Hírek Közút Külföld

Kiválasztották az észak-erdélyi autópálya újabb szakaszát építő cégeket

A román országos útügyi vállalat kiválasztotta azokat a cégeket, amelyek megépítik az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Marosvásárhely (Targu Mures) közötti szakaszát.

Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én. Az észak-erdélyi autópálya építésének folyatatására tett ígéretet a közelmúltban Victor Ponta román miniszterelnök. A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Az A3-as autópálya vége a romániai Gyalu térségében 2013. október 4-én.  MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Az 56,5 kilométer hosszú részt öt szakaszra bontva, öt különböző konzorcium építheti meg. Ezek között található a Strabag-Straco Grup, a Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road, a Lemacons-Vega 93-Arcada Company és a Geiger Transilvania-Wilhelm Geiger konzorciumok. Az 56,5 kilométeres szakasz építési költsége 1,2 milliárd lej (83,8 milliárd forint). Az építést vissza nem térítendő európai uniós alapokból finanszírozzák.

A versenytárgyaláson részt vett cégek tíz napon belül fellebbezést nyújthatnak be, ha ezt nem teszik meg, az eredmény véglegessé válik, és az útügyi vállalat aláírhatja a megbízási szerződést a konzorciumokkal. Az autópálya-szakasznak a szerződés aláírásától számítva 16 hónap alatt kell megépülnie.

A Brassó és Bors között tervezett, 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel vállalattal, de miután csak 52 kilométer épült meg Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres között, a felek közös megegyezéssel felbontották a szerződést, a román hatóságok pedig újabb versenytárgyalásokat írtak ki több szakaszra.

Forrás: MTI  (kbu \ hbl \ gtr)
.

(Ezt a cikket 180 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .