Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten

Ünnepélyes keretek között mutatták be szombaton Budapesten az első spanyol CAF-villamost a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően.

Az első spanyol CAF-villamos a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén 2015. március 21-én. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően. MTI Fotó: Mohai Balázs
Az első spanyol CAF-villamos a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén 2015. március 21-én. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően. MTI Fotó: Mohai Balázs

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a bemutatón azt mondta, a fővárosi közlekedésben a jelenleginél nagyobb szerepet kell, hogy kapjon a kötött pályás közlekedés, ehhez uniós forrásokra van szükség.

“Nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani”, új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség – fogalmazott a vezérigazgató. Szólt arról is, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán.

Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat vonalán közlekednek majd. Ha a 47 darabos megrendelés után lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF szerelvények – tette hozzá.

Az első spanyol CAF-villamos belső tere a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén 2015. március 21-én. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően. MTI Fotó: Mohai Balázs
Az első spanyol CAF-villamos belső tere a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén 2015. március 21-én. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően. MTI Fotó: Mohai Balázs

A hatósági tesztek mellett a BKK azt tervezi, hogy a belső végleges kialakításához kikérik a mozgásukban korlátozottak és a nagycsaládosok véleményét is – mondta a vezérigazgató.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban a Facebook-oldalán azt közölte: a rövidebb, 34 méter hosszú villamosok a 3-as vonalra, illetve a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd.

Forrás: MTI  (btiv \ bri \ gte)
.

(Ezt a cikket 147 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..