Gazdaság Hírek Logisztika

Csepelen épít logisztikai és raktározási terminált a METRANS

Csepelen épít logisztikai és raktározási terminált a vasúti szállítások lebonyolításával foglalkozó METRANS Danubia Kft., amely a beruházás első fázisában 200 új munkahelyet teremt.

Klaus-Dieter Peters, a hamburgi Hafen und Logistik AG elnök-vezérigazgatója a német cég magyarországi logisztikai leányvállalata, a METRANS Danubia Kft. munkahelyteremtéssel járó beruházásáról tartott sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2015. április 30-án. A vasúti szállítások lebonyolításával foglalkozó cég a több tízmillió eurós nagyságrendű beruházás első fázisában 200 új munkahelyet teremt. MTI Fotó: Kovács Tamás
Klaus-Dieter Peters, a hamburgi Hafen und Logistik AG elnök-vezérigazgatója a német cég magyarországi logisztikai leányvállalata, a METRANS Danubia Kft. munkahelyteremtéssel járó beruházásáról tartott sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2015. április 30-án. A vasúti szállítások lebonyolításával foglalkozó cég a több tízmillió eurós nagyságrendű beruházás első fázisában 200 új munkahelyet teremt. MTI Fotó: Kovács Tamás

A METRANS Európa egyik vezető kikötő-logisztikai vállalata, a német Hamburger Hafen und Logistik részvénytársaság (HHLA AG) leányvállalata.

A beruházást bejelentő budapesti sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a több tízmillió eurós nagyságrendű beruházás segít abban, hogy Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhasson.

Klaus-Dieter Peters, a HHLA AG elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: meggyőződése, hogy Magyarország jó telephely lesz, az ország fontos csomópont, ezért döntöttek úgy, hogy létrehoznak egy konténerterminált, de később további beruházásokat is terveznek.

Hozzátette: a HHLA AG az észak-európai kikötőket köti össze az adriai térséggel, de a kelet-nyugati tengelyen is mozognak, egészen Isztambulig szállítanak. Magyarország, Budapest mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati irány szempontjából jó csomópont.

Az elnök-vezérigazgató elmondta: az építési tervek idén nyáron, vagy legkésőbb szeptemberre elkészülhetnek.

Klaus-Dieter Peters szerint a beruházással ahhoz is hozzájárulnak, hogy további befektetések számára is vonzóvá tegyék Budapestet, hiszen a befektetők számára fontos, milyen az infrastruktúra, hogyan lehet egy telephelyet összekötni a kikötőkkel, illetve a felvásárlópiaccal.

A sajtótájékoztatón kiadott közlemény szerint a csepeli beruházás első fázisában a terminál raktározási területének kialakítása, illetve vágányok, parkolóhelyek és a szociális épület kiépítése zajlik, és egy irodaház megépítését is tervezik a leendő magyarországi központ számára. A terminált a METRANS és a HHLA önerőből finanszírozza – olvasható a közleményben.

Szijjártó Péter kiemelte: Magyarország a felminősítések korát éli, és bebizonyosodott a magyar modell működőképessége is, hiszen megdőlt az a dogma, hogy nem lehet egyszerre munkahelyeket teremteni, és gazdasági növekedést elérni egy fegyelmezett költségvetési politikával párhuzamosan.

A tárcavezető emlékeztetett arra, hogy a magyar gazdaság tavaly 3,6 százalékkal nőtt, és már 14 hónapja 4 milliónál többen dolgoznak és fizetnek adót. A magyar gazdaság ugyanakkor nyitott gazdaság, így az export és a beruházások jelentősen befolyásolják a teljesítményét, és minden eddiginél nagyobb szükség van arra, “hogy külgazdasági oldalról aládúcoljuk a magyar gazdaság növekedési pályáját” – mondta. Szijjártó Péter hangsúlyozta: a kormány célja, hogy minél több munkahelyteremtő beruházást vonzzanak az országba, miközben ezekért a beruházásokért soha nem látott, és egyre élesedő nemzetközi verseny van. Magyarországnak ezért Európa legversenyképesebb üzleti környezetét kell megteremtenie – mondta a miniszter.

Szijjártó Péter szerint az országnak jól kell kihasználnia erőforrásait, amelyek közül az egyik a földrajzi elhelyezkedés: a kormány feladata, hogy ebből hasznot húzzon az ország, ennek érdekében komoly logisztikai, infrastrukturális fejlesztéseket kell végrehajtani.

A METRANS beruházása újabb lépés a felé, hogy Magyarország legyen Európában a kelet-nyugati áruáramlás fő útvonala – vélekedett a miniszter. Mint mondta, Kína új stratégiát hirdetett meg, és kétfajta, egy szárazföldi és tengeri selyemút mentén képzeli el a kereskedelmet. Ez azt jelenti, hogy Kína nyugati feléből szárazföldön érkeznek az exportáruk Európába, a keleti feléből pedig tengeren Pireuszba, majd vasúton Nyugat-Európába.

“Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennek a két útvonalnak könnyen a metszéspontjába kerülhetünk” – emelte ki Szijjártó Péter, hozzátéve, hogy bár ennek érdekében infrastrukturális és logisztikai beruházásokat kell Magyarországra vonzani, az ország jól áll ebben a versenyben.

A miniszter kitért arra is, hogy a logisztikai és raktározási ágazatban foglalkoztatottak száma 7 százalékkal, több mint 180 ezerre nőtt 2014-ben, és a szolgáltatások exportjának negyede a logisztikai ágazatból származott. Tavaly Magyarországon összesen 280 millió tonna árut szállítottak, ebből 50 millió tonnát vasúton.

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: Csepel régi ipari hagyományokkal rendelkezik, az iparfejlesztés, munkahelyteremtés fontos a kerületben. A METRANS jó döntést hozott, amikor Csepelt választotta, és örömmel fogadnak minden olyan beruházást, amely élénkíti a gazdaságot.

Forrás: MTI  (gkj \ gtr)
.

(Ezt a cikket 230 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .