Gazdaság Hírek Közút Útdíj

Útdíj – A törökbálinti képviselő-testület elutasítja az autópályadíj kiterjesztését

A törökbálinti képviselő-testület elutasítja, hogy az autópályadíjat az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára és az M0-s autóútra is kiterjesszék – közölte az önkormányzat az MTI-vel.

Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila
Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila

Elek Sándor (Fidesz-KDNP), a település polgármestere hétfőn eljuttatta az MTI-hez a törökbálinti képviselő-testület december 18-i ülésének jegyzőkönyvét. Ebben az olvasható, hogy az agglomerációs települések, így Törökbálint belső úthálózata ma is túlterhelt, az ott élők jelentős környezeti és közlekedési terhelést kényetlenek elszenvedni, “ennek fokozódása ellehetetlenítené a város normális életét”.

A képviselő-testület szerint a tervezett intézkedésnek nincs racionális, közlekedésszervezési indoka. Ezért nem támogatják a kormány azon tervét, hogy fizetősek legyenek a Budapestre befutó autópályák körgyűrűn belüli részei, valamint az M0-s autóút egyes szakaszai.

A képviselő-testület azt kéri, hogy minden hasonló, agglomerációt érintő döntés előtt egyeztessenek az érintett települések polgármestereivel.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.

Kurucz Éva kormányszóvivő hétfőn más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: január elsejétől az új matricatípusok hozzáférhetővé válnak.

Forrás: MTI  (bkdi \ blz)
.

(Ezt a cikket 195 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .