról, mennyire várja, hogy „belekóstoljon” a Hungaroring új aszfaltjába, s mivel a „régi pálya” minden hepehupáját úgy ismerték már, mint a tenyerüket, a mostani verseny egy kicsit olyan lesz, mintha új helyszínre érkezne meg a mezőny.

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter először gratulált a versenypálya vezetőinek az első osztályú munkához, majd a Formula–1-es Magyar Nagydíj jövendöl szóló, meghatározó, és döntő fontosságú bejelentést tett.

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

„A Magyar Nagydíj szerződését újabb öt évvel meghosszabbítottuk, ami azt jelenti, hogy a futamunknak 2026-ig helye van a Formula–1-es versenynaptárban – nyilatkozta dr. Seszták Miklós. – Anélkül, hogy titkokat akarnék elárulni a szerződés részleteiről, elmondhatom, hogy nagyon kedvező feltételekkel tudjuk megrendezni a versenyt az újabb ötéves periódusban. Ugyanakkor… Annak ellenére, hogy a Magyar Nagydíj után mindig, mindenki elmondja, nagyon jól érezte magát nálunk, tudjuk, kellenek a további fejlesztések. Az első lépés az újraaszfaltozás volt, azonban szükség van továbbiakra is, és elmondhatom: a 2017-re beterjesztett költségvetési tervben jelentős forrást különítettek el a Formula–1-es pálya fejlesztésére. A Formula–1 ugyanis hazánk egyik legfontosabb sporteseménye minden évben, és a magyar Kormány elkötelezett egy jó Formula–1-es pálya iránt.”

Gerstl Péter, a Hungaroring alelnöke - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Gerstl Péter, a Hungaroring alelnöke – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A Hungaroring nem csupán a kapukon belül, hanem a kapukon kívül is rendez rangos nemzetközi eseményeket, ezek közül a legelső, az immár negyedik alkalommal tartandó Nagy Futam, amelyet a főváros szívében tartanak meg immár hagyományosan május 1-jén. Gerstl Péter, a Hungaroring alelnöke elmondta: „Nehéz helyzetben voltunk az idei Nagy Futammal, hiszen május 1-je éppen vasárnapra esik, ráadásul Formula–1-es versenyhétvégére. Ennek ellenére ezúttal is nagy mezőnnyel, 65 résztvevővel tartjuk meg a Nagy Futamot, amelynek sztárvendége az osztrák legenda, Gerhard Berger lesz, aki egy klasszikus Formula–1-es autóval száguld, de eljönnek a német túraautó-bajnokság pilótái, a WTCC-mezőnyt Michelisz Norbi képviseli, lesz légi bemutató, sőt, egy Guinnes Rekord-kísérletet is végrehajt a műrepülő világbajnok Veres Zoltán, aki harmadmagával kötelékben repül át a Lánchíd alatt.”

Aszfaltavató szalagátvágás a Hungaroring célegyenesében. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Aszfaltavató szalagátvágás a Hungaroring célegyenesében. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A sajtótájékoztató utolsó, de nagyon fontos momentumaként átvágták a nemzetiszín szalagot a Hungaroring célegyenesében, és Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója két Audi A6-os slusszkulcsát nyújtotta át Gyulay Zsoltnak, a Hungaroring új safety carjának és medical carjának a kulcsait.

Audi A6 Medical Car és Safety Car kulcsátadója a Hungaroring új aszfaltján. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Audi A6 Medical Car és Safety Car kulcsátadója a Hungaroring új aszfaltján. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

„Amikor a Hungaroringre jövök, kicsit mindig olyan, mintha hazajönnék, hiszen öt éve működünk együtt a pálya vezetőivel. Nagy egymásra találás volt ez, hiszen a Hungaroring remek helyszín arra, hogy bemutassuk a modelljeinket a partnereinknek és a sajtó képviselőinek” – nyilatkozta Eppel János.

Gyulay Zsolt és dr. Seszták Miklós bemutatta az porcelán díjakat. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Gyulay Zsolt és dr. Seszták Miklós bemutatta az porcelán díjakat. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A sajtótájékoztató végén Gyulay Zsolt és dr. Seszták Miklós bemutatta a média képviselőinek a túraautó-világbajnoki futamra elkészült új díjakat: az elnök-vezérigazgató örömmel jelentette be, hogy a Hungaroring visszatért a porcelán díjakhoz, amelyeket a Herendi készített el a túraautós hétvégére, illetve készít majd el a Formula–1-es Magyar Nagydíjra is.

Forrás: Hungaroring Sport Zrt.

Az aszfaltavató sajtótájékoztatóról és tesztről készült további képek:

Volkswagen Multivant is lehetett tesztelni a Hungaroring új aszfaltján. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Volkswagen Multivant is lehetett tesztelni a Hungaroring új aszfaltján. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Újságíró teszteli a Hungaroring új Aszfaltját egy Audival. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Újságíró teszteli a Hungaroring új Aszfaltját egy Audival. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Az új Audi A6 Safety Car és Medical Car előtt halad el egy Audi S1. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Az új Audi A6 Safety Car és Medical Car előtt halad el egy Audi S1. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Az új Audi A6 Safety Car áll a Hungaroring újraaszfaltozott célegyenesében. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Az új Audi A6 Safety Car áll a Hungaroring újraaszfaltozott célegyenesében. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Egy Seat Leon és egy új, zöld rendszámos Volkswagen e-Golf szlalomozik a Hungaroring célegyenesének lassítójában. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Egy Seat Leon és egy új, zöld rendszámos Volkswagen e-Golf szlalomozik a Hungaroring célegyenesének lassítójában. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Autók haladnak a Hungaroring újraaszfaltozott rajtrácsán. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Autók haladnak a Hungaroring újraaszfaltozott rajtrácsán. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Audi A6 Medical Car a Hungaroring újrabetonozott boxutcáján. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Audi A6 Medical Car a Hungaroring újrabetonozott boxutcáján. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu
Wéber Gábor és Kiss Norbert autóversenyzők a Hungaroring Aszfaltavatón. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Wéber Gábor és Kiss Norbert autóversenyzők a Hungaroring Aszfaltavatón. – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

 

(Ezt a cikket 216 alkalommal tekintették meg.)