Baleset-megelőzés Balesetek Hírek Rendőrségi hírek Statisztikák

25 700 haláleset az európai utakon!

2014 egy nagyon rossz év volt! – nyilatkozta az elmúlt évi európai baleseti helyzetről Violeta Bulc asszony, az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa.
Baleset helyszíne a 4-es úton Törökszentmiklósnál, ahol két kamion közé beszorult egy személyautó és egy kisteherautó 2014. február 27-én. A balesetben egy embert sérült meg, őt a mentők kórházba vitték. MTI Fotó: Bugány János
MTI Fotó: Bugány János

Az Európa Ügynökség (Agence Europe) 2015. március 24-én közzétett adatai szerint 2014-ben összesen 25 700 haláleset történt az Európai Uniót képező 28 tagállam közútjain. Ezáltal a közúti halálos áldozatok száma mindössze 1%-kal csökkent a 2013. évi adatokhoz képest, ami rendkívül elenyésző csökkenés, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy egy évvel korábban – azaz 2012-ről 2013-ra – 8%-os csökkenést regisztráltak a közösségen belül.

A szlovén származású Violeta Bulc asszony, aki Siim Kallas-t követően 2014. november 1. óta az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa, nyilatkozatában kiemelte, hogy az egyes tagállamok teljesítményei között éles különbségek vannak. Amíg Máltán, Hollandiában, Svédországban és az Egyesült Királyságban kevesebb mint 30 közúti áldozat jutott egymillió lakosra, addig négy országban – Bulgáriában, Lettországban, Litvániában és Romániában – a halálos áldozatok aránya tavaly meghaladta a 90 főt. Ennek megfelelően egymillió lakosra vetítve legalább háromszor annyian halnak meg az említett balkáni és baltikumi országokban, mint az EU legbiztonságosabb közúthálózatával rendelkező tagállamaiban.

Az elmúlt évben, 2014-ben az egymillió lakosra jutó halálos áldozatok számának európai uniós átlaga egyébként 51 fő volt.

A közlekedésért felelős biztos kijelentette: „Minden közúti halálozás eggyel több az elfogadhatónál. Végső célunk, hogy egyetlen ember se veszítse életét az európai utakon (szerkesztői megjegyzés: ez az EU 2050-re megfogalmazott fő célja). Vélhetően ezt a célt soha nem fogjuk elérni, de mindent meg kell próbálnunk annak érdekében, hogy olyan közel kerüljünk a teljesítéshez, amennyire csak lehetséges.”

A biztos asszony kiemelte a tagállamok kormányainak és a helyi hatóságok felelősségét a közúti közlekedésbiztonság javítása terén, megjegyezve azt, hogy az Európai Bizottságnak is különböző akciókat kell tennie a helyzet javítása érdekében. Uniós beavatkozásra van szükség többek között a súlyos sérüléses balesetekkel, azok számának visszaszorításával összefüggésben, az ezzel kapcsolatos tanulmány 2015. őszén jelenik meg. Az előzőeken felül folyamatban van az évtizedünkre vonatkozó európai uniós program félidős értékelésének az elkészítése, melyet várhatóan 2015. májusában tesznek közzé.

Idén két közösségi szintű jogalkotási javaslat kidolgozása is várható: az első a hivatásos gépkocsivezetők képzésével kapcsolatos jelenlegi szabályozás revíziója, míg a második az úgynevezett közúti infrastruktúra menedzsment európai keretének megvizsgálása.

Az elmúlt évben Magyarország közúti közlekedésbiztonsági helyzete is kedvezőtlenebbül alakult a korábbi sikeres évekhez képest. A közúti közlekedés hazánkban 2014-ben 626 halálos áldozatot követelt, 5,9%-kal többet mint 2013-ban (akkor 591 fő vesztette életét közúti balesetben Magyarországon). Az egymillió lakosra jutó közúti halálesetek száma hazánkban tavaly némi kerekítéssel 63 fő volt, amely csaknem egynegyedével, 23,5%-kal magasabb, mint az EU 51 fő áldozat/egymillió lakos átlaga.

 A cikk eredeti forrása: www.baleset-megelozes.eu

Forrás: Police.hu
.

(Ezt a cikket 233 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Figyelem! Falkavaró tartalom!

Az oldalon felkavaró és megrázó tartalmak jelenhetnek meg! Az erre érzékenyeknek és kiskorúaknak az oldal megtekintése nem ajánlott!