Hírek MAN Sport

OXXO Racing: Folyamatosan építjük a versenykamionokat – készülünk a szezonra!

A versenykamionok jelenleg darabokban vannak, de már az építési fázisban tartunk. Az év végén szétszedtük mindkét kamiont, alvázig lecsupaszítottuk őket, hogy mindent át tudjunk nézni rajtuk, és ki lehessen cserélni minden olyan alkatrészt, ami cserére szorul. Ilyenek például a csavarok, amikből rengeteg van a kamionokon, de cserélni a legtöbbet csak ilyenkor lehet, amikor teljesen szét van szedve a versenyautó. A kábeleket is kicseréljük, nem csak a fülkékben, hanem az alvázon végigfutókat is, lecseréljük a csöveket – olaj, víz – és kicseréljük a különböző tartó elemeket is, amik az év közbeni balesetekben elgyengülhettek.

Mindezek után elkezdődhetett a versenykamionok újjáépítése, amit szinte szó szerint kell venni, ugyanis azok a fejlesztések, amiket szezon közben teszteltünk, és beváltak, most kerülnek beépítésre. Csapatunk már abban a szerencsés helyzetben van, hogy két kamionnal mentünk 2013-ban, így sokkal többet tudtunk tesztelni, a kamionokon más-más beállításokkal, akár teljesen különböző ötleteket lehetett kipróbálni. Ezek közül többet már a szezon alatt beépítettünk, de mivel akkor nem lehetett ennyire szétszedni a kamionokat, sokszor provizórikus megoldást kellett alkalmazni – például a kábelkötegeket, csöveket nem lehetett szépen, láthatatlanul végigvezetni az alvázon -, s ezeket most véglegesítjük. Voltak olyan fejlesztések is, amik idő hiányában csak Norbi, vagy csak Beni kamionjába lettek beszerelve, most mindkét versenykamion megkapja mindazokat a fejlesztéseket, amiket leteszteltünk, és jól is működtek. Persze vannak már új ötletek, fejlesztések is, amiket végrehajtunk, de ezeket majd a szezon előtt még tesztelni kell.

A kamionok tehát épülnek – de még nem szépülnek, így fényképet továbbra sem tudunk mutatni róluk, hiszen a mostani állapotukban ellenfeleink rögtön leolvasnák a fényképekről az újításokat. Hogy ez mennyire így van, hogy mennyire figyelnek minket és a pilótáinkat, arra tökéletes példa, hogy a szezon végén az egyik legnagyobb ellenfelünk csapatfőnöke elárulta egy vidámabb pillanatában, hogy ő bizony ült Norbi mellett nemrég. Nem nagyon értettük, de elmesélte, hogy az egyik VIP autóztatáson (amikor a verseny előtti napon a pálya, illetve az FIA kiemelt vendégeit autóztatják a pilóták, s ezért cserébe extra, 1 órás edzést kapnak a pályán) beöltözött úgy, ahogy a VIP vendégek – egyen overálba -, felvette ugyanazt a bukósisakot, és beállt a sorba… Senki nem ismerte fel, Norbi sem, hiszen ugyanúgy nézett ki, ahogy a többi vendég. Mentek pár kört, ami idő alatt ő más szemmel nézte Norbit, mint a vendégek, és biztosan ellesett egy-két dolgot, amit mi nem mutattunk volna meg. Ráadásul nem csak mellénk ült be a kis ravasz. Persze sértődés nem lett belőle, a tapasztalt rókák erre is gondolnak, nekünk ez eszünkbe sem jutott, de az ötlet nem rossz…

Pilótáink sem pihennek, készülnek ők is, a kondi edzések mellett szimulátor bajnokságokon vesznek részt, együtt járnak gokartozni a Gokartringre, elindulnak különböző versenyeken, Major Beni például Lotussal a Komi Kupán, vagy a Szilveszter Rallye-n, ahol Kiss Norbi előfutó volt a versenykamionnal. Ezek mellett támogatóink rendezvényein tartanak élménybeszámolókat, és a kamion fejlesztésében is nélkülözhetetlen szerepük van, tapasztalataikkal rengeteget tesznek hozzá a mérnökök munkájához.

Szilveszter Rallye 2013, Hungaroring

Így állunk tehát, a csapat rengeteget dolgozik, még ha ebből kifelé most nem is látszik sokminden, de amint lesznek bemutatható képek, azonnal közzé tesszük őket!

Forrás: OXXO Energy Truck Race Team
.

(Ezt a cikket 184 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .