AETR.hu: A heti 45 órás pihenő NEM tölthető a járműben!

Egyre szigorúbban veszik az EU egyes tagállamaiban, hogy a járművezető NEM töltheti a 45 órás (és az ennél hosszabb) pihenőt a járműben.

MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely
Kamion parkoló – hol tölthető a heti pihenőidő? – MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Azonban, sokan ezt még mindig figyelmen kívül hagyják, 2 okból:

  1. félreértik a jogszabályt, és emiatt azt gondolják, a rendszeres (hosszú) heti pihenő is eltölthető a járműben, holott ez TILOS,
  2. nem igazán ellenőrizték korábban ezt a hatóságok, így nem volt fontos, sokan ezt nem vették komolyan (a vállalkozás nem akart szállást vagy apartmant, stb. fizetni a sofőrnek a kintlévőség alatt).

Az EU-ban már egy ideje elkezdték egyre komolyabban ellenőrizni a jogszabályban leírt (és egyébként EGYÉRTELMŰ) rendelkezést, miszerint CSAKIS a napi pihenőidők (bármelyik) és a csökkentett heti pihenők tölthetők a járműben, a hosszú heti pihenő NEM.

Ehhez valamilyen szállást kell biztosítani a sofőrnek, amit akár a kiküldetési napi díjból is lehet fizetni (hiszen ezért kapja, bár rendszerint nem erre használják fel).

Sokaknak ez még mindig az újdonság erejével hat (vagy nem érdekli őket).

Belgiumban a helyzet komolyságát (az ellenőrzéseket) az is bizonyítja, hogy egy külön erre a célra felállított 20 fős ellenőrző szervezet fogja segíteni a szabályok betartását, és a szankció több ezer euró is lehet!

Ezért is érdemes az AETR.hu oldalon alaposabban megismerni a fontos tudnivalókat!

Forrás és további részletek: AETR.hu
.

(Ezt a cikket 16518 alkalommal tekintették meg.)

7 thoughts on “AETR.hu: A heti 45 órás pihenő NEM tölthető a járműben!

    1. „amit akár a kiküldetési napi díjból is lehet fizetni (hiszen ezért kapja, bár rendszerint nem erre használják fel).”
      Ez a mondat mennyire cinikus. A papíron elszámolt napidíjra gondolt a cikk írója? Mikor veszí már észre kicsi hazánkban valaki hogy a GKV-k Teljesítménybérbe vannak fizetve az esetek 90%-ában? A napidíjat a cégek benyelik, és nyomorult 25-30 Ft/km bérrel fizetik ki a söfőröket.
      Remélem a cégeket fogják szankcionálni szabálysértés esetén, és nem a sofőröket.

  1. „akár a kiküldetési napi díjból is lehet fizetni (hiszen ezért kapja, bár rendszerint nem erre használják fel).”
    Elmennék ahhoz a vállalkozáshoz dolgozni, ahol a hivatalosan járó „kiküldetési napidíjat” oda adják.- Ja, és a „versenyképes fizetést”-.
    Ami van: 26,- ft./km. + üzemanyag megtakarítás (töredéke,vagy túlfogyaszt az a rohadt dög)+hétvégére alamizsnának is nevetséges borravaló.

  2. Azt nem tudom, hogy a Waberer által létrehozott (és fizetett) szakszervezet a TESZ, mit „TESZ” a törvénytelen gyakorlat megszüntetésére. Nem is látunk nyugati sofőröket a kocsiban 45-ösön, péntek délután mind megy haza. A vállalkozások két hetente vigyék haza a sofőröket, vagy adjanak tisztességes fizut, és napidíjat, mert nekünk tulajdonképpen a napidíjként elszámolt összeg a bérünk. A nagy magyar fuvarozók meg kinn tartják az embereiket 6-8 hétig, és teljesen törvénytelenül km alapú elszámolást alkalmaznak. Felhívom a TESZ vezetőinek figyelmét, hogy az általuk is használt irodaházban (Nagykőrösi u.) törvénytelen gyakorlat folyik. Kit képviselnek? Hogy nem a sofőröket, hanem a „gazdáikat” az biztos. Tegyetek már valamit, ha a nevetek TESZ!

  3. Jól hangzik ez a rendelet de nincs olyan magyar cég aki ezt be tartja addig mig meg nem bünetik öket,már ha nem a soföre verik rá.Némely cég ad járat pénzt,némely meg ad egy tankoló kártyát és kér egy deviza számlát a soförtöl amire utal pénzt ha kel de a banki költségeit a soför álja mivel az ö számlája. wáberers anyacég 100 eurót amit lefog a soför fizetéséböl. Azt mondják elszámolják ha hozol számlát itt a bibi Dartford-i hid ott adnak számlát mert a soför fizet saját pénzéböl.Románia magaság,kiemelt póttal megy át a soför mert olyan az árú és meg haladod a 4m akkor 10 euró büntetés a határon számla nélkül.Ezeket nem számolják el soha,Akkor a szállást fogja fizetni inkább ki adja utasitásba hogy oldják meg a soförök maguknak mint fizesen.A waberes nél a szakszervetetk a TESZ meg a másik csak azért van mert volt egy pár nyugdias hungarokamionos aki kitalálta hogy lehet meg fejni a dolgozo soföröket.Mert csak kamu az egész ott dolgozik a cégnél és majd neki megy a cégnek. Ez hülyeség. Úgy kirúgnák onnan mint hogy csak nézne. Akkor mi volna szakszervezetével 1000-1500 ft/fö/hó elvileg 2500 autó van a wabinak az kb úgyan annyi soför ebböl palizanak be 1500-at az 1-1.5 mft havonta erröl szól a szakszervezet a wabinál.Hamarabb belép a szakszarvezetbe a felvételizö soför mitt ahogy fel veszik a céghez pert a szakszervezet is papirt hamarabb teszik az elé mint a munka szerződést,és aláirja szerencsétlen mert azt hitetik el vele hogy kötelezö.

  4. It Hollandiaban és vannak shok rosz scégek akki nem tarttanak be a szabájok.
    De azjert egyre kemények van az elenörszés Fr. és Belgium ban mert ot nagyon nagyt a cabotage fuvart probléma.kb 30% Nëmet meg Hollandia ban és de ot a politiek még nem mert éjen drastikusz döntészek hoszni.
    A camionos élet rosz irány váltoszot ….egyre töb shoför holnapik maradnak kint mert njugot nál job a fuvardi….de a shoför élet tönkre ment töle…a leg töb shoför scak minimum bér vannak jellentve Magyar ban és a töbi km pénsz(uzemanjak takaritász)meg a napi dij….de ha bettek van akkor scak a minimum marad…és ha njugdi böl szintén scak a minimum épitsz….és a scalád allég látod…az ETF (Eropa szakszerveszet)azt akarja elérni hogy minden internationál shoför max 2 hét uton lesznek és a 45 urás(plusz compensatio)othon tölt ki a scaládot val….de Fr/B nem akkarták továb várni és azjert van a kemény buntetész mert remélnek hogy igy a cabotage fuvart scöbkent….a TESZ harcsolni kéne a shoför oldalla hogy Magyar belúl és tartennak a szabájok és a shoför megint ember tehet….de pont a Waberers minden szabáj meg szegik….it a TESZ tol nem várom scodda. ;(

  5. A cikk írója nem tudom hogy vezetett-e életében kamiont,mert fogalma sincs a valóságról.Ez a szabály igazából betarthatatlan.Nem arra irányul hogy a sofőröket védje,hanem arra,hogy a Belga és a Francia fuvarozókat hozza jobb pozícióba.Ezekben az országokban és persze más európai országokban nagyon nehéz őrzött parkolókat találni.Ha mondjuk Adr-es a rakomány,mint pl. nekem általában elég sokszor,akkor ezt még meg kell spékelni megfelelően elkülönített Adr-es parkolóval,megfelelően kíképzett személyzettel,akik probléma esetén szakszerűen elhárítják a veszélyt.Adr-es szerelvényt nem lehet őrizetlenül hagyni!!!A szállást meg a napidíjból fedezzük mert az igazából erre van kitalálva?Hivatalosan igen,de azt mindenki tudja,hogy ez az adózás elkerülése.A cégek minimálbért fizetnek,a többi üzemanyagmegtakarítás,napidíj,meg ilyen ál hülyeségek.Ki gondolja azt komolyan,hogy elmegyek 3-4 hétre a családomtól távol minimálbérért,hugyos igénytelen parkolókban,benzinkutakon állok.Amúgy is komoly sofőrhiány van,de ha ezt így folytatják akkor még ennyi sem lesz.Az áru gombnyomásra nem repül egyik helyről a másikra.Lenéznek minket mindenhol,de nélkülünk nem lenne civilizáció.Visszatérve a cikkre,a legtöbb helyen az őrzést és a szállást nem lehet megoldani,még ha akarnám akkor sem.Arról meg nem én tehetek,ha a cégem nem visz haza a 45-ös pihenőre.Hogyha csak a céget büntetnék,akkor ezt még elfogadnám.De hogy a sofőrt büntetik,az egy lehúzás.Legtöbben szívesen otthon töltenénk a 45-öst,de az nem rajtunk múlik.Az a jogszabály amit nem lehet betartani,semmit sem ér!

Vélemény, hozzászólás?