Gazdaság Hírek Közút Külföld

Victor Ponta szerint 2018-ra megvalósul Románia infrastrukturális egyesítése

Victor Ponta román miniszterelnök szerint 2018-ra, Románia és Erdély egyesülésének a százéves évfordulójára immár “infrastruktúrában is együvé fognak tartozni” Románia történelmi nagyrégiói.

Járművek közlekednek az A3-as autópályán Kolozsvár térségében 2013. október 4-én. Az észak-erdélyi autópálya építésének folyatatására tett ígéretet a közelmúltban Victor Ponta román miniszterelnök. A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Járművek közlekednek az A3-as autópályán Kolozsvár térségében 2013. október 4-én.  A 415 kilométer hosszúra tervezett autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu és Torda között, a további kivitelezésre nincsen határidő, miután a román kormány felbontotta az építésre vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A miniszterelnök pénteken Kolozsváron nyilatkozott erről azt követően, hogy látogatást tett az észak-erdélyi autópálya Gyalu-Magyarnádas (Gilau-Nadasel) szakaszának az építőtelepén. A 2016 tavaszára megépítendő 8,7 kilométeres szakasz azt teszi majd lehetővé, hogy a Szatmárnémeti-Kolozsvár országútról is fel lehessen jutni az autópályára.

Victor Ponta szerint a történelmi régiókat a Kárpátokon átvezető Brassó-Comarnic, Nagyszeben-Pitesti autópálya-szakasz, és a Marosvásárhely-Jászvásár (Iasi) autópálya megépítésével lehet összekapcsolni. Kijelentette, ennek tíz, húsz vagy akár harminc éve meg kellett volna történnie.

“Az a fontos, hogy 2018-ra, amikor az egyesülés százéves évfordulóját ünnepeljük, az infrastruktúrában is együvé tartozhassunk” – idézte az Agerpres hírügynökség a kormányfőt. Ponta szerint az évfordulóra a romániai régiók közül Erdélynek lesz a legkiterjedtebb autópálya-hálózata.

Amint felvázolta, az Ártánd-Bors határátkelőt Brassóval összekötő észak-erdélyi autópályának (melyből csak a Kolozsvárt elkerülő 52 kilométeres Gyalu-Aranyosgyéres szakasz épült eddig meg) csak az Aranyosgyéres-Marosvásárhely-szakaszán használhatnak fel EU-s forrásokat. A pálya Gyalutól nyugatra eső szakaszait saját forrásokból kell megépíteni.

Ioan Rus szállításügyi miniszter hozzátette, az elkövetkező két hétben hirdetik ki a nyertest a Bechtel társaság által félbehagyott Bors-Berettyószéplak (Suplacul de Barcau) szakasz befejezésére kiírt pályázaton. Reményét fejezte ki, hogy az év végéig elkészül a Magyarnádas-Berettyószéplak szakasz megvalósíthatósági tanulmánya, és jövő szeptemberben már ott is elkezdődhet az útépítés.

Victor Ponta hozzátette, az autópálya-építés életeket menthet, “mert túl sokan halnak meg a romániai országutakon”, de ugyanakkor időmegtakarítást jelent az utazóknak, és fejlődési lehetőséget biztosít Erdélynek.

Forrás: MTI  (kga \ kgf \ kvs)
.

(Ezt a cikket 160 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .