Tizenhárom havi mélypontra estek az autóeladások az Egyesült Államokban

usa-pickup-kereskedes-pixabay-81926-720

Tizenhárom havi mélypontra estek vissza az új gépjárművek eladásai az Egyesült Államokban márciusban.

toyota-tundra-pickup-pixabay-1241658-720

Az Autodata Corp kutatócég számításai szerint márciusban 16,57 millióra csökkent az eladott új autók márciusi adatokkal számított évesített száma. Elemzők 17,3 milliós eladást reméltek a februári 17,54 millió után.

Éves szinten az amerikai gyártású személygépkocsik eladása 5,12 millió volt, a kisteherjárműveké 8,21 millió. A külföldről behozott személyautók eladása 1,79 millió, az importált kisteherautóké 1,45 millió volt, így áll össze az éves 16,57 milliós adat.

A három legnagyobb amerikai autógyár egyike sem igazolta a hozzá fűzött reményeket, ráadásul váratlanul a Toyota japán autógyár eladásai is csökkentek.

A Ford 253 064 autót adott el márciusban, 7,8 százalékkal többet, mint tavaly márciusban. A második helyezett General Motors 0,9 százalékkal több, 252 128 darab autót értékesített, míg a Fiat Chrysler Automobiles 8,1 százalékkal 213 187-re tornázta fel eladott járműveinek számát. A Toyota eladásai 2,7 százalékkal 219 842-re csökkentek.

Elemzők arra számítottak, hogy a Ford 9,4, a General Motors 6,0, a Fiat Chrysler 13,9, a Toyota pedig 5,6 százalékkal növelte eladott autóinak számát.

A kibocsátási-botrányba süllyedt Volkswagen-csoport eladásai 4,1 százalékkal 45 527 darabra estek vissza, ezen belül is a Volkswagen márka 10,4 százalékos zuhanást volt kénytelen elkönyvelni, csak 26 914 darab Volkswagen talált gazdára az Egyesült Államokban.

A japán Nissan viszont a 10,6 százalékos elemzői várakozásoknál nagyobb mértékben, 12,7 százalékkal 163 559-re emelte az új autók értékesítését.

A TrueCar.com becslése szerint az autóknál a vásárlási kedvezmények márciusban éves szinten 14 százalékot nőttek, elérve a 3110 dollárt. Az autógyárak az idei első három hónap mindegyikében növelték a kedvezményeket, de márciusban már ez sem volt elég az erős ütemű eladások fenntartására. Elemzők szerint az amerikai fogyasztók egy része már túlköltekezte magát, számukra a vásárlási kedvezmények és a hosszabb lejáratú hitelek sem jelentenek megoldást.

http://www.motorintelligence.com/m_frameset.html

Forrás: MTI

 

(Ezt a cikket 68 alkalommal tekintették meg.)