Elkelt a 25.000. Volkswagen Transporter Magyarországon

A modell hazai története 1991-ben kezdődött, a forgalmazó az első évben 656 Transporter T4-est értékesített. 1992-ben máris rekordot döntött a jármű, a teljes kishaszonjármű piac több mint negyedét, 27 százalékát a T4-es eladásai tették ki. Tizenkét évvel ezelőtt 1796 darab T4-est vettek Magyarországon.

A Volkswagen a sikeres T3-as sorozatot 1990-ben váltotta le a T4-essel, amelyet 2003-ig gyártottak Hannoverben, Poznanban, Dzsakartában és Tajvanon. A legfontosabb változások az új modellben az autó orrában keresztben elhelyezett vízhűtéses motor, és az elsőkerék-meghajtás volt, továbbá a szintén újdonságként bevezetett kétféle tengelytáv (2920 milliméter és 3320 milliméter). A T4 magassága és szélessége is nőtt a T3-hoz képest. A Transporter T4 kezdetekben még jobban hasonlított kinézetében az elődjére, mert megmaradt a kocka forma, szögletes fényszórókkal, illetve lökhárítókkal szerelték. Az autó önhordó acélkarosszériával rendelkezett, jobboldalt tolóajtóval, hátul vagy felfelé nyíló, vagy pedig kétfelé nyíló szárnyas ajtóval látták el, de rendelhető volt dupla tolóajtóval is. A raktér kihasználhatósága is jelentősen nőtt, mert a padlólemez teljesen sík lett. 1993-tól minden öthengeres modellnél lehetett rendelni összkerék-meghajtásos verziót is (Syncro).

A Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek márkája 2003 nyarán adta át ügyfelének az első ötödik generációs Transportert.

A Volkswagen Transporter ötödik generációja három különböző tetőmagassággal és kétféle, 3000 és 3400 milliméteres tengelytávval jelent meg, ám igazi sokoldalúságát karosszériafajtái bőségének köszönheti: a T5-ös szériában ugyanis dobozos szállító, kombi, és szimpla- vagy duplakabinos alváz egyaránt született, az exklúzív tárgyalóbuszról, a Multivan-ről vagy a California kempingautóról nem is beszélve. A különböző motorváltozatokat is hozzászámítva, a T5 összesen 460 alapváltozatban áll a vásárlók rendelkezésére.

Méltó ügyfélhez kerül a jubileumi, 25 000. Transporter, a vevő a festőszerszám piacon 1990 óta jelen lévő, Isaszegen és Budapesten is tevékenykedő BőszEcset Kft., egy száz százalékban magyar kkv, amely a Magyar Nemzeti Bank által életre hívott növekedési hitelprogram (nhp) segítségével lízingeli a járművet. A vállalkozásra, mint sok más ügyfélre is, igazi márkahűség jellemző. Két Transporterük van, az egyik huszonhárom éves és 430 ezer kilométert futott (Transporter T3, 2370 köbcentis 57 kw-os dízel, 1991-ben helyezték forgalomba), a másik tizennégy éves és 630 ezer kilométert futott (Transporter T4 Van, 2.5 D 75 kw-os dízel, 2000-ben helyezték forgalomba.)

A flotta új Volkswagene egy Salsa-vörös T5 Dobozos HT 2.0 CR TDi modell, 140 lóerős turbódízel motorral. A gazdag szériafelszereltség mellett tartalmaz: ablakmosó folyadékszint kijelzést, aktív szénszűrőt, BlueMotion technológiát, fényasszisztenst, fűthető vezetőülést, guminyomás-kontrollt, hátsó szárnyas ajtókat, jobboldali duplaülést a vezetőfülkében, kétszólamú kürtőt, félautomata Climatic klímaberendezést, multifunkciós bőrkormányt, multifunkciós nagy kijelzőt, rádiót CD-MP3 lejátszóval, rádió-távirányítású központi zárat, rásegítő fűtést, gerinctámaszt a vezetőülésben és vonóhorgot. Ehhez a kiemelkedő felszereltséghez pedig az Original csomag-akcióban most több mint br. 1,5 millió forint árelőnnyel jutott a vállalkozás.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 236 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..