Ellenőrzések Hírek Szervezetek hírei

Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar gépjármű szakma

Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar autós szakma képviseletében az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az átadást követően megindul a forgalom az M0-s  autóút M6-51. sz. főút közötti, Szeged felé tartó, 11 kilométer hosszú, 3 forgalmi sávosra, egy leállósávosra bővített félpályáján (b) 2013. június 30-án. MTI Fotó: Földi Imre
Illusztráció – MTI Fotó: Földi Imre

A szakmai szervezetek hétfőn eljuttatták az MTI-hez javaslataikat, amelyek központi eleme a 2013 januárjában bevezetett kilométeróra-nyilvántartási rendszer továbbfejlesztése egy egységes központi járműtörténeti adatbázis formájában. A javaslat célja, hogy a használt járműveket vásárolni szándékozók számára referencia adatbázis álljon rendelkezésre, amelyből lekérdezhetők a gépjárművek jellemző adatai.

A kilométeróra-nyilvántartási rendszer az eddigi tapasztalatok szerint megfelelően működik, azonban az adatok csak tulajdonosváltás és műszaki vizsga esetén frissülnek – hívják fel a figyelmet a szakmai szervezetek. A hatékonyság növelése érdekében álláspontjuk szerint szükség volna az adatok gyakoribb frissítésére, mivel jelenleg 2-3 év is eltelhet két feltöltés között.

A használtautó-kereskedelem kifehérítését célzó járműtörténet nyilvántartási adatbázis szerkezetét, tartalmát a jogalkotóval egyeztetve az Autós Nagykoalíció, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a Magyar Biztosítók Szövetsége együtt dolgozta ki – jelezték a közleményben.

A javaslatcsomagban szerepel egyebek között a gépjárműjavítók egységes működési feltételrendszerének kialakítása egy egységes ellenőrzési rendszer bevezetésével, az importált gépjárművek áfája megfizetésének garantálása és a forgalomból való kivonás rendszerének átalakítása is.

A szakmai szervezetek további javaslatokkal is készülnek. Szeretnék elérni, hogy a döntéshozók elé kerüljön javaslatuk egyebek között a cégautók beszerzési áfájának visszaigényelhetőségéről, illetve a tehergépjárművek tulajdonszerzési illetékének eltörléséről. A további terveik között szerepel egy roncsautóprogram megvalósítása is.

Forrás: MTI  (gde \ guz \ gfp)
.

(Ezt a cikket 251 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .