Kamion EB: Versenynaptár 2015 – új helyszínek, új időpontok

Több helyen is módosult a 2015-ös versenynaptár, természetesen számunkra a Hungaroringi versenyhétvége a legjobb hír, és a legjobban várt verseny, ismét 10 helyszínen, 8 olszágban lesz Truck Race.

2015-ben új helyszín került be a szezonnyitó nagydíjra – a már megszokott Misanoi futam helyett -, ugyanis április 24-25-én Valenciában rajtol a mezőny, így bár Navarra kikerült a naptárból, marad a két spanyol helyszín jövőre is.
Előrébb kerül az ausztriai nagydíj, Valencia után Spielberg következik. A május 16-17-i hétvégén valószínűleg nem lesz olyan meleg, mint a megszokott nyári osztrák futamokon, ami kihívást jelent majd a csapatok számára, a beállításokat ugyanis eddig csak a forró aszfalton tesztelték. Ezután jön május 23-24 Olaszország, Misano, ami sok éven át a szezon első versenye volt. Innentől a sorrend egy darabig nem változik az előző évekhez képest – mindössze annyiban, hogy Navarra kikerült a versenynaptárból -, így Misanoból Franciaországba, Nogaróba utazik a mezőny június 20-21-re, majd az év egyik leglátogatottabb versenyhétvégéje, Nürburgring következik június végén, 25-26-27-én.
A nyári szünet hosszabb lesz 2015-ben, Nürburgring után a teljes július, és szinte egész augusztus a csapatok rendelkezésére áll majd, hogy a szezon közepén rendbe tegyék a versenykamionokat, és talán pihenjenek is egy kicsit.

Augusztus utolsó hétvégéjén szokás szerint a csehországi Mostban veszi kezdetét a szezon második fele, majd a rá következő héten jön a – nem csak számunkra, hanem az egész mezőny számára – várva várt Magyar Nagydíj, vagyis szeptember 4-5-6, Hungaroring!!!
A Hungaroring nem új pálya a Truck Race számára, hiszen 25 évvel ezelőtt voltak futamok a magyar versenypályán, melyeken ráadásul több hazai pilóta is indult. Természetesen a versenykamionok teljesen más techniaki szintet képviseltek még akkor, hallani lehetett olyan indulókról, akik fuvarban voltak, leakasztották a pótot, majd beálltak versenyezni… A mostani szabályrendszerben ezt már nem lehet megtenni, hiszen a versenykamionok már inkább versenyautók, mint kamionok, komoly előírások vonatkoznak rájuk, amellett persze, hogy vannak olyan szabályok, melyek értelmében gyári alkatrészeket kell használni még mindig ( pl. fék, váltó, alváz, fülke, stb. ). Érdekesség még, hogy jelenleg is van két olyan pilóta a mezőnyben, akik 25 évvel ezelőtt versenyeztek a Hungaroringen, és jövőre is ott lesznek, Frankie Vojtisek és Gerd Körber.
Már jegyet is lehet venni a hazai versenyhétvégére, a www.gpticketshop.hu oldalon, illetve a sajtótájékoztató, melyen csapatunk bejelentette a Truck Race visszatérését Magyarországra, a cikk alján megtekinthető.

A Hungaroring után két héttel irány Belgium, a naptár legszűkebb, legveszélyesebb pályája, a betonfallal határolt Zolder jön szeptember 19-20-án.
Zolder után még egy hétvégére visszatér a mezőny a napsütésbe, október 2-3-4-én a második spanyol helyszín, Kiss Norbi egyik kedvenc pályája, csapatunk és Norbi első győzelmének színhelye, Jarama következik.
A szezonzáró hétvége most már évek óta, és 2015-ben is az autóversenyzés egyik szentélyében, Le Mans-ban lesz, október 9-11-én. Az FIA minden évben az utolsó futam helyszínén tartja meg díjátadó gáláját, ahol reményeink szerint 2015-ben is Kiss Norbi veheti majd át a bajnoki trófeát…
Így fog tehát kinézni a 2015-ös szezon, melyet nagyon várnak már a csapatok és a pilóták. A versenykamionok építése, fejlesztése folyamtban van, és az ünnepek után újult erővel vág bele kis csapatunk, az OXXO Energy Truck Race Team a bajnoki cím megvédésébe.

Összefoglaló a sajtótájékoztatóról:

Forrás: OXXO Energy Truck Race Team
.

(Ezt a cikket 777 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?