Flotta Fuvarpiac Gazdaság Hírek

A fuvarozó vállalat felfuttatása, a megalapítástól egészen a nemzetközi sikerig, tanulmányok és példák formájában

Napjaink piaci helyzetében ember legyen a talpán, aki egy fuvarozó vállalat alapítását tervezi, vagy belefog. Ám aki erre vágyik, ezzel a szakmával kíván foglalkozni, annak már az elején rengeteg elméleti kérdéssel kell szembesülnie.

H. Szabó Sándor felvétele
Illusztráció – H. Szabó Sándor felvétele

Első eldöntendő kérdés, hogy milyen „típusú” autókkal kívánunk foglalkozni, az előnyöket és hátrányokat mérlegelve.
Melyik típus milyen költségekkel jár, mind útdíj, raktér, raklapszám, teherbírás, alkatrész, javítás, gumiköltség stb. tekintetében.

Amint ezt sikerült kiválasztani, el kell döntenünk, hogy lízinges avagy készpénzre vásárolunk járművet. Ennek igazából csak a pénztárcánk szab határt.

Ezek után fontos, hogy felmérjük a piacot. Milyen lehetőségeink vannak, illetve milyen kiadásokkal jár havonta egy ilyen vállalkozás.

Több lehetőségünk is van. Felkeressük a kiszemelt piacon lévő termelő gyártó vállalatokat, reklámozzuk magunkat, tárgyalunk a díjakról, lehetőségekről. Ehhez viszont tudnunk kell az alapvető költségeinket (üzemanyag, flottakövető berendezés havi díja, szervizelés havi díja, esetleg lízing díj, sofőr bére, járulékok, autópályadíjak, CMR biztosítás, tgk biztosítás költségek stb.) Ennek fényében ülhetünk le tárgyalni a jövőbeli megbízókkal.

Másik lehetőség, hogy szerződést kötünk egy speditőr céggel. Ők a szerződésben vállalják, hogy mozgatják a tehergépjárműveinket, fuvardíj bizonyos százalékáért, vagy fuvaronként bizonyos díjért cserébe.

A harmadik lehetőség, hogy előfizetünk egy fuvarbörze programra. Ennek a havi díját is érdemes bele kalkulálni az elsőként említett vállalatok felkeresésénél a költségekbe. Ehhez viszont szükséges egy fuvarszervezővel szerződést kötni, vagy alkalmazottként felvenni. Az idegen nyelvtudás nem előny, hanem FELTÉTEL!

Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Illusztráció – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

Amennyiben ezen is túl vagyunk, van gépkocsivezetőnk a szükséges paraméterekkel, van haszongépjárművünk, elindulhatunk az első fuvarjainkra.

Sajnos bele esik néha néhány lopás kár (üzemanyag), kötbér késedelmes teljesítésért, némelyik partner nem fizet, ez időveszteséggel jár stb. Viszont a legfontosabb és a legnagyobb mozgató rugója egy ilyen vállalkozásnak az, hogy nem szabadminden pénzt kivenni belőle!

Vissza kell forgatni a tőkét, a későbbiekben, igénynövekedés, újabb piacok felkutatása után a géppark növelése érdekében, hogy a partnereket ki tudjuk szolgálni. A még távolabbi jövőben pedig fel kell készülnünk arra, hogy az állományt frissíteni kell, lecserélni az elhasználódott járműveket újabbakra, modernebbekre.

Ha valaki tudatosítja magában a költségeket, kiadásokat és hajlandó MEGTEREMTENI a lehetőségeket és utánajárni a legkedvezőbb feltételeknek (üzemanyag mely országokban olcsóbb stb.), a munkaerőt megfizeti és talán nem is a magas fizetés a fontos a munkavállalóknak, hanem a PONTOS, PRECÍZ kifizetés, az a pénz amiért megdolgozott, az hiánytalanul, időben járjon neki. Ez az egyik kulcsa annak, hogy a dolgozóink partnerként és ne „rabszolgahajcsárként” nézzenek ránk és motiváltak legyenek a munkavégzésben.

Forrás: www.trans.eu
.

(Ezt a cikket 253 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .