Harmadszor sem sikerült aláírni a romániai Brassó-Comarnic autópálya megépítésére vonatkozó szerződést

WebDigital

Harmadszor is meghiúsult a romániai Brassó(Braosv)-Comarnic autópálya megépítésére vonatkozó koncessziós szerződés aláírása, miután a kijelölt konzorciumnak nem sikerült bankhitelt szereznie az építési költségek fedezésére – derült ki csütörtökön a román Országos Útügyi Hatóság közléséből.

Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én. Az észak-erdélyi autópálya építésének folyatatására tett ígéretet a közelmúltban Victor Ponta román miniszterelnök. A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Illusztráció – Autópálya építés Romániában. – MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A mintegy 55 kilométer hosszú autópálya megépítésére vonatkozó versenytárgyalást a francia Vinci, az osztrák Strabag és a görög Aktor által létrehozott konzorcium nyerte meg 2013 decemberében. Ez lett volna az első, köz- és magánszféra partnersége keretében (PPP) megvalósuló autópálya-projekt Romániában.

Korábban 2008-ban, majd 2010-ben is le kellett mondani a szerződés aláírását, miután a beruházók nem tudtak megfelelő költségen bankhitelt szerezni az út építésére. A romániai Prahova-völgyén, hegyvidékes nyomvonalon haladó autópálya költségeit 8,5 milliárd euróra becsülték, amely magában foglalja az építés mellett 26 évre a karbantartását és a működtetését is.

A bukaresti hatóság bejelentése szerint érvénytelenítették a koncessziós eljárást. Az öt részre osztott autópálya első és ötödik szakaszát, amelyek Brassó, illetve Comarnic felől indulnak, állami költségvetésből fogják megépíteni – olvasható a közleményben. A többi, és legköltségesebbnek számító szakaszok sorsa egyelőre bizonytalan.

A Brassó-Comarnic közötti autópálya a Déli-Kárpátokon keresztül Brassó és Bukarest közötti gyors közúti kapcsolatot teremtené meg. Ezen a nyomvonalon a DN1-es jelzésű országút rendkívül zsúfolt, hétvégenként rendszerint forgalmi dugók alakulnak ki az olyan népszerű üdülőtelepeknél, mint Sinaia vagy Busteni.

Forrás: MTI  (kbu \ hbl \ gte)
.

(Ezt a cikket 174 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..