DAF Hírek Kiállítások Márkahírek Rendezvények Újdonságok

DAF-tehergépkocsik a 2014-es IAA kiállításon Hanoverben

„Mindig a jó megoldás!” – a DAF alaptémája a szeptember 25. és október 2. között megrendezett 2014-es IAA kiállításnak. A kiállításon a DAF Trucks az iparágban vezető szerepet betöltő teljes szolgáltatás- és termékpalettáját kiállítja, tanúbizonyságát adva ezzel annak, hogy szinte minden feladatkörre rendelkezik a leoptimálisabb megoldással. Az új és kiemelten csendes CF áruterítő tehergépkocsi lehetővé teszi az olyan városrészekbe való szállítást, ahol este és éjszaka zajkorlátozás van érvényben. Új CF és XF Lowdeck vontatók a nagy térfogatú szállítás terén elérhető maximális hatékonysághoz. A DAF továbbá bemutatja a kifinomult prediktív sebességtartás és a prediktív sebességváltás technológiát az üzemanyag-hatékonyság további optimalizálásának érdekében.
  • Egyedi megoldás minden fuvarozó alkalmazáshoz
  • Új: CF Silent,különösen csendes áruterítő tehergépkocsi < 72 dB(A) zajszinttel
  • Új: CF és alacsonypadlós XF 91 centiméter magasságú nyeregszerkezettel
  • Prediktív sebességtartás prediktív sebességváltással kombinálva
  • Teljes bőrkárpitozású kivitel a CF és XF modellekhez

Az eddigieknek megfelelően a DAF stand kiemelkedő helyen, a kiállítási komplexum 17-es számú csarnokában található meg. 2 500 m2 területen mutatja be a teljes Euro 6 termékcsaládot, mely új dimenziókat teremt a minőség, az alacsony üzemeltetési költségek és a teljesítmény terén. Bemutatkozik az áruterítésre kiválóan alkalmas új LF, a sokoldalúan kihasználható CF, illetve a zászlóshajó, az XF is, amely kifejezetten nagy távolságokra való szállításokra jelent ideális megoldást. Most, hogy az új Euro 6 paletta kibővült a három- és négytengelyes járművekkel, már minden szállítási feladathoz van egy tökéletes DAF tehergépkocsi.

Különösen csendes áruterítő tehergépkocsi: CF Silent

A DAF esti és éjjeli, városi környezetben végzett áruterítő feladatokra fejlesztette ki az egyedi CF Silent típust.  A CF Silent a különleges „csendes módban” mindössze 72 dB(A) zajszinten működik, ami azt jelenti, hogy a tehergépkocsik által keltett zajszintre vonatkozó szigorú szabvány előírásai szerint csendesnek számít, így rakodása ott is lehetséges, ahol egyébként esti, éjjeli vagy hajnali zajkorlátozás van érvényben.

Az új DAF CF Silent erőteljes és hatékony, 10,8 literes PACCAR MX-11 Euro 6 motorral rendelkezik (210 kW/286 LE és 320 kW/435 LE közötti teljesítménnyel), mely különlegesen alacsony zajkibocsátása révén máris széles ismertségre tett szert.

A hangtompító funkció a műszerfalon elhelyezett gombbal aktiválható. A gombot megnyomva a motorszoftver átvált a motor nyomatékát és fordulatszámát korlátozó programra. További újdonság, hogy a sebességfokozatok váltása alacsonyabb fordulatszámon történik. A sebességváltó burkolata is hozzájárul a zajszint csökkentéséhez.

A DAF 2015 első felétől kezdve merev felépítésű, 4×2 vontató formában szállítja a különlegesen csendes CF áruterítő tehergépkocsit. Az új modell választható Day Cab, Sleeper Cab vagy Space Cab fülkékkel, valamint különböző tengelytávú opciókkal.

Új CF és alacsony padlós XF: 91 centiméter magasságú nyeregszerkezettel

Az 2014-es IAA kiállításon szereplő újítások között szerepel a népszerű Euro 6 CF és XF vontatók Lowdeck változata, nagy térfogatú rakomány szállításához.

New CF Construction Euro 6

Az alacsony profilú gumiabroncsok (315/45/R22.5) és a légrugós felfüggesztés alkalmazásának eredményeként a nyeregszerkezet magassága 96-ról 91 centiméterre csökkent. Ez azt jelenti, hogy a 4 méteres maximális járműmagasságon belül használhatóak 3 méteres belső magasságú pótkocsik, lehetővé téve a több mint 100 m3 térfogatú rakteret a maximális szállítási hatékonyság érdekében. A 3 méteres belső magasság különösen értékes az autóiparban dolgozó fuvarozók számára, ahol az egyméteres szabványméretű konténerek gyakran használatosak. Mostantól három darabot lehet egymásra pakolni a félpótkocsiban.

Az új DAF CF és XF Lowdeck vontatók elérhetők légrugós felfüggesztéssel az első tengelyen, továbbá egy új, egyszintű parabolikus felfüggesztés is ki lett fejlesztve.

A Super Space Cab fülke új légterelője az XF Lowdeck típuson optimális légáramlást biztosít, ennek nyomán a korábbi Lowdeck változathoz képest 1,5%-kal csökken a fogyasztás, alacsonyabb a CO2-kibocsátás.

Az új DAF Lowdeck vontatók mostantól elérhetők 3,6 és 3,8 méteres tengelytávval is a korszerű, 10,8 literes PACCAR MX-11 és a 12,9 literes PACCAR MX-13 motorokal szerelve.

Prediktív sebességtartás és prediktív sebességváltás

A 2014-es IAA kiállításon a DAF bemutatta a prediktív sebességtartás és a prediktív sebességváltás funkciót. Ezek a megoldások választható opcióként érhetőek el az Euro 6 CF és XF modellekhez 2015. januártól, automata AS Tronic 12 sebességes sebességváltóval. A jármű fokozott hatékonyságához a DAF mindkettő, házon belül kifejlesztett, a végletekig kifinomult technológiája is hozzájárul.

New CF Construction Euro 6

A prediktív sebességtartás speciális GPS-technológiát alkalmaz a jármű pontos helyzetének meghatározásához, továbbá így méri fel a következő 1–2 kilométer során várható vezetési körülményeket. Valójában a rendszer „előrenézve” számít az emelkedőkre és a lejtőkre.

A vezető előzetesen beállítja a kívánt sebességet, valamint a pozitív és negatív irányú eltérés elfogadható értékét, három előre programozott opcióval az engedélyezett negatív irányú eltéréshez. A megadott tartományon belül a prediktív sebességtartás meghatározza a megfelelő sebességet, a prediktív sebességváltás pedig kiválasztja a megfelelő fokozatot.

Mindkét technológia kiindulópontja, hogy addig lehessen vezetni a legmagasabb sebességfokozatban és ezáltal az optimális fordulatszám-tartományban, ameddig csak lehetséges. Az emelkedő tetejére való felérkezés előtt a rendszer próbál nem visszaváltani egy alacsonyabb sebességfokozatba. Ha az emelkedő után egyből lejtő következik, a rendszer kevesebb üzemanyagot fecskendez be a legmagasabb pont elérése előtt, és a szerelvénytömeg lendületének segítségével próbálja „átlökni” a járművet a csúcson. Amint a rendszer érzékeli a lejtő szögének növekedését, automatikusan magasabb sebességfokozatban vált.

Egyes esetekben a prediktív sebességtartás engedélyezheti a jármű sebességének csökkenését a beállított érték alá, például, ha a jármű egy domb tetejét már majdnem elérte, a rendszer „tudja”, hogy a helyzeti energia újra a kívánt szintre fogja növeli a sebességet a lejtő során. A prediktív sebességtartás ideiglenesen engedélyezhet az előzetesen megadottnál magasabb sebességet — az előre beállított toleranciaértéken belül — tekintettel az üzemanyag-fogyasztás lehető legnagyobb mértékű csökkentésére.

A korszerű prediktív sebességtartás és a prediktív sebességváltás hozzájárul a DAF piacvezető pozíciójának további erősítéséhez, az üzemanyag-hatékonyság fokozásához és a teljes tulajdonlási költség csökkentéséhez.

Teljes bőrkárpitozás

A DAF fülkéi új távlatokat nyitottak a tágas fülkebelsők, a minőség és a kényelem területén. Az IAA kiállításon az Euro 6 CF és XF modellek szemet gyönyörködtető, tetőtől-talpig bőrkárpittal mutatkoznak be.

Opcionális kiegészítőként a következőket tartalmazza: ülések, kormánykerék és ajtóborítólemezek (XF). A rézbarna bőrkárpiton vörös és narancssárga díszítések teszik hangsúlyossá a luxuskivitelű üléseket.

Szolgáltatások a központi termékstand körül

A PACCAR Financial, PACCAR Parts és a TRP kiemelt helyet kap a DAF standján, ezzel is hangsúlyozva, hogy a DAF és márkakereskedői, vagyis közel 1000 értékesítő és márkakereskedő, kimagasló minőségű szolgáltatásokat is biztosítanak az élvonalbeli termékek mellett. A MultiSupport javítási és karbantartási megoldások mellett bemutatkozik a DAF páratlan International Truck Service (ITS) szolgáltatása is.

PacLease

A DAF-hoz hasonlóan a közel 4000 járműből álló flottát üzemeltető PacLease is a PACCAR csoport tagja. Egyike a legnagyobb németországi tehergép- és pótkocsikölcsönző cégeknek. Versenytársai közül kiterjedt jármű, vontató, merev felépítésű és félpótkocsi kínálatával tűnik ki. A Németországban található PacLease hálózat 39 helyszínből áll.

DAF Components

A DAF Components egész Európában a leggyorsabban növekvő független gyártója a városi és távolsági buszok motorjainak. A termékpaletta a hatékony Euro 3, 4, 5 és 6 motorok széles választékából áll, melyek piacvezető megbízhatóságukról és szervizélettartamukról híresek. Az ilyen modern motorok karbantartásához az európai ügyfelek az egész DAF márkakereskedői hálózatot igénybe vehetik. A városi és vidéki buszok széles körben elterjedt kereskedőhálózata érhető el a járműveket érintő speciális javításokhoz.

A következő járművek voltak kiállítva a DAF standnál a 17-es csarnokban (standszám: B20):

  • LF 180  merev felépítésű 4×2, Meiller 3 oldalú billenőplatóval
    LF 210  merev felépítésű 4×2, alvófülkével
    LF 210  merev felépítésű 4×2, nappali fülkével és PACCAR Aerobody karosszériával
  • CF 440  4×2 vontató Space Cab fülkével és különösen alacsony zajszinttel
    CF 310  merev felépítésű 4×2, alvófülkével és Saxas oldalsó függönyös felépítménnyel
    CF 400  merev felépítésű 6×4, nappali fülkével és VDL horgos emelőrendszerrel
    CF 460  merev felépítésű 8×4, nappali fülkével és Meiller billenőplatóval
  • XF 460  4×2 vontató Super Space Cab fülkével
    XF 460  4×2 alacsony platós vontató Super Space Cab fülkével
    XF 510  6×2 vontató Super Space Cab fülkével
    XF 440  merev felépítésű 6×2, Space Cab fülkével és BDF felépítménnyel

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 278 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .