Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Volkswagen

Piaci bevezetés: az új Bulli már kapható a márkakereskedésekben

Erre vártak a rajongók: a Hannoverben gyártott, sikeres T-sorozat hatodik generációja már elérhető és kipróbálható a márkakereskedésekben. A jelentős műszaki újítások nagyobb biztonságot, fokozott kényelmet és jobb menetdinamikát nyújtanak, ugyanakkor javultak az üzemanyag-fogyasztási értékek (akár 5,5 liter/100 km) és csökkent a belépőmodellek vételára. Június 26-án a német, az osztrák és a svájci piacra vezették be az új generációt.

A Volkswagen Haszonjárművek Bulli néven becézett típusa kialakítását és koncepcióját tekintve is egyedülálló: a forgalom legjobb átláthatóságát biztosító magas üléshelyzet és a kompakt méretek mellett is maximális térkínálat – ezek generációk óta nagyra becsült tulajdonságai – különösen takarékos, illetve erős motorokkal, agilis futóművekkel és korszerű információs, illetve szórakoztató rendszerekkel társulnak – ezek határozzák meg az új Bulli karakterét.

 Legyen szó Transporter, Caravelle vagy Multivan modellről, a Bulli egy igen értékes tulajdonságokkal felruházott dizájnklasszikus. Csak kellő óvatossággal korszerűsítették, hogy ne változzon meg a kisáruszállítós koncepciójából eredő karaktere. Így az új T-generáció is azonnal felismerhető maradt. A formatervezők és a mérnökök a belsőtérben azonban tovább feszítették a húrt, és minden T-változat számára magas minőségi színvonalú belső környezetet fejlesztettek ki: kifejezetten praktikusat a Transporter modellek számára, illetve különösen igényeset és egyedit a Multivan modelleknek, a különböző ügyfélkörök igényeinek megfelelően.
Az új motorok erősebbek és akár 0,7 liter/száz kilométerrel takarékosabbak. Az Euro 6 normát alkalmazó piacok számára egy teljesen új fejlesztésű TDI motorgeneráció szerepel a kínálatban, amelynek a gyári belső használatú jelölése: “EA288 Nutz”. A TDI motorok (1968 cm3) teljesítményszintjei: 62 kW / 84 LE, 75 kW / 102 LE, 110 kW / 150 LE és a kategóriájában legerősebb 150 kW / 204 LE. A benzinmotorokat illetően is egy 2,0 literes, négyhengeres erőforrás áll rendelkezésre, 110 kW / 150 LE vagy 150 kW / 204 LE legnagyobb teljesítménnyel. A T-sorozat új motorjai körülbelül egy liter üzemanyagot takarítanak meg száz kilométerenként az előző generációhoz képest. Az összes Euro 5-ös és Euro 6-os motort szériafelszerelésként stop-start rendszerrel is ellátják. Így az üzemanyag-fogyasztás összességében átlagosan 15 százalékkal is csökkenhet. A 75 kW/102 LE Transporter száz kilométerenként csupán 5,5 liter gázolajjal is beéri (ez 145 gramm CO2/kilométer értéknek felel meg), míg a legerősebb Bulli (150 kW/204 LEis csak 6,2 litert fogyaszt száz kilométeren.

Különösen kedvelt a kizárólag a piaci bevezetés ideje alatt kínált, kétszínű fényezéssel ellátott “Generation SIX” különleges kiadású sorozat. Ez a Multivan Comfortline modellen alapul, és olyan exkluzív felszerelések gazdagítják, amelyek jelentősen növelik az értékét. Exkluzívnak számít továbbá a rendelkezésre álló négyféle kétszínű fényezés a műszerfal megegyező színű díszítőelemeivel, akárcsak a két különböző színösszeállításban választható, retro stílusú “Disc” 18 colos könnyűfém keréktárcsák.

A rengeteg műszaki újdonság és megnövekedett szériafelszereltség mellett nem elhanyagolható az a tény sem, hogy az magyar vásárlók számára mindez a T5 modellhez képest nagyjából változatlan áron érhető el (az EU5 motorokkal szerelt teherautó kivitelek esetén).

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 169 alkalommal tekintették meg.)