BKK: további tizenöt új Ikarus busz áll forgalomba Budapesten

Tizenöt új, Magyarországon összeszerelt, alacsonypadlós Ikarus busz áll forgalomba a fővárosban – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-t.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója (k) a társaság kelenföldi járműtelepén tartott sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a BKV telephelyén összeszerelt autóbuszt 2014. május 15-én. A BKV május 16-án állítja forgalomba az első járművet, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült el: a busz részegységenként érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, az összeszerelést a közlekedési társaság végezte el. A társaság eddig három, hasonló konstrukcióban készülő buszt vásárolt és további 15 forgalomba állítását tervezi. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója (k) a társaság kelenföldi járműtelepén tartott sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a BKV telephelyén összeszerelt autóbuszt 2014. május 15-én. A BKV május 16-án állította forgalomba az első járművet, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült el: a busz részegységenként érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, az összeszerelést a közlekedési társaság végezte el.  MTI Fotó: Máthé Zoltán

A BKK és a BKV döntése értelmében a korábbi három után még tizenöt új magyar busz érkezik Budapestre, így több mint tíz év után „folytatódik a magyar buszok újbóli térhódítása a fővárosban” – olvasható a közleményben. Az Ikarus V127 típusú, tizenkét méter hosszú, szóló, alacsonypadlós autóbuszokat korszerű, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő dízelmotorok hajtják.

A járművek vételára 52 millió forint, ez 3,5 millió forintos anyagbeszerzéssel és 2,5 millió forint értékű végső összeszerelési és fényezési munkával egészül ki, amelyeket a BKV végez – írták.

A már elkészült három ilyen Ikarus Budán állt forgalomba, és eddig, 326 óra hasznos üzemidő alatt mindössze három olyan meghibásodás fordult elő velük, amely miatt kimaradt volna egy járat vagy le kellett volna cserélni a járművet, így az eddigi tapasztalatok kedvezőek. Hozzátették: a BKK és a BKV célja, hogy 2018-ra már csak alacsonypadlós buszok közlekedjenek Budapest útjain.

Forrás: MTI  (bszg \ ppd)
.

(Ezt a cikket 478 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?