Gazdaság Hírek Külföld Üzemanyag

A Mol megnyitotta első töltőállomását a cseh piacon

A Mol-csoport kedden megnyitotta első Mol töltőállomását Prágában; a csoport tulajdonában lévő Lukoil és a Slovnaft benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezi idén a magyar olajipari vállalat a cseh piacon.

A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomása Prágában az átadás napján, 2015. május 5-én. A csoport tulajdonában lévő Lukoil és a Slovnaft benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezi idén a magyar olajipari vállalat a cseh piacon. MTI Fotó: Illyés Tibor
A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomása Prágában az átadás napján, 2015. május 5-én. A csoport tulajdonában lévő Lukoil és a Slovnaft benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezi idén a magyar olajipari vállalat a cseh piacon. MTI Fotó: Illyés Tibor

Világi Oszkár, a Mol-csoport igazgatótanácsának tagja, a Slovnaft vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke az ünnepélyes megnyitón elmondta: a vállalatcsoport Csehországban tervezi kiépíteni második legnagyobb töltőállomás-hálózatát, mivel exporttevékenysége jelentős része már így is a cseh piacra irányul.

Jelenleg 192 benzinkút üzemel országszerte Lukoil, Pap Oil, Slovnaft – illetve most már Mol – márkanév alatt, az Eni akvizíció lezárásával pedig nyár végére összesen 317 töltőállomással a cseh üzemanyagpiac második legnagyobb szereplőjévé válik a társaság – tette hozzá a szakember.

A Mol ugyanakkor piacvezető szeretne lenni a szegmensben, szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft és a cseh rendszer egy termékvonalon helyezkedik el, ezáltal a szállítási költségek jelentősen alacsonyabbak, valamint a pozsonyi finomító kapacitásának mintegy negyedét már most is Csehországban adja el – reagált Világi Oszkár az MTI-nek a cseh lapokban megjelent hírekre, miszerint “a Mol meghódítja a cseh piacot”.

A társaság tovább bővíti nemzetközi együttműködését a régióban, megcélozva, hogy a Cseh Köztársaság 10 legnagyobb vállalata közé kerüljön,gazdasági téren és társadalmi felelősségvállalás szempontjából egyaránt. Világi Oszkár továbbá úgy véli, hogy túl sok benzinkút van jelenleg a cseh piacon, miközben a versenytársak bezárnak, a Mol tovább bővül.

Az olajipari konszern elképzelése szerint az elkövetkező két évben befejezi cseh töltőállomás-hálózatának arculatváltását, és két márkára egyszerűsíti le azt: a Mol-ra és a Pap Oil-ra. A megnyitón jelen volt Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Jan Mládek, a Cseh Köztársaság ipari és kereskedelmi minisztere, Dsupin Attila, a Mol-csoport csehországi vezérigazgatója, valamint Lars Höglund, a csoport kiskereskedelmi ügyvezető igazgatója.

Forrás: MTI  (bbri \ gtr)
.

(Ezt a cikket 138 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .