Gazdaság Hírek Közút

Felülvizsgálná az M4-es ügyét a kisgazda parlamenti csoport

A kisgazda parlamenti csoport levélben kérte a miniszterelnöktől, hogy vizsgálják felül az M4-es autópálya építésének leállításáról hozott döntést, mivel szükség van egy négysávos útra a környező települések fejlődéséhez – mondta Turi-Kovács Béla (Fidesz) a parlament fenntartható fejlődés bizottságának hétfői ülésén Budapesten. Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára úgy reagált, hogy a kormány nem tett le az M4-es autópálya teljes kiépítésétől, de az anyagi források korlátozottak.

Munkagép dolgozik a leendő M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építésén Zagyvarékas közelében, 2015. március 27-én. A kormány visszavonta az Európai Bizottságtól az M4-es projekt EU-s programként való elismertetését. Emiatt várhatóan felfüggesztik a jelenleg folyamatban lévő beruházást és új közbeszerzési eljárást írnak ki. MTI Fotó: Bugány János
Munkagép dolgozik a leendő M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építésén Zagyvarékas közelében, 2015. március 27-én. A kormány visszavonta az Európai Bizottságtól az M4-es projekt EU-s programként való elismertetését.  MTI Fotó: Bugány János

Az ülés napirendjén a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű infrastrukturális beruházások gyorsítását szolgáló törvényjavaslat általános vitájának lefolytatása volt.

Az M4-es autópálya Abonytól Fegyvernek közötti szakaszának építését március végén állította le a kormány, azzal az indokkal, hogy az Európai Bizottság jelezte, nem támogatja a beruházást.

Turi-Kovács Béla a vitában arra hivatkozott, hogy a leállítás több, közepes méretű várost “foszt meg” a fejlődésétől. Ez a terület agrár jellegű, fejlettsége elmaradt az országos átlagtól, ezért szükséges egy négysávos, ha nem is autópálya jellegű út az elérhetőségükhöz. A kisgazdák csoportja ezért kérdezi, mikor és hogyan folytatódik az M4-es érintett szakaszának az építése – mondta.

Tasó László emlékeztette a képviselőket arra, hogy a 2014 és 2020 között uniós költségvetési időszakban a nemzeti kormányok nem dönthetnek saját belátásuk szerint arról, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztésre kapott támogatást miképpen használják fel. Magyarország erre a célra 1300 milliárd forintot kap, de ebből csak 400 milliárdot fordíthat közúti fejlesztésre. Ez pedig gyorsan elfogy, és a többi fejlesztést nemzeti forrásból – az adófizetők pénzéből – kell megvalósítani – tette hozzá.

Az államtitkár vázolta azt is, hogy mely autópálya fejlesztések illetve melyik alacsonyabb rendű utak felújítása szerepel a 2020-ig tartó programban.

A kiemelt közlekedési infrastruktúra fejlesztések gyorsítását szolgáló törvényjavaslat általános vitájában Sallai R. Benedek (LMP) bizottsági elnök nagyobb megfontoltságot kért a javaslat elfogadása előtt. A problémák között sorolta fel azt, hogy az autópályák mellé nem helyi vállalkozások települnek, így azok elviszik az itt képződő nyereséget.

A törvényjavaslat részletes vitáját egyhangú igenlő szavazattal zárta le a bizottság.

Forrás: MTI  (ghg \ hgp)
.

(Ezt a cikket 119 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .