Születésnapi kiállítás a Bulli gyártásának évfordulóján

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
1956. március 8-án kezdődött meg a legendás Bulli – ahogyan a VW kisbuszt kedveskedően becézték – gyártása Hannoverben, az évforduló alkalmából a hannoveri Történeti Múzeum átfogó visszatekintést adó kiállítást rendez a Transporter gyártásának kezdetéről. A kiállítás március 9-től 26-ig tart nyitva.

A kiállításon a gyár saját Bulli gyűjteményéből is látható néhány különlegesen szép gépkocsi, videó filmeket vetítenek, amelyekben a kor szemtanúi idézik fel a kezdeti időket, és a kiállított fényképeken és egyéb kiállítási tárgyakkal is bemutatják a gyár érdekes történetét. Hetente háromszor a Volkswagen szakmunkás tanulói is bemutatják a legmodernebb gyártási folyamatokat az interaktív standokon, és a látogatóknak saját szakképzési területeikről is beszámolnak.
Thomas Schwark, a hannoveri Művészettörténeti Múzeum igazgatója elmondta, hogy „a kiállítás azt az élő ipari történelmet mutatja be, amely a Bulli a gyártósorra kerülésével kezdődött, és bemutatja azt a hatást is, amelyet a gyár a tartomány fővárosára a 2. világháború utáni időben gyakorolt. A Bulli nélkülözhetetlen, különösen a mi történeti múzeumunkban, mert a Bulli a VW Transporter üzem által Hannover városára és egész Alsó-Szászország állam életére fontos hatással volt. Sok kiállítási tárgyat és eszközt gyűjtöttünk itt össze, hogy olyan interaktív kiállítást hozzunk létre, amelyik nagyon is illeszkedik a „Hannover 775 éve” évfordulós programokba.”
Stefan Schostok, Hannover polgármestere ugyancsak kiemelte a Transporter gyártás fontosságát: „A Volkswagen Haszonjárművek gyárának működése valójában 60 éve biztos munkahelyeket jelent Hannovernek és a térségnek. Ez a hatvan év izgalmas autóipari történelmet jelent a VW Bulli hívek egyre növekvő tábora számára, de az alkalmazottaknak is, akik odaadásukkal, illetve a modellek és a gyártási rendszerek szempontjából fontos újítások iránti fogékonyságukkal járultak hozzá a sikerhez. A VW Transporter nem csupán megvédte sok ezer ember munkahelyét az üzemben és a régióban. A Volkswagen Haszonjárművek mindemellett fontos partner volt a város számára a jövő közlekedési stratégiáinak kialakításában, amit mi velük együtt kívántunk kialakítani.
„A VW kisbusz legalább annyira Hannover része, mint a Leibnitz sütemények, a Pelikán töltőtollak és a Continental gumiabroncsok” – mondja Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka Igazgató Tanácsnak elnöke. A mai napig körülbelül kilenc és fél millió T-sorozatú gépjárművet gyártottak le Alsó-Szászország tartomány fővárosában. Ez nem csupán a magas minőséggel termelő gyárat, hanem mindenekelőtt a különleges emberekből álló munkaerőt, vagyis a Bulli gyártóit is jelenti!

Alkalmazottaink büszkeséggel, és ez iránt a speciális jármű iránti odaadással végzik munkájukat!”- mondja Eckhard Scholz. A Transporter hannoveri gyártását a hagyományok és a szakértelem jellemzik, ami gyakran generációkon át öröklődik a családokban. „A Bulli-gyártó géneket egyértelműen örökölték ezekben a családokban, és ebből több is van a gyárban. Egy esetben a dédapa a gyár felépítésében segédkezett, és a dédunokája jelenleg képzésen vesz részt, hogy mechatronikai szakértő legyen”- mondta az Igazgató Tanács elnöke.
Eckhard Scholz hangsúlyozta, hogy a gyártási helyszínnek minden oka megvan arra, hogy bizakodóan nézzen a jövőbe. „A T6 rendelési könyvei szépen beteltek”- mondta és rámutatott, hogy az elmúlt években a Volkswagen Haszonjárművek speciális befektetéseket eszközölt az új létesítményekbe, így például létrehozták a legnagyobb présüzem Európában, a jövőt jelentő új összeszerelő folyamatokba, valamint az új technológiákba, mint a 3D nyomtatás és a könnyű robotok használata a jövőben. „Mindent megtettünk, amit tudtunk annak érdekében, hogy a Made in Hannover”, vagyis a hannoveri Transporterek gyártása az elkövetkező 60 évben is folytatódjék” – mondta Eckard Scholz.
Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
(Ezt a cikket 53 alkalommal tekintették meg.)