Hírek Kiállítások Kishaszonjárművek Külföld Márkahírek Rendezvények Újdonságok Volkswagen

Volkswagen Caddy Maxi: a legújabb generáció világpremierje Genfben

Röviddel a lengyelországi Poznańban tartott Caddy világpremiert követően a Volkswagen Haszonjárművek elsőként a Genfi Autószalonon mutatja be a legnagyobb darabszámban értékesített kishaszonjárművének hosszított tengelytávú változatát, az új Caddy Maxit. Tizenegy éves gyártási ideje alatt világszerte több mint 1,5 millió talált gazdára a többszörös díjnyertes modell előző generációjából, amelynek egyharmada a 47 centiméterrel hosszabb Caddy Maxi változatban került az ügyfelekhez. A Maxi utódja, a normál kivitelnél 32 centiméterrel hosszabb tengelytávú változat ezt a sikerszériát kívánja folytatni.

A Caddy Maxi utasterében két sorban foglalhatnak helyet az utasok, a rendelkezésre álló csomagtér ekkor 530 liter. A harmadik sor üléseinek háttámlái lehajthatók, a második sor ülései pedig előrehajthatók, így a szállítási kapacitás igény esetén gyorsan növelhető. Amennyiben szükséges, a második és harmadik sorban található ülések teljesen kiemelhetőek, így néhány egyszerű mozdulattal tovább bővíthetjük a rakteret. A harmadik sor üléseinek kiemelésével 1 350 literesre bővül a csomagtér. Amennyiben a második sor üléseire sincs szükségünk, 3 700 literes raktér áll rendelkezésünkre. Ennek megfelelően a Caddy Maxi 848 literrel nagyobb rakteret kínál, mint a hátsó üléssor nélkül 2 852 literes szállítási kapacitással bíró rövidebb tengelytávú Caddy. Ez annyit jelent, hogy a Caddy Maxi 4,7 m3 befogadóképességű raktere (az opcionálisan elérhető Flex Plus üléssel) lényegesen több rakomány szállítására alkalmas, mint a Caddy 3,2 m3 nagyságú raktere. A Caddy Maxi teherszállító kivitelének hasznos teherbírása vezetővel együtt 1 005 kg.

A hajtáslánc esetében csúcstechnikát alkalmaztak a Volkswagen Haszonjárművek mérnökei, így a Caddy új motorjai maximális gazdaságosságot kínálnak, továbbá teljesítik az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma előírásait is. A Caddy Maxi kínálatában elérhető mindhárom dízeles változat alapjául a kétliteres, négyhengeres TDI-motor szolgál, s 75 kilowattól (102 lóerő) a csúcsváltozat 110 kilowattjáig (150 lóerő) terjedő teljesítményt kínálnak.

A benzinmotorok kínálata két tagot számlál. A választékban a 75 kW (102 LE) teljesítményű egyliteres, háromhengeres TSI illetve az 1,4 literes, négyhengeres TSI szerepel, amely 92 kW (125 LE) teljesítményt kínál.

Az új Caddy és Caddy Maxi számos új biztonsági és kényelmi felszereléssel védi utasait, illetve segíti vezetőjét. Az egyik ilyen a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely városi vészfékezés funkciót is kínál: amennyiben 30 km/h alatti tempónál a vezető nem vesz észre egy akadályt, a rendszer automatikus fékezést kezdeményez, ezzel ideális esetben teljesen el is kerüli az ütközést. Ezen felül a személyautó kivitelek felszereltségében – többek között – még oldal- és függönylégzsákokat is találunk.

A személyi sérüléssel járó balesetek körülbelül 22 százalékában egynél több akadállyal ütközik a jármű. Az ilyen szituációk kockázatának csökkentése érdekében az új Caddy és Caddy Maxi alapfelszereltségként kínálja a díjnyertes többszörös ütközés elleni fékasszisztens rendszert. Egy ütközés után a rendszer automatikus fékezést kezdeményez akkor, ha a vezető cselekvésképtelen.

Az elérhető opciók között megtaláljuk a Light Assist távolsági fény-asszisztenst és a Driver Alert fáradtság érzékelő szenzort is. Utóbbi felismeri, ha a vezetési stílus a normálistól eltér, és amennyiben szükséges, javasolja, hogy tartson pihenőt. Extra felszerelésként rendelhető fűthető szélvédő is, amely mindig gondoskodik a jó kilátásról.

Az opcionális távolságtartó automatika (Adaptive Cruise Control, ACC) esetében, amely a 0-160 km/h sebességtartományban (DSG váltó esetén), illetve 30-160 km/h (manuális váltó esetén) tempó között aktív, és egy radar érzékelő figyeli az elöl haladó járművek távolságát és relatív sebességét. A DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval szerelt modellek esetében az ACC a járművet torlódás, dugóban való araszolás esetén akár teljesen álló helyzetig képes lassítani.

A Composition Colour vagy a Composition Media rádiókkal, illetve a Discover Media rádió-navigációs rendszerrel együtt az ügyfelek akár tolatókamerát is rendelhetnek. Az opcionális parkoló asszisztens párhuzamos parkolás esetén automatikusan benavigálja a járművet, sőt ezt akár az úttestre merőleges parkolóhelyeken is megteszi – ezek igazán hasznos képességek például csomagküldő szolgálatok számára.

Egy bestseller evolúciója: az új Caddy és Caddy Maxi formaterve nem csak markánsabb élei és letisztult stílusú, határozottabb kontúrú felületei miatt lenyűgöző. Az újratervezett eleje és a jellegzetesre formált hátulja az új kompakt áruszállítót összetéveszthetetlen karakterrel ruházzák fel – amelyet még inkább egyértelművé tesz az első és hátsó lámpatestek új megjelenése. A kiemelkedő minőségű városi áruszállító továbbra is rendkívül funkcionális, ám egyúttal észrevehetően fejlődött megjelenés, exkluzivitás és dinamizmus terén. A kifejező külső dizájnhoz igazodva a jármű belsejében is hangsúlyos vonalakkal és formákkal találkozunk. Feltűnő díszítések integrált légbefúvó-nyílásokkal, valamint új generációs infotainment rendszerek – ezek emelik ki legjobban az új Caddy és Caddy Maxi modern megjelenését.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 263 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .