Gazdaság Hírek Közút

Átadták a Nyíregyházát nyugatról elkerülő út második szakaszát

Elkészült a Nyíregyházát nyugatról elkerülő 338-as főút második szakasza, az útfejlesztés nettó 3,35 milliárd forintból valósult meg.

A Nyíregyházát nyugatról elkerülő 338-as főút második, újonnan átadott szakasza 2015. október 28-án. A nettó 3,35 milliárd forintból megvalósult, 4,5 kilométer hosszú, kétszer egysávos, óránkénti 90 kilométeres sebességre tervezett elkerülő út a Nyíregyháza és Tiszavasvári között vezető 36-os főút és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. MTI Fotó: Balázs Attila
A Nyíregyházát nyugatról elkerülő 338-as főút második, újonnan átadott szakasza 2015. október 28-án. A nettó 3,35 milliárd forintból megvalósult, 4,5 kilométer hosszú, kétszer egysávos, óránkénti 90 kilométeres sebességre tervezett elkerülő út a Nyíregyháza és Tiszavasvári között vezető 36-os főút és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. MTI Fotó: Balázs Attila

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán, a Nyíregyháza határában tartott átadási ünnepségen kiemelt fontosságúnak nevezte az országhatárokat elérő útkapcsolatok fejlesztését, a térségi jelentőségű utak megépítését, valamint a megyei jogú városok bekapcsolását a gyorsforgalmi úthálózatba.

Minden fejlesztéssel azt szeretnénk elérni, hogy a gazdaság megerősödjön, és amikor nem lesznek már elérhetőek a közvetlen európai támogatások, “akkor is megálljunk a lábunkon” – jelentette ki Tasó László. Elmondta, a közlekedésfejlesztésre fordítható forrás csak fele annak, ami 2007 és 2013 között az ország rendelkezésére állt, 2020 után pedig még ekkora közösségi támogatásokra sem lehet számítani.

Ezért fontos, hogy a gazdaságfejlesztés szempontjából kulcsfontosságú közlekedés ágazat jól teljesítsen – tette hozzá.
Tasó László szólt arról, hogy komoly tervek vannak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében az V. páneurópai közlekedési folyosó továbbépítésére annak érdekében, hogy Ukrajna felé két irányban is legyen közúti kapcsolat.

A Vásárosnaménytól Záhonyig tartó M34-es autópálya tervezése és megépítése a kormány 2020-ig tartó beruházási tervei között szerepel – erősítette meg az államtitkár. Kitért arra is, hogy a megyében az elmúlt években több mint 8 milliárd forint értékben fejlesztették az egy-, két- és három számjegyű utakat, emellett folytatódik az útburkolat-felújítási program.

Kovács Ferenc, a nyírségi megyeszékhely Fidesz-KDNP-s polgármestere azt mondta, Nyíregyháza számára fontos, hogy az elkerülő út egyrészt tranzitutat biztosít az autópályától, másrészt pedig közúti kapcsolatot teremt a város szélén telephellyel rendelkező cégeknek.

A nyugati elkerülő 2020-ig teljesen kiépül a megyeszékhely északi részén lévő Sóstógyógyfürdőig, és a város körgyűrűjeként működhet – hangsúlyozta a polgármester. Hozzátette, folyamatban van az elkerülő harmadik, a 38-as főútig tartó szakaszának előkészítése és tervezése.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a most átadott 4,5 kilométer hosszú, kétszer egysávos, óránkénti 90 kilométeres sebességre tervezett elkerülő út a Nyíregyháza és Tiszavasvári között vezető 36-os főút és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. A fejlesztés első ütemét tavaly adták át, a 2,2 kilométer hosszú útszakasz az autópálya és a Kálmánházi út között épült meg.

A 3,35 milliárd forint értékű beruházás 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával valósult meg, kivitelezője a Duna Aszfalt és a Ke-Víz 21 Zrt. volt.

Forrás: MTI
.

(Ezt a cikket 40 alkalommal tekintették meg.)