Érdekességek Hírek Járműtechnika Mercedes-Benz Újdonságok

A Mercedes elképzelése szerint 10 év múlva egy tábla PC lesz a sofőr legfőbb munkaeszköze a kormány és pedál helyett

A jövő technológiája már valóság a Mercedesnél, amely a “Future Truck 2025″  tanulmány kamionban ölt testet. Az önmagát vezetni képes kamiont a 65. Nemzetközi Haszongépjármű Kiállítás  előestéjén mutatták be Hannoverben. A jármű a technológia és a design tökéletes szintézise, amely azt jelenti, hogy a Future Truck 2025 több, mint egyszerűen egy új kocsi; ez a jövőben kulcsfontosságú eleme a közlekedési rendszernek.

Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler AG. teherautókért és buszokért felelős igazgatósági tagja – Fotó: Daimler

Európában még ugyan tilos önmagát vezető járművekkel közlekedni, azonban ez hamarosan meg fog változni. A Mercedes-Benz állítása szerint a Future Truck 2025 a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett biztosítja a maximális közúti közlekedés biztonságát, így az áruforgalom a jövőben biztonságosabban, hatékonyabban és gazdaságosabban valósítható meg. A Future Truck 2025 így forradalmasítja a közúti közlekedés infrastruktúráját, a teherautó vezetői szakma és a fuvarozási ágazat egészét.

A Future Truck 2025 tanulmány sok technológiai eleme már ma is rendelkezésre áll, azonban még sokat kell tenni, hogy ezeket a piac is elfogadja, illetve, hogy azok sorozatgyártású szabványok legyenek.

A Daimler már ez év júliusban végrehajtott egy valós körülmények között lebonyolított tesztet az A14-es autópályán Magdeburgnál, amelyen bebizonyították, hogy akár 80km/h sebességnél is biztonságosan vezeti  a Highway Pilot” rendszer a járművet, anélkül, hogy más, ember vezette járművekhez kellene igazodni és azokkal kötelékben közlekedni. A radar érzékelők és a kamera technológia lehetővé teszi a Future Truck 2025 számára a vezető nélküli önálló közlekedést, függetlenül az egyéb járművektől vagy valamilyen központi vezérlő állomás utasításaitól. Mindezt a rendkívül intelligens Highway Pilot rendszer biztosítja, amely leginkább a repülőgépek robotpilótájához hasonlítható.

Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler AG. teherautókért és buszokért felelős igazgatósági tagja – Fotó: Daimler

A Highway Pilot fedélzeti számítógép többek között a ma is használt vezető támogató rendszereket használja, mint pl. a sávtartó automatika, ráfutás gátló vagy az általunk is nemrég bemutatott Előrelátó Hajtáslánc Felügyelet (Predictive Powertrain Controllal). A PPC lényege, hogy tartalmaz egy háromdimenziós digitális térképet, amelynek adatai alapján a rendszer a domborzati viszonyoknak megfelelően a leggazdaságosabb sebességváltó fokozatot kapcsolja, így akár 3% fogyasztáscsökkenés érhető el.

A Mercedes elképzelése szerint a műszerfal szerves részét képezi egy levehető tábla számítógép, amellyel a jármű alapvető funkciói ellenőrizhetőek és szabályozhatóak, így pl, beállítható és programozható a hőmérséklet vagy éppen egy kamera segítségével menet közben ellenőrizhető a rakomány állapota. Amíg a Highway Pilot biztonságosan irányítja a járművet, addig a sofőrnek lesz ideje elvégezni az egyre növekvő adminisztrációs munkáit, kezelheti a dokumentumait, megszervezheti a következő szállítmánnyal kapcsolatos teendőit, megtervezheti az útvonalat és a pihenőket és a végén még egy kis lazítás is belefér. Ha a fontos teendőket a pilóta már út közben elvégzi, miközben a kamion a legnagyobb biztonságban a leggazdaságosabban halad a cél fel, úgy a pihenőidőt valóban kikapcsolódással tudja tölteni, amelyben a jármű szintén segítségére lesz, akár pihenésről vagy szórakoztatásról legyen szó.

A kihívás most az, hogy felerősítsük a fejlesztések lendületét, és folytassuk a nyílt párbeszédet valamennyi érintett féllel, hogy tíz év múlva az önmagát vezető kamion valóra váljon és elfogadott legyen útjainkon.” – mondta Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler AG. teherautókért és buszokért felelős igazgatósági tagja.

Karsai Attila – hungarokamion.hu

Forrás: Daimler
.

(Ezt a cikket 423 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .