Az új Goodyear FUELMAX termékcsalád első A-besorolású kormányzott abroncsa már kapható a piacon

A flották immár alkalmazhatják a Goodyear új üzemanyag-hatékony abroncscsaládját és évente akár 256 000 eurót is megtakaríthatnak1

A Goodyear bejelentette, hogy új üzemanyag-hatékony FUELMAX termékcsaládja már kapható és a termékcsalád kínálatában szerepel az első olyan kormányzott abroncs, mely üzemanyag-takarékosság tekintetében az EU abroncscímkézés szerinti A-besorolást kap.

Goodyear_FUELMAX_Static_Scenes_small

Az európai flották mostantól kiélvezhetik a Goodyear legújabb abroncscsaládjának előnyeit, amely 2014. január elejétől minden európai országban2 kapható. A FUELMAX három családjában – a FUELMAX S kormányzott abroncsok, a FUELMAX D húzó abroncsok és a FUELMAX T pótkocsi abroncsok családjában – mind a kormányzott-, mind a pótkocsi abroncsok terméksorában az EU abroncscímkézés szerinti A-besorolású abroncsok szerepelnek a kínálatban. A 385/55R22.5 FUELMAX S kormányzott abroncs vélhetőleg az első olyan kormányzott teherautó abroncs a piacon, mely üzemanyag-hatékonyság tekintetében A-besorolást ér el.

A FUELMAX jelentős pénzbeli és ökológiai megtakarításokat tud nyújtani. Egy 50 teherautóból álló flotta üzemeltetője évente akár 256 000 eurót is megtakaríthat, ha FUELMAX abroncsokat használ az ugyanolyan méretű, de üzemanyag-hatékonyság tekintetében az EU abroncscímkézés szerinti D-besorolású abroncsok helyett. Ez teherautónként évente 5120 eurós üzemanyagköltség-megtakarítást, széndioxid-kibocsátás tekintetében pedig 8975 kg csökkenést jelent3.

FUELMAX_savings_final„A Goodyear FUELMAX abroncsokkal valóban pénz takarítható meg az általuk nyújtott gazdaságos fogyasztásnak köszönhetően,” – mondja Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop Tires Europe EMEA teherautó-abroncsokkal foglalkozó marketing igazgatója. „Nem kevésbé fontos egyéb előnyökkel is szolgálnak, mint például a magas futásteljesítmény, valamint a húzó abroncsok sokoldalúsága a téli teljesítmény tekintetében. Az új termékcsalád ezenfelül újabb bizonyítéka innovatív képességeinknek. Büszkén visszük piacra az első A-besorolású kormányzott abroncsot. Nem ez az első eset, hogy „első A-besorolású” termékkel állunk elő: még 2010-ben hoztuk ki az első A-besorolású pótkocsi abroncsot. Ez pedig a Marathon LHT II volt, mely a FUELMAX T elődje.”

2013 szeptemberében jelentették be a FUELMAX termékcsaládot, mely a közúti használatra szánt összes Goodyear teherautó abroncs között a legjobb gördülő ellenállást nyújtotta, kiegyensúlyozott összteljesítménnyel. Az akár 10 %-kal is jobb gördülő ellenállásukkal ezek az abroncsok az elődeikkel összehasonlítva4 pénzt takarítanak meg az üzemanyagon és csökkentik a széndioxid-kibocsátást; ezenfelül akár 15%-kal is jobb lehet a futásteljesítményük5, ugyanakkor sokoldalúbbak, húzóerejük nagyobb. A FUELMAX abroncsok címke szerinti besorolásai megerősítik kiváló teljesítményüket. Ezt demonstrálják a 385/55R22.5 méretű FUELMAX S kormányzott abroncs és a 435/50R19.5 méretű FUELMAX T pótkocsi abroncs A-besorolásai, a többinél pedig meghatározóan a B-besorolások üzemanyag-hatékonyság terén6.

goodyear-fuelmaxgoodyear-fuelmax-d-t

FUELMAX kísérletek terepen
A fejlesztési program keretében terepkísérletek folytak az új abroncsokkal, melyekbe a francia Transport Pedretti céget is bevonták.

„Mintegy 150 000 kilométert tettünk meg a FUELMAX abroncsokkal egy év alatt, mind a négy évszakban. Ezalatt 33 l/100 km üzemanyag-fogyasztást értünk el. A jelenlegi abroncsokhoz viszonyítva7 ez évente járművenként mintegy 1600 eurós megtakarítást jelent” – mondta Cédric Pedretti, a Transport Pedretti tulajdonosa.

A téli alkalmasság és új technológiák
A FUELMAX húzó abroncsok teljes mértékben megfelelnek a téli abroncs követelményeinek és látható rajtuk a „három hegycsúcs hópihével” szimbólum (3PMSF) valamint az M+S jelölés. Ez azt jelenti, hogy valóban minden évszakban használhatóak.
Az új technológia jelentősen közrejátszik a kiváló teljesítmény elérésében, amit ezek az abroncsok nyújtanak. A FUELMAX technológiához tartozik az IntelliMax Groove Technológia, mely megjelenik a FUELMAX S abroncsban. Ez optimalizálja a gördülő ellenállást az abroncsba préselt „rejtett” futómintának köszönhetően. A futófelület kopásának előrehaladtával új mintaárkok kerülnek elő, amik segítenek az abroncs gördülő ellenállásának fenntartásában.

Futózások és megnövelt abroncs-élettartam
Szeptemberben a FUELMAX D és T abroncsok TreadMax futózott változatait is piacra dobták. Ezek azóta is kaphatóak és a Goodyear legújabb technológiájával készült karkaszokra épülnek, ugyanolyan futófelület mintázattal és ugyanolyan anyagból, mint az új abroncsok, ezért teljesítményük is nagyon hasonló. A Goodyear összes haszongépjármű-abroncsaihoz hasonlóan a FUELMAX abroncsok újravághatóak és futózhatóak is.

A Goodyear KMAX a FUELMAX még takarékosabb ikertestvére
A FUELMAX-szal egyidőben kibocsátott és azóta is kapható Goodyear KMAX termékcsalád – amint arra a neve is utal – a Goodyear közúti célokra szánt nagy futásteljesítményű termékcsaládja. A KMAX a maximális futásteljesítmény lehetőségét és az egész évre szóló jó húzóerőt nyújtja a többi teljesítmény-mutató terén tett kompromisszumok nélkül.

A KMAX termékcsaládhoz tartozik a KMAX S kormányzott abroncs, a KMAX D húzó abroncs, valamint a KMAX T pótkocsi abroncs. Ez a termékcsalád akár 35%-kal is jobb futásteljesítményt nyújt a vele egyenértékű Goodyear Regional Haul abroncsokhoz képest8, üzemanyag-hatékonysága pedig ugyanolyan. Ez az új termékcsalád is egész évben használható annak köszönhetően, hogy a húzó abroncsok megfelelnek a téli abroncs követelményeinek és nem csak az M+S jelöléssel vannak ellátva, hanem az „alpesi” vagy a „három hegycsúcs hópihével” (3PMSF) szimbólummal is. A KMAX-ra vonatkozó további információk a www.goodyear.eu/truck weboldalon olvashatók.

 

A Goodyear
A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A vállalat mintegy 69 000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 52 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát.

A Goodyear Dunlop Europe haszongépjárművekre, helyi és távolsági autóbuszokra gyártott gumiabroncs-típuscsaládja több mint 400 különböző terméket tartalmaz több mint 55 méretben. A világ számos vezető haszongépjármű-gyártója, köztük a DAF, az Iveco, a MAN, a Mercedes-Benz, a Renault Trucks, a Scania és a Volvo is Goodyear gumiabroncsokat szerel alapfelszerelésként járműveire. A Goodyear az összes nagy pótkocsigyártónak is szállít gumiabroncsokat. A TruckForce szervizhálózatot, a 24 órás ServiceLine országúti segélyszolgálatot, a Mobility-t és a FleetOnlineSolutions internetes menedzsment-rendszert, valamint a Goodyear Retread Technologies-t magába foglaló Fleet First szolgáltatásával a Goodyear kínálja az iparág legátfogóbb, célorientált szolgáltatásait.

A Goodyearrel és termékeivel kapcsolatos további információért keresse fel a www.goodyear.hu weboldalt.

.


[1] Egy 50 teherautóból álló flottára vetítve.

[2] Kivéve Törökországban és Oroszországban, ahol később kerül forgalomba.

[3] A becslés egy tipikus 40 tonnás 4×2-es vontató és egy háromtengelyes pótkocsi kombinációján alapul, mely évente 100.000 km-t fut, üzemanyag-fogyasztása 32,3 l/100 km, 1,50 eurós dízelár mellett. Goodyear FUELMAX S (mérete 385/55R22.5), FUELMAX D (mérete 315/70R22.5) és FUELMAX T (mérete 435/50R19.5), üzemanyag-hatékonyság tekintetében az EU abroncscímkézés szerint sorrendben A, B és A besorolású abroncsokat hasonlítottak össze ugyanolyan méretű, üzemanyag-hatékonyság tekintetében D-besorolású abroncsokkal. A számadatok kerekítettek és a munkafeltételektől valamint egyéb olyan körülményektől függnek, mint a járművek, utak állapota és vezetési magatartás. Az eredmények tájékoztató jellegűek és ezekért a Goodyear nem vállal felelősséget.

[4] Az LHS II+ – hoz és az LHD II+ – hoz hasonlítva. A tesztek, melyeket különböző európai flottákkal együttműködve és a Goodyear felügyelete mellett végeztek el 2011 júliusa és 2013 júniusa között 315/70R22.5 méretű abroncsokon, kimutatták, hogy a FUELMAX S és a FUELMAX D gördülő ellenállása az előbbi esetében akár 6, az utóbbinál akár 10 %-kal is jobb volt a Goodyear Marathon LHS II+ – hoz és az LHD II+ – hoz képest.

[5] Az LHS II – höz és LHD II – höz viszonyítva. A tesztek, melyeket különböző európai flottákkal együttműködve és a Goodyear felügyelete mellett végeztek el 2011 júliusa és 2013 júniusa között 315/70R22.5 méretű abroncsokon, kimutatták, hogy a FUELMAX S és a FUELMAX D futásteljesítménye előbbi esetében akár 15, utóbbinál akár 10 %-kal jobb volt a Goodyear Marathon LHS II – höz és az LHD II – höz képest.

[6] Az EU abroncscímke besorolások az abroncsméret szerint változnak. További információkért látogasson el a www.goodyear.eu/truck weboldalra.

[7] A Goodyear LHS II+ – hoz és az LHD II+ – hoz hasonlítva.

[8] A Goodyear RHS II és RHD II+ abroncsokhoz viszonyítva. A tesztek, melyeket különböző európai flottákkal együttműködve és a Goodyear felügyelete mellett végeztek el 2011 júliusa és 2013 júniusa között 315/70R22.5 méretű abroncsokon, kimutatták, hogy a KMAX S és a KMAX D potenciális futásteljesítménye az előbbi esetében akár 30, utóbbinál akár 35 %-kal is jobb volt a Goodyear RHS II és RHD II+ abroncsokhoz viszonyítva.

.

(Ezt a cikket 333 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?