Forgalomterelések és forgalmi rend változások a győri Baross Gábor híd felújítása kapcsán

Az országos közúthálózat városi bevezető szakaszain, valamint azon meghatározó közlekedési csomópontokban, ahol a gépjárművezetők az elkerülő útvonalak legegyszerűbb igénybevételi lehetőségéről adódó döntéseiket még időben meghozhatják, a Baross Gábor híd lezárására figyelmeztető sárga táblákat helyeznek ki.

A déli irányból érkező járművezetők, akik a hídlezárásról tájékoztató táblák ellenére mégis a Baross Gábor hídra vezető Nagy Imre, illetve a Szent Imre útra tévednek, a Szigethy Attila út csomópontja előtt megfelelő jelzések kihelyezésével, részben a 821-es főúti felüljáró, részben a Nádor aluljáró felé kerülnek elterelésre Centrum feliratú táblák elhelyezésével. Akik a döntési pontokon elhelyezett táblák hatására nem választottak a rendelkezésre álló főhálózati terelő utak közül és behajtanak a külső Baross útra, azok a Wesselényi út csomópontjában találkoznak a Baross Gábor híd lezárásának jelzéseivel.

A tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében a jelzőlámpás forgalomirányításokban is módosítások lépnek életbe. Így mind a forgalmi rend, mind a szabadjelzéseket szabályozó fázistervek módosulnak.

Ezek az alábbiak:

• Tihanyi Árpád út – Mészáros Lőrinc út – Csaba út csomópontja:
Az aluljáró felől érkezőknek a jobbra kisíves mozgás tilalma feloldásra kerül és lehetségessé válik a Csaba utcába történő közvetlen bekanyarodás, természetesen az aluljáró felhajtó szakasza mellett húzódó nyugati oldali szervizút zsákutcásítása mellett. A Nádorváros vasút melletti területeiről a belvárosba jutást segíti a Mészáros Lőrinc útnak a Tihanyi Árpád út és az Eszperantó út közötti szakaszát érintő egyirányúsítás, így a Mészáros Lőrinc útról, a belváros irányába két jobbra kanyarodó sáv kialakítása segíti a megnövekvő járműforgalom levezetését. Így az aluljáró felől érkezők, a Mészáros Lőrinc út felé balra nagyívben nem hajthatnak be, ők az úti céljukat csak a Mester utcai kerülővel érhetik el.

• 821-es főút – Kálvária úti csomópont:
A várostól nyugatra fekvő településekről bejövő autóbuszjáratok a 821-es főúton keresztezhetik a vasútvonalat, és a Kálvária úton keresztül érik el a pályaudvart, így ezen irány számára rendelkezésre álló egyenes-balra forgalmi sáv kizárólag a balra nagyíves kanyarodók számára kerül kialakításra. A felüljáró felől egyenes irányban közlekedőket érintő kapacitáskorlátozás ellensúlyozására a Pápai út felé vezető jobbra kisíves forgalmi sáv egyenes-jobbra sávvá kerül átalakításra.

• Szigethy Attila út – Tihanyi Árpád út csomópontja:
Az autóbusz-közlekedést segítő lépésként tilos lesz a Szigethy Attila úton az Ipar út felől érkezőknek a Tihanyi Árpád útra történő balra nagyíves kanyarodása, amely beavatkozást az indokolja, hogy az autóbuszok elterelésével jelentősen megnövekvő Szigethy Attila út – Tihanyi Árpád út jobbra kisíves kanyarodó mozgás – a forgalombiztonság növelése érdekében – elválasztható legyen a Tihanyi Árpád utat keresztező gyalogosok szabadjelzésétől.

Ezeken kívül egyirányúsításra kerül az Eszperantó út, a Vasút utca és a Zrínyi utca közötti szakaszon a buszpályaudvar irányába, valamint ennek párjaként a Hunyadi utca, a Zrínyi út és a Kálvária út között, a Kálvária út irányába.

A Zrínyi út a megnövekedett autóbusz forgalom levezetése érdekében az Eszperantó és a Hunyadi utcák között, a Bem tér irányába lesz egyirányú.

A Hunyadi utcának Baross út és Bartók Béla út közötti, jelenleg egyirányú szakasza kétirányúvá válik, azonban azt csak az autóbuszok, taxik és a kerékpárosok használhatják.

Az Eszperantó út híd alatti területe az építési munkák miatt, teljes szélességben lezárásra kerül, így az Eszperantó útnál a Bartók Béla út csomóponti kialakítása megszűnik, a különböző forgalmi irányok közlekedési területeit sárga burkolati jel szabályozza. Az Eszperantó út mellett a Bartók Béla út és a Corvin utca között kialakított fizető parkoló területén az autóbuszok megfordulási lehetőségének biztosítása érdekében parkoló állások is megszűnnek.

A parkolni szándékozóknak a Corvin utcában, a Csaba utca csatlakozásában, valamint a nádorvárosi oldalon a Baross híd alatti területet érintően szükséges figyelniük, mert 2014. május 5-én éjféltől e területeket érintően járműelszállítással járó megállási tilalom kerül elrendelésre.

A Szent István úton a Baross Gábor híd csomópontjában, mindkét irányból a hídra felvezető két kanyarodó sáv közül csak egy-egy kerül megtartásra, azonban azokat kizárólag az építési forgalom veheti igénybe. A csomópont forgalomirányítása a híd lezárása idején is változatlanul működik

A forgalmi rend változásainak jelzésére figyelemfelhívó táblák kerülnek elhelyezésre, azonban a gépjárművezetők óvatosságára nemcsak e helyeken, hanem szinte az egész város területén nagyon nagy szükség lesz. A közlekedőknek a 821-es főút – Szigethy Attila út – Fehérvári út és a vasút által határolt területen a lezárást követő napokban forgalmi torlódásokra kell számítaniuk, hiszen a Baross Gábor hidat hétköznaponként igénybevevő 17 ezer jármű útkeresése és forgalmi átrendeződése előre nem tervezhető.

A gépjárműveken túl a kerékpáros forgalomban is lesznek korlátozások, ők sem használhatják a hidat és csak az állomási aluljáró igénybevételével, az amúgy is megnövekvő gyalogosforgalom mellett közlekedhetnek majd. A kerékpárok lépcsőn történő le és feltolását vezetősín felhelyezése segíti.

A forgalmi rendet érintő módosítások olyan mértékű táblázási igényt jelentenek, hogy már 2014. május 1-jén megkezdődnek az előkészítő munkálatok, ezért a járművezetők figyelmét felhívjuk arra, hogy következő napokban számítsanak a forgalomtechnikai jelzések kihelyezését végzők munkájára.

Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály

Forrás: kozut.hu
.

(Ezt a cikket 385 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?