A Delphi bemutatja a haszonjárművek számára kifejlesztett, vadonatúj, dízel közös nyomócsöves rendszereit

A vállalat az IAA Haszonjármű Kiállításon a nagy-, és közepes teljesítményű alkalmazások számára kifejlesztett, következő generációs üzemanyag-befecskendező rendszereit ismertette

A németországi Hannoverben megrendezésre kerülő, IAA Haszonjármű Kiállításon a Delphi Automotive PLC (New York tőzsdei jelölése: DLPH) a közepes teljesítményű alkalmazások számára kifejlesztett, moduláris felépítésű, közös nyomócsöves dízelrendszereinek új családját, valamint a nagyteljesítményű alkalmazások számára kifejlesztett, új, nagynyomású közvetlen befecskendező (HPDI) gáz-injektorát is bemutatta.

Minden egyes Delphi F2 üzemanyag befecskendezőt gondosan tesztelnek a szállítást megelőzően. Ez a speciális célt szolgáló gép minden egyes befecskendezőt a 3.000bart elérő nyomáson működtet, 6 percet is elérő időtartamon át, a működési feltételek széles skáláján keresztül. Fotó: Delphi Automotive

A vállalat a következő generációs, nagy-, és közepes teljesítményű üzemanyag-rendszereinek műszaki terveit is részletezte, amely fejlesztések elősegítik, hogy a Delphi ügyfelei és megrendelői a gazdaságos üzemanyag-felhasználást jelentős mértékben növeljék.

A közepes haszonjárművek számára kifejlesztett, új, dízel közös nyomócsöves befecskendezéses rendszerek
A Delphi nagyteljesítményű, közepes-üzemű, dízel közös nyomócsöves rendszerei magas szintű üzemanyag szabályozást biztosítanak a 2.400 bar-t is elérő nyomásértéken, elősegítve, hogy a járműgyártók a jövőben előírt a járműteljesítményre vonatkozó, valamint emissziós szabványoknak megfeleljenek. A moduláris kialakítás megegyező rendszerösszetevőket alkalmaz a méretezhetőség biztosítása érdekében, miközben az architektúrák választéka lehetővé teszi a már legyártott motorokba történő pénztárca-kímélő beépíthetőséget is.

A Delphi legújabb fejlesztésű, alacsony-szivárgású kialakításán alapulva, a rendszer új szolenoid befecskendezői lehetővé teszik a lezajló befecskendezési fázisok szétválasztását, valamint a pontos üzemanyag-szabályozást, amely növeli az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát, csökkenti a károsanyag-kibocsájtást és a zajt. A közepes-üzemű rendszerek számára kifejlesztett technológia 2016-ban kerül gyártósorra.

A tesztelés során az egyes befecskendezők teljesítménye közötti csekély eltéréseket mérik. Az adatokat arra használják fel, hogy egy trim kódot alkossanak, amely lehetővé teszi a motorvezérlő egység számára a vezérlő jelek nagy pontosságú optimalizálását minden egyes befecskendező esetében. Fotó: Delphi Automotive

„Ezt a rendszert azért tervezték, hogy elősegítse a jármű-, és motorgyártók számára a kiváló üzemanyag gazdaságosság, az alacsony zajszint, a megbízhatóság és a hosszú élettartam biztosítását, amely jellemzők a közepes haszonjárművek felhasználóitól nemzetközi szinten megfogalmazott elvárások” –nyilatkozta Steve Gregory, a Delphi Diesel Systems ügyvezető igazgatója. „A moduláris kialakítást preferáló szemlélet lehetővé teszi, hogy ezen előnyöket az alkalmazások széles választékán keresztül, befecskendezési üzemciklusok széleskörű választékával kínáljuk, a teljesítmény legkisebb feláldozása nélkül.”

A nagyteljesítményű motorok számára kifejlesztett, új, nagynyomású, közvetlen befecskendezéses technológia (HPDI) gáz-injektora
A Delphi a Westport-tal közös együttműködésben kifejlesztett HPDI injektor második generációját is bemutatja, amely technológia a gázüzemű alkalmazások számára készült. Ez az újgenerációs technológia a nemzetközi tehergépjármű-gyártók számára, megnövelt üzemanyag gazdaságosságot biztosít, Gyártása 2016 – ban indul.

Technológiai tervek a következő generációs, nagyteljesítményű üzemanyag-ellátási technológiákra vonatkozóan
Most, hogy mind a három új F2 (F2P, F2E, F2R) nagyteljesítményű, dízel üzemanyag-befecskendezési rendszere gyártásba kerül, a Delphi megosztja elképzeléseit a következő generációs technológiáira vonatkozóan. A teherjármű-gyártók vonatkozásában, a gazdaságos üzemanyag-felhasználást és a költséghatékony megvalósítást előtérbe helyezve, a Delphi számára a fejlődés következő lépcsője egy még inkább flexibilis megközelítés annak érdekében, hogy a jövőben tovább folytassák a megrendelők által igényelt, széleskörű erőátviteli stratégiák támogatását.

A Delphi F2R nagynyomású, nagyteljesítményű dízel közös nyomócsöves rendszerét közepes és nagyteljesítményű dízelmotor programokra tervezték, eleget téve a nagy nyomással kapcsolatos elvárásoknak. Jelenlegi gyártása 2.400bar nyomásértéken folyik. – © Delphi Automotive LLP.

„Az F2 rendszereink működése a 2.700 bar nyomásértéket elérően már megvalósult. Az F2 rendszereket úgy tervezték, hogy a 3.000 bar nyomásértéken is működjenek ”- mondta el David Draper úr, a Delphi a Haszonjármű-rendszerek – fejlesztésekért felelős vezetője. „ A következő lépcsőben kifejlesztésre kerülő rendszerek a megnövelt hidraulikus hatásfok, az üzemanyag és szennyeződés tekintetében a megnövelt ellenálló-képesség, valamint kisebb, könnyebb szelepek jellemzik, amelyek lehetővé teszik a még gyorsabb szelepnyitást, és -zárást, miközben a konzisztens és megnövelt többszörös befecskendezési kapacitást teszik lehetővé.

Az IAA Haszonjármű Kiállításon a Delphi egy új, szabadalmaztatott befecskendező (a DFI 21), valamint a következő generációs haszonjárművek üzemanyag befecskendezési rendszerei számára kifejlesztendő új üzemanyagszivattyú-modulok előzetes fejlesztési terveit is megosztotta a közönséggel.

„A teljesítmény ezen nagyobb szintjeinek megvalósítása azt jelenti, hogy a gyártási folyamatban érintett munkatársainkkal szoros együttműködésben dolgozunk a folyamat fejlesztése érdekében. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy magas tűrési értékű és nagy tömörségű termékeket gyártsunk”- tette hozzá Draper úr. „A londoni székhelyű, haszonjárművekre specializálódott, fejlesztési központ mérnökei szintén kutatják a gépjármű-motorral megvalósítható, még szorosabb rendszerintegráció lehetőségét, amely jelentős mértékű súly-, és helymegtakarítást eredményezne azáltal, hogy az üzemanyagrendszer, valamint a fő motorkomponensek kialakításának tervezésében több az azonosság.”


A Delphi vállalatról

A Delphi Automotive PLC (a New York-i Tőzsdén jelölése: DLPH) a világ egyik piacvezető, személy-, és haszonjármű-ipari technológiai beszállítója. Az angliai Gillingham-i központú, 32 országban jelentős műszaki központokat, gyártóüzemeket és ügyfélszolgálati létesítményeket üzemeltető Delphi regionális központjai a luxemburgi Bascharage-ban,; a brazíl Sao Pauloban,; a kínai Shanghai-ban, és a Michigan (USA) állambeli Troy-ban találhatóak. A Delphi valódi és alkalmazható innovációk sorát hozza létre, olyan fejlesztésekkel együtt, amelyek intelligensebb és biztonságosabb, valamint nagyobb teljesítményű és hatékonyabb személy-, és nehézgépjárművek előállítását teszik lehetővé. Látogasson el a www.delphi.com innovációról szóló weboldalára.

Forrás: Delphi Automotive
.

(Ezt a cikket 327 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?