Hírek Járműtechnika Márkahírek Scania

1,1 millió kilométert futott egy Scania Euro 6 tehergépkocsi

Közel három évnyi működés alatt egy Scania Euro 6-os tehergépkocsi elérte a lenyűgöző 1,1 millió kilométeres futásteljesítményt.

Sara Molneryd, a Scania mérnöke a rekorder Euro 6 jármű előtt
Sara Molneryd, a Scania mérnöke a rekorder Euro 6 jármű előtt

A gyártók közül a Scania mutatta be elsőként működőképes formában, tehergépkocsiba szerelve Euro 6 motorjait. A motorok sorozatgyártásának megkezdése előtt egy évvel Németországban, Svédországban és Svájcban néhány kiemelt ügyfélnek lehetősége nyílt napi munkájukban kipróbálni az új technológiát. A tesztperiódus alatt ezek a tehergépkocsik összesen 26 millió kilométert tettek meg, ami ugyanannyi, mintha 650 alkalommal kerülték volna meg a Földet.

A járművek egyikét 2010 decemberében a Scania Transport Laboratory, a Scania saját fuvarozási vállalata állította forgalomba. A jármű feladata a Scania svédországi (Södertälje) és holland (Zwolle) gyártóegységei közötti áru és alkatrészforgalom lebonyolítása volt. „Korábban soha nem végeztünk el ilyen hosszú ideig tartó és futásteljesítmény szempontjából is ennyire kimagasló tesztet.” – mondta Mats Johansson, a Scania közúti tesztekért felelős mérnöke. „Az elmúlt három év alatt sok fontos visszajelzést kaptunk a jármű teljesítményéről.”

Gondosan rögzített adatok

Az 1,1 millió kilométert futott jármű átlagfogyasztása 27,93 liter volt 100 kilométerenként. A kiemelkedő eredmény elérésében szerepet játszottak a működési feltételek. A teljes üzemeltetési költség 67%-át tette ki az üzemanyag-költség, 1,3 %-át az AdBlue és 2,3 %-át a javítási, karbantartási költségek. A javítási költségek valamivel magasabbak voltak a megszokottnál, de ez várható is volt. „Ezek a kezdeti javítások felbecsülhetetlenül sokat segítettek tudásunk növelésében.” – tette hozzá Mats Johansson.

Az autót már kivonták a forgalomból, a motort és az utókezelő rendszert kiszerelték további vizsgálatok céljára. „A motor minden egyes részegységét gondosan megvizsgáljuk, beleértve a motorblokkot, a dugattyúkat és a szelepeket is.” – mondta Sara Molneryd.

Sara Molneryd vezeti a Scania speciális, az Euro 6-hoz kapcsolódó munkacsoportját. „Az volt a célunk, hogy az Euro 6 norma kötelező érvénybe lépése, azaz 2014. január 1. előtt az összes felmerült problémát megoldjuk és a továbbiakban kiküszöböljük azokat.”

Az 1,1 millió kilométeres futásteljesítmény után az Euro 6 vontatót további vizsgálatok céljára szétszerelték
Az 1,1 millió kilométeres futásteljesítmény után az Euro 6 vontatót további vizsgálatok céljára szétszerelték

Az összes járművet megvizsgálták

A munkacsoport hetente két alkalommal találkozott, átnézték a járművek hibakódjait és azonnal megtették a javítás irányába szükséges intézkedéseket. „Így az összes forgalomban levő Euro 6 járművet nyomon tudtuk követni.”

A Scania első generációs Euro 6 motorcsaládjának sorozatgyártása 2012 februárjában kezdődött meg, az első részletes kiértékeléseket egy évvel később 2013 tavaszán tette meg a svéd vállalat. „Kétségtelen, hogy Euro 6 motorjaink hosszú távú fuvarozásban eltöltött első éve stabil volt. A felmerülő problémákat, hibákat megoldottuk és kijavítottuk, ügyfeleink megelégedettségére.”

Forrás: Scania
.

(Ezt a cikket 472 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .