Romániában felbontották a szerződést a rosszul megépített autópályaszakasz kivitelezőjével

Romániában felbontották a kivitelezési szerződést a Salini Impregilo olasz céggel, amely a dél-erdélyi autópálya megrepedt, majd mintegy 200 méteren elbontott egyik szakaszát építette, és ezt kellett volna helyreállítania.

Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én. Az észak-erdélyi autópálya építésének folyatatására tett ígéretet a közelmúltban Victor Ponta román miniszterelnök. A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Illusztráció – MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A szerződés felbontását Dan Costescu közlekedési miniszter jelentette be szerdán. A tárcavezető közölte, hogy az elbontott autópályaszakasz helyreállítására új kivitelezőt keresnek. Úgy tervezik, hogy már szeptemberben használható lesz a szóban forgó autópálya.

A dél-erdélyi autópálya Szászváros (Orastie) és Nagyszeben (Sibiu) közötti szakaszán 2014 őszétől lehetett közlekedni, ám tavaly szeptemberben a hatóságok kénytelenek voltak lezárni az utat, miután a burkolaton repedések jelentek meg. A szakértők megállapították, hogy 8-10 méteres mélységben víz szivárog be az úttest alá, és ez okozza a felszínen megjelenő repedéseket.

Az olasz vállalkozónak helyre kellett volna állítania a mintegy kétszáz méteres elbontott szakaszt, de a miniszter szerint beigazolódott, hogy a felhasznált építőanyagok nem feleltek meg a versenytárgyaláson kiírt feltételeknek, és a kivitelezés is rossz volt. Ezért úgy döntöttek, hogy új versenytárgyalást írnak ki a helyreállításra.

Az ügyben a román korrupcióellenes ügyészség is vizsgálatot indított, majd emiatt decemberben leváltották a román országos útügyi vállalat vezetőjét.

A negyedik európai közlekedési folyosó nyomvonalán haladó dél-erdélyi autópálya építését az Európai Unió finanszírozza.

Forrás: MTI
.

(Ezt a cikket 67 alkalommal tekintették meg.)