Huszonöt Mercedes-Benz típusú, hibrid meghajtású autóbuszt adtak át szombaton Kecskeméten. Az Európai Unió és a magyar állam által finanszírozott, környezetbarát üzemmódú járművek hétfőtől állnak forgalomba.

A város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett 25 darab, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbusz egyike az ünnepélyes átadásra érkezik Kecskeméten a Rákóczi úton 2014. március 22-én. MTI Fotó: Ujvári Sándor
A város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbuszok az ünnepélyes átadáson Kecskeméten a Rákóczi úton 2014. március 22-én.
25 új busz áll forgalomba. MTI Fotó: Ujvári Sándor

A város tömegközlekedésének fejlesztése során fontos szempont volt a környezetbarát üzemmód és a szolgáltatás színvonalának emelése, ezeknek a csúcstechnológiát képviselő buszok maradéktalanul megfelelnek – idézte Zombor Gábor (Fidesz-KDNP) polgármester szavait az önkormányzat az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A Kecskemét közösségi közlekedésének fejlesztését célzó projekt 5,9 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült.

Az EvoBus Hungária Kft. által határidőre leszállított új autóbuszok mintegy 4,2 milliárd forintba kerülnek, a fennmaradó összeg az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet. A projektet 95 százalékban az EU és a magyar állam finanszírozta, az 5 százalékos önerőt az önkormányzat elnyerte az EU önerőalapjából.

A város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett 25 darab, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbusz egyike az ünnepélyes átadásra érkezik Kecskeméten a Rákóczi úton 2014. március 22-én. MTI Fotó: Ujvári Sándor
A város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett 25 darab, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbusz egyike az ünnepélyes átadásra érkezik Kecskeméten a Rákóczi úton 2014. március 22-én. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Ingo Fröhlich, a kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a 25 hibrid hajtású Mercedes autóbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló.

A fejlesztés további, várhatóan az év végére megvalósuló elemei közé tartozik a városi parkolási és közlekedési rendszer átgondolása, a buszok számára új telephely létesítése, a menetrend teljes körű felülvizsgálata, megállóhelyek átépítése, valamint utastájékoztató rendszer kiépítése.

Kecskemét új, úgynevezett zéró emissziós zónájában a Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. A buszban négy elektromos kerékagymotor működik, ezek egy akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát, és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, ez az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A sebességváltó nélküli autóbusz szinte hangtalanul közlekedik, s az utasok nem észlelnek váltás miatti rándulásokat.

Forrás: MTI  (bgj \ bám \ blz)
.

(Ezt a cikket 289 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?